Gem annonce

Vil du være med til at udvikle fremtidens styrkepositioner i dansk erhvervsliv og skabe grønne arbejdspladser i hele Danmark?

Erhvervsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
06-09-2021

Ansøgningsfrist: 19-09-2021

Så kom med på holdet!

Har du mod på at levere løsningerne på de kommende års store klimadagsordener og har du lyst til at sætte dit aftryk på Danmarks nye erhvervseventyr?

Så kan det være det er dig, vi leder efter til et nyopstartet projekt i Erhvervsministeriets afdeling for erhvervsudvikling, erhvervsfremme og genstart.

Om jobbet

Regeringen nedsatte i foråret 2021 syv regionale vækstteams med lokale repræsentanter fra erhvervsliv, fagbevægelse, kommuner, erhvervshuse og Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse. De regionale vækstteams har nu afleveret deres anbefalinger til regeringen der på tværs af Danmark sætter en ambitiøs retning for udviklingen af fremtidens lokale erhverv. Du har derfor nu muligheden for at blive en del af det hold, der skal være med til at realisere ambitionerne for et Danmark med et stærkt lokalt erhvervsliv fra Nordjylland som en ny foregangsregion for fremtidens grønne erhverv til en grøn energimetropol i Sydjylland og Fyn som internationalt epicenter for fremtidens industri for robotter og droner. Alle landsdele har hver sine lokale styrker og potentialer og du vil sammen med en række repræsentanter fra det lokale erhvervsliv, Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse og ministerier og styrelser blive en del af det hold, der får ansvar for at føre regeringens mål og ambitioner ud i livet.

Om dig

Du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.scient.pol., cand.polit., cand.merc. e.l. Du har erfaring fra arbejdet med grøn omstilling eller interesserer dig for, hvordan erhvervslivet kan bidrage til at løse fremtidens klimaudfordringer. Du er analytisk skarp og hurtig til at komme ind til kernen af en problemstilling, da du i jobbet ofte vil skulle formidle store og komplekse spørgsmål i en kort og forståelig form. Du er samtidig udadvendt og er god til at skabe alliancer og samarbejde internt og eksternt. Personligt er du initiativrig og tager ansvar for at følge opgaverne til dørs. Du har evnen til at komme fra god ide til gennemført politik. Du er åben over for at skulle arbejde med mange forskellige opgaver, og du trives i en travl og alsidig hverdag fyldt med udfordringer, og hvor man skal kunne prioritere sin tid. Endelig skal du trives med at arbejde i et politisk miljø, hvor man er tæt på der, hvor beslutningerne træffes. Du kan være nyuddannet eller have nogle års erfaring fra fx et relevant ministerium, region, brancheorganisation eller en virksomhed.

Om os

Vi er et område med ca. 25 medarbejdere, der arbejder for at styrke mulighederne for vækst, erhvervsudvikling og bosætning i hele Danmark. Vi løser vores opgaver i tæt samarbejde med både vores egne styrelser og andre ministerier, og i dialog med både virksomheder, organisationer, kommuner, regioner og forskere. Vi lægger vægt på at samarbejde i teams, og vi giver hinanden en hånd, når der er brug for det.

Som ansat i Erhvervsministeriet bliver du del af et bredt favnende ministerium med en stor kontaktflade til resten af centraladministrationen, erhvervslivet og interessenter over hele landet. Du vil få en spændende og varieret hverdag tæt på de politiske beslutninger, hvor der er fokus på at levere bidrag af høj kvalitet ofte med kort frist. Teamånden er i højsædet, og vi bakker hinanden op for at opnå de bedste resultater. Samtidig er det helt centralt for os, at vores arbejde gør en positiv forskel for danske virksomheders vækst og konkurrenceevne.

Erhvervsministeriets departement er en dynamisk arbejdsplads, hvor vi lægger stor vægt på at udvikle vores medarbejdere. Du vil opleve hurtigt at få stort selvstændigt ansvar, og gode muligheder for at udvikle dig bredt på en række af de områder, som man skal kunne som moderne embedsmand. Du vil således i jobbet både stifte bekendtskab med løbende betjening af minister og Folketinget, større analyseopgaver, interessenthåndtering, politikudvikling og varetagelse af Erhvervsministeriets interesser på tværs af centraladministrationen og blandt områdets aktører.

Om ansættelsen

Du vil blive ansat som fuldmægtig eller konsulent i henhold til overenskomsten mellem AC og Finansministeriet.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt eller senest 1. november 2021.

Er du interesseret?

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til kontorchef Andreas Blohm Graversen på 91 33 71 40, kontorchef Carsten Kjær Joensen på telefon 91 33 72 39 eller kontorchef Cecilie Solstad på telefon 91 33 72 22.

Send din ansøgning via linket eller på https://em.dk/job-og-karriere/ledige-stillinger/ senest 19. september 2021. Husk også at uploade dit CV, dine eksamenspapirer med stempel og underskrift samt andet relevant materiale.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 38 og 39. Der vil blive brugt case samt personligheds- og logikanalyse i forbindelse med 2. samtalen.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Hvordan er det at arbejde i Erhvervsministeriets departement?

I Erhvervsministeriet ønsker vi at skabe gode og konkurrencedygtige rammebetingelser, så dansk erhvervsliv også i fremtiden er i stand til at skabe solid vækst og velstand. Vi vil medvirke til at gøre det attraktivt at investere og udvikle virksomhed i Danmark. På en bred vifte af ressortområder - fra boligfinansiering og forbrugerforhold til life science og digitalisering af erhvervslivet samt rammevilkår for finansielle virksomheder - er vi med fra de første diskussioner om nye initiativer og lovforslag til udviklingen og eksekveringen af dem. Aktuelt er der stort fokus på arbejdet med Covid-19, herunder hjælpepakker og genåbning af Danmark.

Vi er 200 ambitiøse og engagerede medarbejdere, men vores netværk og kontaktflade rækker langt uden for Slotsholmen. Vi arbejder tæt sammen med ministeriets syv styrelser og de selvstændige offentlige virksomheder, som vi har ansvar for. Og vi er i dialog med virksomheder, interesseorganisationer, EU og OECD. Vi værdsætter en arbejdsplads med en stejl læringskurve og vi lægger vægt på faglig nysgerrighed, som skal gøre os i stand til at have blik for fremtidige forretningsmodeller. Samtidig er det en central kernekompetence hos os at have en forståelse for de muligheder den digitale udvikling i og uden for ministeriet åbner for. 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Erhvervsministeriet

Adresse
Slotsholmsgade 12
København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
06-09-2021
Udløber
19-09-2021
Kviknummer
LJA-82620174
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Miljø og energi, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Erhvervsministeriet

Adresse
Slotsholmsgade 12
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
06-09-2021
Ansøgningsfrist
19-09-2021
Kviknummer
LJA-82620174
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Miljø og energi, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce