Gem annonce

Vil du arbejde med økonomistyring i Skatteankestyrelsen?

Skatteankestyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
09-07-2020

Og, motiveres du af at have et selvstændigt ansvar og vi du arbejde med økonomistyringen i en styrelse der arbejder med retssikkerheden? Så læs endelig videre her!

Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed for skat og vurdering. Vi er sekretariat for Landsskatteretten og de ankenævn, der oftest træffer afgørelse i sagerne. Sammen sikrer vi retssikkerhed med en kompetent og uafhængig behandling af klager. Snart får boligejere i Danmark mulighed for at klage over de nye ejendomsvurderinger, og vi er ved at gøre os klar til at modtage klagerne.

 

Vores økonomistyring skal være rustet til denne fremtid, og vi opnormerer derfor med en økonomipartner.

 

Om stillingen

Du bliver en del af et ambitiøst økonomikontor med fuld fart på, hvor vi samarbejder med departement og andre styrelser. Stillingen giver derfor en bred kontaktflade både indadtil i forhold til Direktionen, kontorchefer og projektledere, og udadtil i forhold til Departementet og Skatteministeriets øvrige styrelser. Du vil derfor få en rolle med mange samarbejdsrelationer.

 

Du får en selvstændig opgaveportefølje i forhold til styrelsens lønbudget og samtidig en central rolle i at bidrage til den fortsatte udvikling af styrelsens økonomistyring. Lige nu er vi ved at implementere aktivitets- og ressourcestyring.

 

En af dine første opgaver bliver at være med til at udvikle og sikre et fælles ressourceoverblik i styrelsen, som blandet andet er et vigtigt fundament for styrelsens produktionsprognoser. I dette arbejde får du et tæt samarbejde med vores HR-kontor samt Data og Analyseteamet.

 

Du skal blandet andet arbejde med at:

  • udvikle og vedligeholde styrelsens lønbudget og prognose

  • den fortsatte udvikling af økonomistyringen i styrelsen

  • følge op på styrelsens bindinger i forhold til lønsum og årsværk

  • Bidrager til måneds- og udgiftsopfølgninger og finanslovsproces

 

Du får en selvstændig opgaveportefølje tilpasset din erfaring, samtidig med at I, i teamet, samarbejder om en række opgaver i forbindelse med måneds- og udgiftsopfølgningerne, finanslov, løbende budgetrevisioner og analyser. Vi tilbyder gode udviklings- og efteruddannelsesmuligheder i denne stilling.

 

Om dig

Vi forestiller os, at du har en videregående samfundsvidenskabelig uddannelse med vægt på økonomi og offentlig forvaltning (fx cand.polit., cand.oecon., cand.merc., cand.scient.pol., cand.scient.adm.).

 

Derudover har du for eksempel følgende kompetencer;

  • Erfaring med at understøtte en direktion og et departement med relevante økonomiske nøgletal og analyser

  • Analytisk stærk, med blik for detaljen samtidig med at du evner at se sammenhænge for at få overblik over risici, afhængigheder og ikke mindst muligheder.

  • Stærke kommunikationsevner såvel skriftligt som mundtligt, herunder at kunne formidle økonomi på en let forståelig måde.

 

Det er naturligt for dig at arbejde selvstændigt og struktureret med dine opgaver. Du kan lide at samarbejde med mange og forstår at koordinere opgaver og processer, der involverer forskellige aktører og interesser. Det falder dig let at agere fleksibelt og serviceminded, også i en hverdag med korte deadlines. 

 

Om os

Du bliver en del af Skatteankestyrelsens økonomikontor med 20 medarbejdere. Udover Budget- og regnskabsteamet består økonomikontoret af et Data- og analyseteam samt Administrations- og serviceteam. Fælles for økonomi er, at vi servicerer både direktionen, kontorcheferne og medarbejderne.

 

Vi lægger vægt på åbenhed og samarbejde. Vi bruger hinanden og spørger om hjælp, og samtidig hjælper vi, hvis andre spørger. Vi tilbyder en god balance mellem familieliv og arbejdstid, med mulighed for fleksible arbejdstider, samtidig med at vi i spidsbelastningsperioder yder dét ekstra, der er behov for.

 

Yderligere oplysninger  

 Løn- og ansættelsesvilkår følger statens overenskomster. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Skatteankestyrelsen, Ved Vesterport 6 i København.   

 

Har du brug for yderligere oplysninger om stillingen og om styrelsen er du velkommen til at kontakte kontorchef Sara Vibe Facklamm på 3376 2355 eller faglig koordinator Merete Damgaard Husted på 7237 0313.

 

Ansøgningsprocedure  

Du søger stillingen via nedenstående link, hvor du uploader ansøgning, CV, uddannelsesbevis samt eventuelle øvrige relevante dokumenter. Ansøgningen skal være modtaget hos os senest den 11. august 2020.

 

Vi holder 1. samtaler d. 17. og 18. august og 2. samtaler d. 24. og 25. august, og vi kan i den forbindelse anvende test i rekrutteringsprocessen. Vi forventer tiltrædelse d. 1. oktober 2020.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skatteankestyrelsen

Adresse 1
Ved Vesterport 6
1612 København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet
09-07-2020
Udløber
11-08-2020
Kviknummer
LJA-80628726
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skatteankestyrelsen

Adresse
Ved Vesterport 6
1612
København V
Danmark
Praktisk information
Indrykket
09-07-2020
Ansøgningsfrist
11-08-2020
Kviknummer
LJA-80628726
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce