Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at sikre robusthed, beredskab og cybersikkerhed i transportsektoren?

Trafikstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
21-04-2021

Er du interesseret i at arbejde for at styrke robusthed og beredskab i en samfundskritisk sektor? Får du lys i øjnene, når der skal findes løsninger på akutte problemstillinger med stor samfundsmæssig bevågenhed? Og trives du i en dynamisk hverdag med stor variation i opgaver?

Så søg stillingen som vores nye kollega i cyber- og beredskabsteamet i Trafikstyrelsen.

Transportsektoren udgør en del af samfundets centrale nervesystem. Teamets formål er helt overordnet at understøtte og koordinere beredskabsplanlægningen i sektoren, så mobiliteten kan opretholdes, når uventede kriser og hændelser udfordrer samfundet.

På beredskabsområdet fungerer teamet som indgang til sektoren ifm. større planlægningsopgaver samt som koordinerende myndighed ved nationale hændelser. Teamet varetager i den forbindelse Trafikstyrelsens deltagelse som fast repræsentant i National Operativ Stab (NOST), og det forventes, at du som en af de faste beredskabsmedarbejdere kan indgå aktivt i dette beredskab.

På cyberområdet varetager teamet opgaven som decentral cyber-enhed (DCIS) for transportsektoren og er bl.a. ansvarlig for at udvikle og implementere Transportministeriets strategi for cyber- og informationssikkerhed. Det forventes, at der i løbet af 2021 skal udvikles en ny sektorstrategi, som udstikker retningen for de kommende års arbejde i den decentrale cyber-enhed. Som en del af teamet vil du indgå i dette arbejde både i udviklingsopgaven og i forhold til implementering af initiativer og indsatser i regi af strategien.

Fælles for begge områder er, at teamets virke sker i tæt dialog med myndigheder og aktører i branchen samt gennem tværsektorielt samarbejde med øvrige myndigheder og decentrale cyber-enheder (DCISer). En væsentlig del af arbejdet består således i at opbygge og udvikle samarbejdet i sektoren om beredskab og cybersikkerhed mhp. at løfte sektorens særskilte beredskabsmæssige udfordringer og for at finde praktiske løsninger for transportområdet på de problemstillinger, som opstår inden for det samlede samfundsberedskab i dialog med politi- og forsvarsmyndigheder.

Cyber- og beredskabsteamet er et team på fire dygtige generalister med forskellige baggrunde og fokusområder inden for cyber- og beredskabsområdet. Teamet er placeret i kontoret Security og Cyber, der også har ansvaret for sikkerhed (security) i luftfarten og havnesektoren. Kontoret består i alt af 23 medarbejdere.

Det forventes, at du kan indgå i Trafikstyrelsens NOST-beredskab, hvilket indebærer, at der kan opstå behov for tilstedeværelse i NOST (Glostrup) med en times varsel (også uden for normal arbejdstid), når staben aktiveres.

Det er desuden et krav, at du kan opnå og opretholde sikkerhedsgodkendelse til niveauet HEMMELIG gennem hele ansættelsesperioden.

Din profil:

Vi forventer, at du:

  • har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse (fx cand.scient.pol., cand.scient.adm. eller lignende)

  • er analytisk stærk og formår at sætte dig ind i komplekst stof og videreformidle det skarpt og afbalanceret både mundtligt og skriftligt

  • er løsningsorienteret og evner selvstændigt at tage ansvar for fremdrift på dine opgaver

  • kan tænke helhedsorienteret samtidigt med, at du er opmærksom på detaljerne

  • har stærke kommunikative kompetencer og kan formulere dig både skriftligt og mundtligt i et let tilgængeligt sprog

  • er imødekommende og vant til at have en udadvendt rolle i forhold til eksterne aktører

  • er god til at samarbejde med kolleger såvel som eksterne samarbejdspartnere med forskellige faglige baggrunde og indgangsvinkler

 

Det er en fordel men ikke et krav hvis du har erfaring fra beredskabs- eller cyber-opgaver fra tidligere arbejde, og hvis du har erfaring fra arbejde i en styrelse, departement eller anden offentlig administration.

Både erfarne og nyuddannede profiler kan komme i betragtning.

Du kan forvente, at vi kan give dig:

  • et spændende og udfordrende job, som er rigt på udfordringer

  • engagerede kolleger og et uhøjtideligt og velfungerende kollegaskab

  • en arbejdsdag, der rummer plads til fritid og familieliv

 

Trafikstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er en fast stilling på 37 timer. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Finansministeriet med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Stillingen forventes i udgangspunktet besat på fuldmægtigniveau, men alt efter baggrund/erfaring kan specialkonsulentniveau komme i betragtning.

Stillingen er til besættelse snarest muligt eller pr. 1 august.

Trafikstyrelsen hvem er vi

Trafikstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, vej, luftfart og havne. Som organisation er vi placeret i en myndighedsrolle der ligger mellem det politiske niveau og branchens virksomheder.

I styrelsen er vi mange forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister. I afdelingen for luftfart er der ca. 120 medarbejdere, der arbejder med alle områder inden for luftfart og spænder over en bred gruppe af fagligheder, fra flymekanikere og piloter til flyveledere, piloter, jurister m.fl. Du vil som medarbejder på flyvepladsområdet indgå i et lille team på 8, hvoraf vi i dag er fem inspektører, en fagjurist og en teamleder.

Vi lægger vægt på, at der holdes en høj faglig kvalitet og tilbyder i den forbindelse løbende deltagelse i diverse fagspecifikke kurser. Du kan forvente at få stor indflydelse på dine opgaver, og vi arbejder generelt under mantraet frihed under ansvar.

Trafikstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende, danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du kan læse mere om Trafikstyrelsen på www.trafikstyrelsen.dk.

Arbejdssted

Trafikstyrelsen har kontorer på Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V, centralt beliggende i København ved Dybbølsbro Station.

Yderligere information

Du kan få mere at vide om stillingen hos kontorchef Anders Windfeldt Jensen (awje@ts.dk, tlf. 4178 0431)

Ansøgning

Send din ansøgning via styrelsens ansøgningsportal senest den 11. maj 2021.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Trafikstyrelsen

Adresse 1
Carsten Niebuhrs Gade 43
1577 København V
Danmark
Tlf
41780533
Adresse 2
2300 'København'
Danmark
Kontaktperson
Marianne Bagge
Tlf: 
41780218
Praktisk information
Oprettet
21-04-2021
Udløber
11-05-2021
Kviknummer
LJA-81991053
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, IT, web og teknologi, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Lignende job

Universitets- Og Hogskoleradet

Universitets- Og Hogskoleradet

Del dette job

Virksomhedsinformation

Trafikstyrelsen

Adresse
Carsten Niebuhrs Gade 43
1577
København V
Danmark
Tlf: 41780533
Praktisk information
Indrykket
21-04-2021
Ansøgningsfrist
11-05-2021
Kviknummer
LJA-81991053
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, IT, web og teknologi, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed