Vil du være med til at udforme regelsæt, der danner baggrund for Grønland fremadrettet? Så er du den juridiske holdspiller, vi søger i Departementet for Finanser og Ligestilling
Vil du være en væsentlig del af det juridiske arbejde i Departementet for Finanser og Ligestilling? Og har du evnen og lysten til at arbejde med flere forskellige juridiske discipliner inden for departementets mange arbejdsområder?
Vi søger en engageret juridisk holdspiller til vores juridiske afdeling i Departementet for Finanser og Ligestilling.
Vi tilbyder et job med alsidige opgaver og mulighed for udvikling af dine juridiske kompetencer i fællesskab med afdelingens fem jurister, to skattekonsulenter og en fuldmægtig på ligestillingsområdet. Vi arbejder med blandt andet at bistå Skatterådet, behandle klagesager, udarbejde lovtekster og lovbemærkninger og betjene vores naalakkersuisoq (minister).
Du vil komme til at beskæftige dig med et bredt spekter af opgaver inden for bl.a. pensionsopsparing og det finansielle område, men du vil også få opgaver inden for andre områder af vores ressort, f.eks. skatte og afgiftsområdet.
Du er fagligt engageret og tilgår dine opgaver med energi og gåpåmod. Du er struktureret, men ikke bange for, at prioriteringerne kan ændre sig.
Vores afdeling lægger stor vægt på at være et hold, hvor vi hjælper og sparrer med hinanden, men der også er plads til kaffe med kollegerne og en uformel snak.
Hvad kan du forvente?
Du
- bliver en del af en af Grønlands Selvstyres største juridiske afdelinger og får udviklet dine juridiske kompetencer
- bliver en del af Departementet for Finanser og Ligestilling, som er kendetegnet ved at have en uformel omgangstone, korte kommandoveje og engagerede kollegaer
- kommer til at arbejde med eksperter inden for deres felt
- vil medvirke til at løse opgaver, som gør en forskel for borgerne
- vil hovedsageligt arbejde med den finansielle lovgivning og pensionsområdet
- vil selvstændigt forestå sagsbehandling
- vil også beskæftige dig med andre former for juridisk rådgivning inden for skat og økonomi, herunder lovforberedende arbejde og sagsbehandling
- vil komme til at rådgive den øverste ledelse
- vil bidrage til udformning af regelsæt, som vil danne baggrund for Grønland fremadrettet
Din uddannelse og erfaring
Du
- er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. Du kan også have en BA.jur. eller HA.jur.
- har gerne nogle års erfaring. En dygtig og engageret nyuddannet kan dog også komme i betragtning
- har kendskab og interesse i et eller flere af de fagområder, som vi arbejder med. Vi garanterer en god oplæring og sparring, så det er ikke et krav
Dine kvalifikationer
Du
- er velformuleret i tale og skrift,
- må meget gerne kunne tale og skrive grønlandsk.
- forstår at kommunikere, så ikke-juristen også forstår budskabet
- kan samarbejde med mange faggrupper
- har en teamorienteret tilgang
- har gode tekstanalytiske evner og gerne en god talforståelse
- må meget gerne have kendskab til grønlandsk kultur og det grønlandske samfund.
Arbejdstiden er 40 timer ugentligt.
Departementet ønsker at fremme ligestilling uanset køn, etnisk baggrund, religiøs overbevisning eller handicap. Ligeledes ser vi livserfaring og personlig modenhed som en fordel.
Om Nuuk
Departementet er placeret i Nuuk, Grønlands hovedstad. Med en blanding af arktisk storby og et smukt bagland byder byen på muligheder for koncerter, foreningsliv, cafe- og restaurantbesøg, shopping og kunst- og kulturoplevelser. Naturen omkring Nuuk byder på gode muligheder for sports- og friluftsaktiviteter som eksempelvis skilift, langrend, fiskeri, jagt, sejlads og vandring.
Yderligere oplysninger
Nærmere information om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingschef Morten W. Selvejer på tlf. +299 34 65 28 eller e-mail mws@nanoq.gl
Ansøgningsfrist er den 11. august 2022. På grund af afholdelse af ferie forventes samtalerne først at finde sted ultimo august primo september.
Tiltrædelse er snarest muligt.
Løn og ansættelsesforhold
Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.
Bolig
Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.
Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.
Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.
Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.