Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at hjælpe os med at holde styr på økonomien for den offentlige digitale infrastruktur?

Digitaliseringsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
26-07-2022

Er du interesseret i at bidrage til, at der er styr på økonomien bag den offentlige digitale infrastruktur? Så har vi en spændende stilling til dig i Digitaliseringsstyrelsen.

Om jobbet

Du skal sammen med resten af teamet være med til at sikre økonomistyringen af Danmarks digitale infrastrukturløsninger som fx Digital Post, NemID og MitID. Løsningerne spiller en vigtig rolle i mange danskeres hverdag og er en central forudsætning for digitalisering i det offentlige i Danmark. Derfor er det også vigtigt, at der er styr på økonomien på området.

Du kommer til at arbejde i et team, som sørger for at understøtte centrale beslutningsprocesser og prioriteringer op mod direktionen og Folketinget. Du skal være med til løbende at følge op på økonomien i et tæt samarbejde med de kontorer, som har ansvaret for den enkelte løsning. Du vil også skulle bidrage med rådgivning og sagsfremstillinger, når der kører politiske forhandlinger eller lignende om den konkrete løsning.

Vi tilbyder en spændende stilling, hvor du:

  • varetager den løbende økonomiopfølgning for en eller flere it-løsninger i Digitaliseringsstyrelsen
  • deltager i planlægning og eksekvering af økonomiprocesser for it-løsningerne, herunder politiske forhandlinger og processer
  • udarbejder understøttende økonomioverblik til såvel forvaltningsteams, som til ledelse og direktion
  • får ansvar efter kompetenceniveau
  • løbende har mulighed for at sparre med erfarne kollegaer

Den præcise opgaveportefølje vil afhænge af dine kvalifikationer og erfaring.

Om dig

Vi forestiller os, at du er struktureret og er glad for at arbejde med tal. Herudover forestiller vi os, at har en videregående uddannelse. Du kan fx være cand.polit, cand.merc eller cand.scient.pol. Du kan også have en professionsbachelor i økonomistyring/finans eller lignende. Vi har brug for flere nye kolleger, så søg gerne uanset om du er erfaren eller nyuddannet.

Vi forventer, at du:

  • er selvstændig og tager ansvar for egne opgaver
  • er systematisk og kan sikre en god økonomiopfølgning med vores løsninger
  • er velformuleret på skrift og kan kommunikere komplekse forhold på en let forståelig måde
  • er hjemmevant i Excel
  • har stærke analytiske evner

Du kommer til at samarbejde med kollegaer på tværs af organisationen med forskellige uddannelsesbaggrunde og niveauer af økonomisk forståelse. Det er derfor vigtigt, at du formår at tilpasse din kommunikation alt efter om modtageren er systemforvalter, kontorchef eller direktør.

Om os

Organisatorisk bliver du en del af Kontor for produktøkonomi og support, hvor vi er ca. 25 medarbejdere. Du vil indgå i produktøkonomiteamet, hvor vi på tværs af hele Digitaliseringsstyrelsen varetager styringen af økonomien for de store offentlige it-løsninger. Der vil være travlhed i perioder, men vi har altid tid til at hjælpe hinanden. Vi går meget op i at have en uformel og humoristisk omgangstone og et godt kollegialt fællesskab.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer

Dit tjenestested vil være Landgreven 4, 1301 København K.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Diana Jensen-Dharmaratne på tlf. 24 95 07 24 / dijed@digst.dk eller kontorchef Jørgen Abildgaard på tlf. 20 56 80 93 / jorabi@digst.dk.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen Søg stillingen senest den 17. august 2022.

Vi forventer at holde første og anden samtaler i uge 34. Der anvendes en mindre skriftlig opgave for kandidater, som går videre til anden samtale.

Vi håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. oktober 2022. Der vil være mulighed for at starte tidligere efter gensidig aftale.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

 

Hverdagen er digital

Vores medarbejdere går hver dag på arbejde for at gøre en forskel for den enkelte dansker. Vi skaber digitale relationer mellem borgere, virksomheder og det offentlige med klare resultater.

Digitalisering er et stærkt og afprøvet redskab, som kræver nytænkning, dialog og mod - samt et stærkt samarbejde mellem staten, kommunerne og regionerne. Digitaliseringsstyrelsen står i spidsen for, at denne store omstilling lykkes.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1017 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
26-07-2022
Udløber
17-08-2022
Kviknummer
LJA-83865660
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1017
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
26-07-2022
Ansøgningsfrist
17-08-2022
Kviknummer
LJA-83865660
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed