Gem annonce

Vil du være administrationsleder i spændende og dynamisk kulturinstitution?

Museum Østjylland

Randers, Østjylland

Indrykket
09-05-2019

 Museum Østjylland søger en leder af vores administrations- og driftsafdeling, som kan være med til at sikre og udvikle det stabile økonomiske og administrative fundament for et lokalmuseum, der er blandt de største i Danmark. Museet er i gang med at realisere en ambitiøs strategi, der medfører udvikling på alle felter. Administrations- og driftsafdelingen spiller en meget vigtig rolle i vores bestræbelser på at gøre museet til en stærkere virksomhed og en endnu bedre arbejdsplads. Derfor søger vi en person med visioner, supergode lederevner, sans for helheder og fokus på udvikling.

Vi kan tilbyde dig et attraktivt job og gode kolleger på en spændende og utraditionel kulturel arbejdsplads i rivende udvikling.

Hvis du bliver vores nye administrationsleder, får du en central tovholderfunktion, når vigtige tværgående initiativer skal udvikles, kommunikeres ud og implementeres i museet. Du får den daglige ledelse af museets sekretariat, af museets butiks- og receptionspersonale og af museets håndværkere. Du får ansvar for regnskab og økonomistyring, for museets personaleadministration og for driften af butikkerne og for museets bygningsvedligeholdelse. Du bliver en del af museets ledergruppe.

Vi forestiller os, at du har en mellemlang eller videregående uddannelse inden for økonomi og administration, at du har erfaring med sekretariatsledelse gerne i en offentlig virksomhed, samt at du har kendskab til personaleforhold og evne til at lede og motivere medarbejdere med forskellige baggrunde og kompetencer. Vi ser gerne, at du har øje for både optimeringsmuligheder i museets mangfoldige og ofte komplekse arbejdsgange og for balancen mellem stabil drift og nødvendig udvikling. Det er vigtigt, at du kan leve dig ind i museets særlige struktur, kultur og profil. 

Museum Østjylland har hovedadresse sammen med Randers Bibliotek og Randers Kunstmuseum i Kulturhuset, centralt placeret i Randers, og vi har desuden arbejdspladser og formidlingssteder i Grenaa og Ebeltoft.

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst og er til besættelse pr. 1. september 2019 eller snarest derefter.

Tjenestestedet er Stemannsgade 2, 8900 Randers C, men der må også forventes arbejdsdage i Ebeltoft og Grenaa

Vi skal modtage din ansøgning senest d. 2. juni 2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler (1. og anden runde) i uge 25 og 26.

Yderligere oplysninger ved museumschef Jørgen Smidt-Jensen (jsj@museumoj.dk/8712 2623/2442 9525).

Jobprofil

Stillingsbetegnelse

Administrationsleder

Organisatorisk indplacering

Vores nye administrationsleder bliver ansat med direkte reference til museumschefen og bliver en del af museets ledergruppe. Museets administrations- og driftsafdeling omfatter ud over administrationslederen 17 medarbejdere.

 

Tjenestested

Tjenestestedet er Museum Østjyllands afdeling i Randers. Det må forventes, at noget af arbejdstiden eventuelt skal lægges i Grenaa og Ebeltoft.

Stillingens indhold

Museum Østjylland er i rivende udvikling. Økonomien er kompliceret, opgaverne er mangfoldige og organisationen vokser. Det betyder, at vi har behov for en kompetent leder af museets administrations- og driftsafdeling, som også har stærke personaleledelseskompetencer.

Vores nye administrationsleder skal være den samlende faktor, når nye tværgående initiativer sættes i værk. Du skal have øje for optimeringsmuligheder i museets administrative processer, og du skal have sans for på samme tid at sikre en stabil drift og en løbende udvikling. Det er vigtigt for os, at du kan lede og inspirere en medarbejdergruppe med mange forskellige faglige og menneskelige kompetencer

Administrationslederen har den daglige ansvar for ledelse af afdelingens medarbejdere og varetager i samarbejde med museumschefen og de øvrige ansatte i museets administrations- og driftsafdeling:

Museets økonomistyring og -opfølgning. Herunder:

  • Budget
  • Bogføring
  • Løn
  • Projektregnskaber med ekstern finansiering
  • Økonomianalyser og rådgivning om økonomi

 

Museets omsætning har de senere år ligget på omkring 40 mio. kr., hvoraf ca. halvdelen er fast offentligt tilskud, mens den resterende del stammer fra egenindtjening, puljemidler og fondsstøtte.

Der vil også i de kommende år være fokus på at udvikle museets redskaber til økonomistyring og på at optimere museets økonomi.

Museets personaleadministration og HR. Herunder:

  • Ansættelser og afskedigelser
  • Ferie- og sygdomsadministration
  • Løntilskud og refusion
  • Ansvar for APV og opfølgning på arbejdsmiljøplan
  • Sikkerhed
  • Intern kommunikation

 

Museet har omkring 55 årsværk fordelt på ca. 75 medarbejdere. Hertil kommer omkring 20 timelønsansatte og ca. 70 frivillige.

Der vil også i de kommende år være fokus på at udvikle museets interne kommunikation med henblik på at opnå et endnu bedre arbejdsmiljø.

Museets praktiske administration. Herunder:

  • Implementering af tværgående beslutninger
  • Journalisering og sagshåndtering
  • Indkøb
  • Korrekturlæsning
  • Telefonbetjening
  • Pakning og distribution af markedsføringsmateriale, årbøger m.v.
  • Ajourføring af diverse kalendere
  • Booking og klubadministration
  • Alarm- og sikkerhedsadministration
  • IT-administration

 

Museets administration varetages af 3 medarbejdere ud over administrationslederen.

Der vil i kommende år være fokus på at effektivisere og optimere museets administrative og driftsmæssige praksis og arbejdsgange herunder digitalisering - med fokus på udnyttelse af kompetencer på tværs af organisationen og med henblik på en endnu bedre administrativ understøttelse af museets faglige funktioner og udvikling af bedre oplevelser for museets gæster.

Museets håndværksfunktioner. Herunder:

  • Bygningsvedligeholdelse
  • Vedligeholdelse af udearealer
  • Udstillingsvedligeholdelse
  • Udstillingsopbygning

 

Museets håndværkerteam omfatter 4-5 medarbejdere og et par frivillige.

Der vil i de kommende år være fokus på sikring af et tværgående team, der kan understøtte både museets bygningsbevaring og udstillingsopbygning/vedligehold.

Museets butikker og receptioner. Herunder:

  • Modtagelse og vejledning af gæster
  • Indkøb og salg af varer i museumsbutikkerne
  • Løsning af mindre administrative opgaver

 

Museets frontpersonale omfatter 9-10 faste receptionister og ca. 20 timelønnede.

Der vil de kommende år være fokus på at kompetenceudvikle receptions- og butiksteamet med henblik på at gøre gæsternes oplevelse af museet endnu bedre.

 

 

 

Personprofil

Faglige kompetencer og erfaringsgrundlag

Vi forventer, at du lever op til de fleste af følgende krav:

  • Relevant uddannelse inden for administration, HR og økonomistyring
  • Erfaring med sekretariatsledelse
  • Erfaring med og stærk evne for personaleledelse
  • Erfaring i administrations- og økonomisystemer, herunder formidling af dem til humanister
  • Erfaring fra sekretariatsbetjening i offentlige virksomheder
  • Erfaring med projektøkonomi

 

Personlige kompetencer

Vi forestiller os, at vores kommende kollega har følgende egenskaber:

  • Er initiativrig og proaktiv
  • Er systematisk
  • Er strategisk tænkende i forhold til økonomi
  • Har ro og overblik
  • Har koordineringsevne og evne til at arbejde på tværs i organisationen
  • Kan arbejde selvstændigt
  • Er fleksibel
  • Er beslutsom
  • Er god til at kommunikere
  • Kan omgås mennesker på alle niveauer
  • Har naturlig autoritet
  • Kan lide at blive udfordret personligt og fagligt

Har interesse for museer og har respekt for og indlevelse i den særlige profil, en museumsarbejdsplads har

Er en god, rummelig og humoristisk kollega og leder, der gerne vil samarbejde med og udnytte de mange forskellige kompetencer, der er på et museum

Museum Østjylland

Museum Østjylland blev dannet 1. januar 2011 ved en fusion af Djurslands Museum i Grenaa, Museet for Syddjurs i Ebeltoft og Kulturhistorisk Museum Randers. Museum Østjylland er et af de største lokalhistoriske museer i Danmark. Vi har årligt omkring 160.000-180.000 gæster, beskæftiger ca. 55 årsværk og omsætter for over 40 mio. kr.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Kontakt
Museum Østjylland
Stemannsgade 2
8900 Randers
Tlf
87122600
Praktisk information
Oprettet
09-05-2019
Udløber
02-06-2019
Kviknummer
LJA-73204047
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Kultur, Ledelse
Ansøg nu
Lignende job

Del dette job

Virksomhedsinformation

Museum Østjylland

Adresse
Stemannsgade 2
8900
Randers
Tlf 87122600
Praktisk information
Oprettet
09-05-2019
Udløber
02-06-2019
Kviknummer
LJA-73204047
Jobtype
Fuldtid
Fag
Administration, Kultur, Ledelse
Beliggenhed
Gem annonce