Gem annonce

Vi søger medarbejdere til udgående aktioner, kontrolarbejde og sagsbehandling i projekt Social Dumping hos Skattestyrelsen i Høje-Taastrup

Skattestyrelsen

Høje-Taastrup, Storkøbenhavn

Indrykket
10-03-2020

Har du en baggrund inden for skat, moms, regnskab eller revision, og kunne du tænke dig varierende arbejdsopgaver, hvor du både kommer med på udgående aktioner, foretager kontrolarbejde og varetager sagsbehandling? Så skal du da være vores nye kollega i afdelingen Større Erhvervsvirksomheder i Skattestyrelsen.

 

Større Erhvervsvirksomheder er en landsdækkende afdeling, der bl.a. arbejder på at begrænse skattegabet på virksomhedsområdet, herunder sort økonomi. Arbejdet udføres ved hjælp af analyser, udvikling af metoder og forskellige former for kontrol.

 

Du bliver ansat i SEV 2 eller SEV 4, som er 2 enheder med ca. 43 engagerede kolleger, hvoraf de 24 i dag arbejder i projektet Social dumping. De øvrige kolleger arbejder i andre moms og skatteprojekter.

 

Udgående aktioner, kontrolarbejde og sagsbehandling 

Projekt Social Dumping er et projekt med stort politisk fokus og offentlig interesse, og har til formål at skabe ordnede forhold på arbejdsmarkedet. Skattestyrelsens opgave i dette er at sikre, at udenlandske virksomheder og arbejdstagere betaler den korrekte skat og afgift, når de har aktiviteter i Danmark.

 

Kontrolopgaverne løses som udgangspunkt ved bl.a. deltagelse i udgående aktioner og kontroller i forskellige brancher. Det efterfølgende kontrolarbejde omfatter sager fx vurdering af skatte- og momsmæssige forhold for udenlandske personer og virksomheder, der har aktiviteter i Danmark samt egentlig regnskabsmæssig gennemgang, der ofte medfører reguleringer af moms, A-skat og skat.

 

Kontrolindsatsen foregår bl.a. i tæt samarbejde med Arbejdstilsynet og Politiet.

 

Din baggrund og kompetencer

  • Har eller er i gang med en uddannelse inden for skat, moms, regnskab eller revision eller tilsvarende.

  • Du kan også have opnået tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer eller kompetencer gennem dit erhvervsarbejde.

  • Er robust, fleksibel og har gennemslagskraft til brug for deltagelsen i udgående kontrolaktioner.

  • Kan bevare overblikket når der er pres på, og yde en ekstra indsats, når det er nødvendigt.

  • Har gode kommunikationsevner og udtrykker dig klart i både skrift og tale, såvel i relationen med virksomhederne som internt i organisationen.

  • Er åben om egne udfordringer og villig til at lære nyt.

  • Drager nytte af såvel dine egne som kollegers kompetencer, herunder beder om input/hjælp fra en kollega/leder ved behov.

 

Du kan glæde dig til

  • en spændende og afvekslende arbejdsdag, hvor fleksibilitet er en mulighed, så både arbejds- og familieliv kan hænge sammen.

  • et godt arbejdsmiljø med gode kolleger, hvor tillid og ansvar går hånd i hånd.

  • en uhøjtidelig og humoristisk omgangstone.

  • dygtige og engagerede kolleger med en bred faglig viden, som er klar til at tage imod dig og dele deres viden med dig.

 

Vi sørger for, at du bliver introduceret til vores systemer og arbejdsopgaver med udgangspunkt i dine kompetencer og behov. Vi sikrer, at der bliver lavet en plan for eventuel kompetenceudvikling, og der bliver også mulighed for efter- eller videreuddannelse.

 

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale via linket Søg stillingen senest 13. april 2020. Vi forventer at holde samtaler 15.-16. april 2020.

 

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne i SEV 2 og SEV 4, kan du kontakte funktionsleder i SEV 4, Ernst O. Nielsen på telefon 72 38 99 01.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

 

Vi gør opmærksom på, at dette er et genopslag.

 

Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Allé 9, 2630 Taastrup.

 

Der vil blive indhentet straffeattest forud for ansættelse.

 

Om Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

 

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle.

 

Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk  

 

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse
Helgeshøj 9
2630 Taastrup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
10-03-2020
Udløber
13-04-2020
Kviknummer
LJA-79727674
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Helgeshøj 9
2630
Taastrup
Danmark
Praktisk information
Indrykket
10-03-2020
Ansøgningsfrist
13-04-2020
Kviknummer
LJA-79727674
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce