Gem annonce

Vil du være med til at sikre det juridiske fundament for det digitale Danmark?

Digitaliseringsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
12-01-2022

Digitaliseringsstyrelsen søger skarpe jurister med interesse for offentligret, lovproces og databeskyttelse 

Hverdagen er digital. Vil du være med til at understøtte den digitale dagsorden gennem juridisk rådgivning? Har du lyst til at arbejde med juridisk rådgivning på et højt fagligt niveau på tværs af Digitaliseringsstyrelsen inden for databeskyttelse og offentligret? Så har du lige nu mulighed for at blive en del af Digitaliseringsstyrelsens Kontor for Jura.

 

Om stillingen

Du bliver en del af offentligretsenheden i Digitaliseringsstyrelsens Kontor for Jura, som bl.a. varetager opgaver på det offentligretlige og databeskyttelsesretlige område.

 

Du kommer til at varetage en bred vifte af juridiske opgaver, eksempelvis:

  • Generel juridisk rådgivning til styrelsens centre, fagkontorer og direktion, eventuelt gennem deltagelse i projekter.

  • Udarbejdelse, implementering og fortolkning af regulering.

  • Sikre at juridiske krav indtænkes fra start i styrelsens digitaliseringsprojekter.

  • Udarbejdelse af notater, beslutningsoplæg og præsentationer.

  • Behandling af aktindsigtssager.

  • Håndtering af databeskyttelsesretlige opgaver, herunder udarbejdelse af databehandleraftaler, oplysningstekster, håndtering af anmodninger vedr. de registreredes rettigheder m.m.

 

Om dig

Du er cand.jur. med et højt fagligt niveau og interesse for digitalisering. Du trives med tempo og formår samtidig at udvise den fornødne grundighed i opgaveløsningen. Du har stærke analytiske evner og formulerer dig velstruktureret og præcist i både skrift og tale. Du udviser holdånd og helhedsforståelse og har gode evner for samarbejde på tværs af faggrupper.

 

Det er en fordel men ikke et krav hvis du tillige har:

  • kendskab til lovgivningsprocessen, herunder gerne erfaring med udarbejdelse af lovforslag og administrative forskrifter,

  • kendskab til beslutningsprocesser i en politisk styret organisation,

  • indgående kendskab til forvaltningsretten,

  • viden om offentligret og databeskyttelsesret,

  • lyst til at arbejde med udviklingsprojekter om digitalisering og

  • solid dømmekraft og kan arbejde selvstændigt.

 

Samtidig skal du have lyst til at bidrage til et godt kollegaskab fagligt såvel som socialt.

 

Om os

Digitaliseringsstyrelsens Kontor for Jura understøtter styrelsens centre, fagkontorer og direktion bredt med juridisk rådgivning og opgaveløsning. Rådgivningen omfatter bl.a. forvaltningsret og databeskyttelsesret samt kontrakts- og udbudsret. Kontoret bistår med gennemførelse af styrelsens store it-udbud samt kvalitetssikring af styrelsens indkøb både ved indgåelse af nye kontrakter, men også ved kontraktstyring og ændringer af eksisterende kontrakter. Derudover har kontoret ansvaret for udarbejdelse af styrelsens lovforslag og koordinering af aktindsigtssager.

 

Vi er ca. 20 medarbejdere, som er fordelt i henholdsvis kontraktenheden og offentligretsenheden. Kontoret ledes af en kontorchef, og derudover er der en teamkoordinator i kontraktenheden og en teamleder med personaleansvar i offentligretsenheden. Du vil blive en del af et stærkt fagligt miljø med gode muligheder for faglig sparring og udvikling. Vi vægter samarbejde og socialt fællesskab højt både i kontoret og på tværs af styrelsen.  

 

Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd, og vi lægger stor vægt på arbejdsglæde, samt at vi har det sjovt i hverdagen. Vi gør meget ud af at prioritere sociale arrangementer og en improviseret fredagsbar, før vi går på weekend.

 

Arbejdet foregår til tider i et hurtigt tempo og med en høj grad af selvstændighed, initiativ og et stærkt ønske om at levere ydelser og resultater af høj faglig kvalitet. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til og samarbejde med kollegaer og nye udfordringer og med fokus på, at du løbende udvikler dig. Selvom vi ofte har travlt, insisterer vi på at være en familievenlig arbejdsplads med fleksible arbejdstider.

 

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer. 

 

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

 

Flere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jørgen Breddam på telefon 2360 2124 eller jobre@digst.dk eller teamleder Stinne Andersen på telefon: 2137 0964 eller mail: stiand@digst.dk.

 

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen Søg stillingen senest den 26. januar 2022.

 

Vi forventer at holde 1. samtaler primo uge 5 og 2. samtaler primo uge 6 og håber at kunne byde dig velkommen i kontoret hurtigst muligt.

 

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

 

Ansøgningsfrist

26-01-2022

 

Arbejdssted

Landgreven 4

 

Hjemmeside

www.digst.dk

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Praktisk information
Oprettet
12-01-2022
Udløber
26-01-2022
Kviknummer
LJA-83217663
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT, web og teknologi, Jura, HR og personale
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1017
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
12-01-2022
Ansøgningsfrist
26-01-2022
Kviknummer
LJA-83217663
Jobtype
Fuldtid
Kategori
IT, web og teknologi, Jura, HR og personale
Beliggenhed
Gem annonce