Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du som økonomipartner være med til at styre økonomien på det sociale område i Danmarks største socialforvaltning?

Københavns Kommune

København, Storkøbenhavn

Indrykket
07-12-2021

Økonomiafdelingen i Borgercenter Handicap søger en medarbejder, der kan medvirke til at understøtte og udvikle økonomistyringen i borgercenteret.

Om stillingen

I Borgercenter Handicaps centrale økonomiafdeling ligger ansvaret for den overordnede økonomistyring. Som medarbejder i økonomiafdelingen vil du indgå i en bred vifte af analyse- og ledelsesinformationsopgaver, både internt i Borgercenter Handicap såvel som på tværs af Socialforvaltningen.

Erfaring som økonomipartner er ikke en forudsætning. Vi lægger vægt på, at du har viljen og evnen til at arbejde som en proaktiv økonomipartner. Vi lægger også vægt på, at du har solide IT- kompetencer, herunder mestrer dataanalyse på et højt niveau.

Vi er p.t. i gang med at udvikle vores økonomistyring og har i den forbindelse etableret et administrativt fællesskab på økonomiområdet, hvor vi optimerer processer samt rolle- og ansvarsfordelingen på tværs af økonomiafdelingen samt Myndigheds- og Udførerområdet. Som økonomipartner vil du få en væsentlig rolle i denne udvikling.

Dine opgaver bliver

  • Økonomistyring og budgetopfølgning

  • Udarbejdelse af prognoser og analyser

  • Understøttelse af myndighedsområdets økonomistyring

  • Understøttelse af borgercenterledelsens samlede økonomioverblik

  • Deltagelse i dataunderstøttede analyser og projekter

  • Udarbejdelse af budgetnotater og politiske indstillinger

  • Generelle økonomiopgaver

 

Om dig

Vi forventer, at økonomipartneren har gode kompetencer inden for avanceret dataarbejde, gode analytiske evner og er god til at oversætte regneark til ikke-økonomikyndige. Det er desuden en fordel, hvis du har interesse for det sociale område og trives med at arbejde i en politisk styret organisation.

I borgercentret har økonomipartnere og -konsulenter et tæt og uformelt samarbejde med centrets øvrige områder, herunder lokale ledelser, og vi forventer, at du formår at koble din benhårde faglighed med gode sociale kompetencer til at kunne samarbejde med flere forskellige faggrupper.

Vi forventer desuden, at du

  • har en økonomisk eller samfundsvidenskabelig videregående uddannelse

  • har erfaring med økonomistyring og økonomiske analyser

  • er superbruger i Excel (med VBA-kompetencer)

  • er superbruger i SAS Enterprise Guide BI

  • har kendskab til SAP eller lignende økonomisystem

  • kan holde det forkromede overblik og samtidig dykke ned i de små detaljer

 

Økonomiafdelingen er en del af borgercentrets samlede stab med ca. 55 medarbejdere fordelt på to stabsområder. Du kommer til at referere til afdelingslederen og får 30 akademiske og kontoruddannede kollegaer, som bliver dine tætte sparringspartnere i dagligdagen.  

Vi tilbyder et fleksibelt og varierende arbejde med høj grad af selvstændighed, en masse udfordrende opgaver og stor økonomisk faglighed.

Lidt om os

Borgercenter Handicap yder hjælp og støtte til børn og voksne med varig fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse. Borgercentret har myndighedsansvaret og ansvaret for driften af en lang række dag- og døgntilbud. Borgercenter Handicap har et samlet budget på 2,3 mia. kr. og beskæftiger i alt ca. 2.200 medarbejdere.

Løn- og ansættelsesvilkår

Vi forventer stillingen besat pr. 1. februar 2022.

Stillingen er på 37 timer om ugen og aflønnes i henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Arbejdsstedet er Telehuset på Borups Allé i København N.

Borgercenter Handicap har røgfri arbejdstid.

Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Katrine Nørby på 4042 6127.

Læs mere om Borgercenter Handicap på https://bch.kk.dk/.

Søg via linket senest søndag den 16. januar 2022


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune

Adresse 1
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Adresse 2
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-12-2021
Udløber
16-01-2022
Kviknummer
LJA-83064945
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune

Adresse
Borups Allé 177
2400
København NV
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-12-2021
Ansøgningsfrist
16-01-2022
Kviknummer
LJA-83064945
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Strategi og udvikling
Beliggenhed