Ansøgningsfrist: 20-01-2022
Så vil et barselsvikariat, i Transportministeriets Kontraktkontor, helt sikkert være noget for dig!
Kom tæt på den politiske proces
I Kontraktkontoret er vi både ansvarlige for den grønne omstilling af den danske indenrigsfærgedrift og havneområdet samt ansvarlig for at gennemføre udbud af og opfølgning på statens tog- og færgekontrakter.
Som vores nye kollega vil du være med til at sikre, at der sker fremdrift i sagerne samt analysere og videreformidle input fra vores samarbejdspartnere i forhold til både kontraktstyring og politikudvikling.
Afhængig af din profil og dine interesser vil dine opgaver bestå af:
-
udarbejdelse af notater og analyser
-
kontraktstyring
-
sagsstyring og koordinering af sager
-
politikudvikling
-
bistå med besvarelser af folketingsspørgsmål og borgerhenvendelser
-
tilsynsopgaver
Med dine samarbejdsevner og dit falkeblik holder du styr på opgaverne og skaber din succes
Da du vil indgå i tæt samarbejde med dine kollegaer og operatører på tog- og færgeområdet, er det vigtigt, at du er god til at skabe relationer og kan samarbejde på tværs af niveauer og faglige kompetencer både internt og eksternt.
Med et stort overblik evner du at navigere i et tempofyldt miljø, hvor du sikrer fremdrift på flere sager samtidig. Du interesserer dig for at arbejde i en politisk kontekst, hvor nye opgaver pludseligt kan ændre dagsordenen. Det falder dig derfor også natuligt at sætte dig ind i nye emner. Som person er du drevet af at skabe resultater, der kan ses og præger det danske samfund.
Vi forestiller os desuden, at du:
-
har en relevant akademisk baggrund
-
er struktureret, analytisk og detaljeorienteret i din opgavetilgang
-
er god til at formulere dig på skrift og fremlægge sager mundtligt
-
har kendskab til eller interesse for transportpolitiske problemstillinger
Både nyuddannede og erfarne kandidater vil komme i betragtning.
Du får 10 initiativrige kollegaer, der er klar til at hjælpe dig
I Kontraktkontoret får du 10 engagerede og hjælpsomme kollegaer med masser af humør. Vi er et kontor med højt til loftet og en uformel omgangstone, der prioriterer at hjælpe hinanden og videndeler på tværs af opgaver. Vores hverdag er præget af faglige udfordringer på et højt niveau. Du vil derfor opleve, at du vil udvikle din evne til at forstå og overskue komplekse problemstillinger og styrke dine beslutningskompetencer.
Hos os styrker du din faglighed gennem kompetent opgaveløsning og udviklende kurser
I Transportministeriet bliver du en del af en uformel arbejdsplads med ca. 160 medarbejdere, der alle arbejder for at skabe transportpolitiske forbedringer i det danske samfund. Med et fladt hierarki følger du dine opgaver fra start til slut, og du er derfor med i hele arbejdsprocessen.
I departementet tilbyder vi et udviklingsorienteret og engageret arbejdsmiljø, hvor vi prioriterer medarbejdernes kompetenceudvikling bl.a. gennem udviklingssamtaler, interne og eksterne kurser og karriereafklarende samtaler.
Vi bestræber os på at sikre en god balance mellem arbejdsliv og privatliv og tilbyder derfor fleksible arbejdsvilkår. Vores mobilitet på tværs af ministerområdet betyder, at vi kan rokere mellem kontorer og styrelser, hvilket skaber en unik arbejdsplads med mange karriereveje.
Løn- og ansættelsesvilkår
Aflønning sker efter overenskomst for akademikere i staten. Ansættelsesområdet er Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.
Er du interesseret?
Så send dit CV og ansøgning samt kopi af eksamensbeviser for både bachelor- og kandidatgrad hurtigst muligt eller senest den 20.01.2022.
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Rasmus Shermer på tlf. 41 76 81 40.