Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at skabe rammerne for et innovativt og bæredygtigt grønlandsk erhvervsliv?

Grønlands Selvstyre, Departementet for Erhverv, Handel og Udenrigsanliggende

Nuuk

Indrykket
07-03-2023

Departementet for Udenrigsanliggender, Erhverv og Handel søger medarbejdere, som er parate til at tage et stort ansvar, og være med til at udvikle og forbedre rammerne på erhvervs- og handelsområdet i Grønland. Grønland står overfor en masse nye og spændende udfordringer i de kommende år. Nye lufthavne er på vej til at blive realiseret og en række erhverv, herunder turismen, står på tærsklen til at blive markante bidragsydere til den grønlandske økonomi i årene frem. Innovative erhverv bliver centrale i udviklingen af Grønlands vej mod en mere diversificeret økonomi, hvilket sætter krav til konkurrencemæssige og stabile rammebetingelser. Brænder du for at spille en rolle i udrulningen af en grøn omstilling, hvor bæredygtige tiltag går hånd i hånd med etablering af virksomheder i Arktis, er denne stilling måske noget for dig.

 

Om stillingen

I Erhvervs- og handelsafdelingen arbejder vi blandt andet med national erhvervs- og handelspolitik, turisme, eksport af is og vand, eksportfremme af grønlandsk erhvervspotentiale, samt med en række internationale erhvervs- og handelsrelaterede samarbejder. Som en del af dette har afdelingen store krydsflader på tværs af det grønlandske erhvervsliv, andre departementer, kommuner, interesseorganisation mv. Der arbejdes bredt med strategiudvikling og -implementering, sagsbehandling samt politisk betjening inden for vores sagsområder.

Vi arbejder meget i teams, men du skal også være parat til selvstændigt at tage ansvar for et eller flere af vores ansvarsområder. De konkrete arbejdsopgaver vil afhænge af dine interesser, kvalifikationer og erfaringer. Du kan blandt andet komme til at arbejde med:

  • Politisk betjening, herunder udarbejdelse af oplæg til Naalakkersuisut, baggrundsnotater, taler, besvarelse af §37 spørgsmål, afgive høringssvar mv.

  • Rådgivning af ledelsen i forbindelse med udarbejdelse af erhverv- og handelspolitik

  • Udvikling og implementering af nye erhvervs- og handelsstrategier

  • Tværgående koordinerende funktioner overfor andre departementer, myndigheder og erhvervslivet

  • Promovering af det grønlandske erhvervsliv og væksterhvervene på internationale messer og under handelsfremstød

  • Koordinering af eksterne samarbejder med f.eks. Visit Greenland, Nalik Ventures , Grønlands Erhverv, de lokale handelsstandsforeninger, mv.

  • Økonomi- og budgetstyring, sagsbehandling samt sekretariatsfunktioner

 

Om dig

Vi søger dig som gerne har følgende kvalifikationer:

  • Relevant faglig uddannelse, gerne på kandidatniveau, men personer med anden uddannelse eller baggrund opfordres også til at søge

  • Erfaring fra en politisk styret organisation og/eller det private erhvervsliv

  • Indgående kendskab til erhvervs- og handelspolitik

  • Kendskab til erhvervsøkonomi og/eller samfundsøkonomi vil være en fordel

  • Kendskab til grønlandske samfunds- og erhvervsforhold

  • Det er en fordel hvis du taler grønlandsk, dansk og engelsk

 

Om afdelingen

I Erhvervs- og Handelsafdelingen er vi 1 afdelingschef og 8-9 engagerede fuldtidsmedarbejdere samt en håndfuld studentermedhjælpere. Vi er en afdeling, hvor hver enkelt medarbejder har et stort ansvar. Samtidig har vi et godt socialt fællesskab, hvor vi sammen løfter vores mange opgaver og har det sjovt samtidigt.

 

Om ansættelsen

Stillingerne ønskes besat som special- eller chefkonsulent. Vi forestiller os derfor at du har flere års erfaring fra politisk styrede organisationer, kommune, departement eller tilsvarende. Det er centralt, at du kan tage ansvar og drive dine sager, både internt og eksternt.

 

Nyuddannede og ansøgere med anden erfaring kan også komme i betragtning og ansættes i udgangspunktet som fuldmægtige.

 

Stillingen ønskes besat den 1. maj 2023 eller efter nærmere aftale for den rette kandidat.

 

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef for Erhvervs- og handelsafdelingen Marte Lona på e-mail: mlon@nanoq.gl eller telefon 346568.

 

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

 

Bolig

Der kan til en af stillingerne anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

 

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

 

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

 

Ansøgningsfrist:

28. marts 2023

 

Kontaktperson:

Marte Lona

346568

 

Ansættelsestype:

Fuldtid

 

Ansættelsesform:

Overenskomstvilkår

 

Arbejdsområde:

Kontor og administration

 

Geografisk område:

Kommuneqarfik Sermersooq

 

Departement:

Departementet for Erhverv, Handel og Udenrigsanliggende

Imaneq 1A 301

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Grønlands Selvstyre, Departementet for Erhverv, Handel og Udenrigsanliggende

Adresse 1
Imaneq 1A 301
Nuuk
Danmark
Adresse 2
Imaneq 1A 301
Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-03-2023
Udløber
28-03-2023
Kviknummer
LJA-84594588
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Miljø og energi, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Departementet for Erhverv, Handel og Udenrigsanliggende

Adresse
Imaneq 1A 301
Nuuk
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-03-2023
Ansøgningsfrist
28-03-2023
Kviknummer
LJA-84594588
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Miljø og energi, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed