Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger en økonomikonsulent til at drive kommunens budgetprocesser

Albertslund Kommune

Albertslund, Storkøbenhavn

Indrykket
26-01-2023

Brænder du for at arbejde med kommunal økonomistyring? Og du kan lide at drive en kompleks budgetproces og er god til at formidle økonomi så alle forstår den? Så skal du søge den ledige stilling som økonomikonsulent hos os.

 

Jobbet som økonomikonsulent hos os

Som økonomikonsulent hos os bliver du en vigtig del af et team på 9 økonomikonsulenter, som arbejder tæt sammen om alt det, der vedrører Albertslund Kommunes økonomi. I tæt dialog med fagområderne følger vi økonomien helt fra budgetlægningen til den endelige regnskabsaflæggelse, og vi bidrager med økonomisk viden og information til styring og optimering af ressourceforbruget på alle fagområderne i kommunen.

 

Som led i budgetprocessen bidrager vi til udarbejdelse af budgetoplæg og prioriteringsforslag, der kan skabe økonomisk råderum og et solidt økonomisk fundament som grundlag for den politiske vision for byens udvikling. Her vil du som den centrale person ift. at drive budgetprocessen komme tæt på det politiske rum og bidrage med udarbejdelse af oplæg til kommunalbestyrelsen.

 

I den ledige stilling venter mange spændende opgaver, hvoraf de primære vil være:

  • koordinering af budgetprocessen og oplæg til budgettet

  • økonomistyring af kultur, fritids- og erhvervsområdet, herunder udarbejdelse af analyser, prognoser og økonomiske konsekvensberegninger,

  • udvikling og brug af nøgletal og ledelsesinformation ift. budgetprocessen

  • support og sparring til ledelsen og nøglemedarbejdere i organisationen, samt understøttelse af topledelse og politikere med bl.a. kvalitetssikring af politiske mødesager.

  • deltage i implementering af ERP-system i kommunen

Økonomistyringsenheden er en del af kommunens centrale stabsfunktion Økonomi og Stab, så du bliver en del af en afdeling, som samler økonomi, indkøb, digitalisering, HR, lønadministration, jura samt politik og ledelse direkte forankret under Kommunaldirektøren.

 

En stor del af vores opgaver løses i samarbejde med kolleger internt i afdelingen eller fra andre dele af organisationen. Vores samarbejde er præget af høj faglighed, loyalitet og fleksibilitet, så det er vigtigt for os, at du er en holdspiller og ser en værdi i at indgå i samarbejder med både økonomifaglige kolleger og kolleger med andre faglige kompetencer.

 

Vi søger en erfaren konsulent, der er nysgerrig på arbejdet i en kommune

For dig er det vigtigt at løse opgaverne høj kvalitet og følge tidsfrister. Du har blik for kommunalpolitik og kan se sammenhænge i en kompleks organisation med en kompleks økonomi.

 

Vi ønsker, at du:

  • har indsigt i politisk styrede processer og arbejdet med budgetter

  • har indsigt eller interesse i kommunernes opgaver og økonomi

  • evner at styre processer og lave oplæg til politisk behandling

  • kan skabe overblik og struktur i data og mestrer at formidle data både visuelt, skriftligt og mundtligt - også til ikke-økonomer, og

  • har en uddannelse som cand.polit., cand. scient. pol. cand.oecon., cand. scient. adm., eller lignende.

Hvis du ikke har mange års erfaring fra en lignende stilling, men har talent og potentiale, er vi klar til at sætte dig ind i dine nye arbejdsopgaver.

 

Som ansat hos os kan du forvente:

  • en travl hverdag med mange spændende og afvekslende opgaver,

  • faglige udfordringer og personlig udvikling,

  • en arbejdsplads, hvor vi både er selvkørende og arbejder godt sammen,

  • kolleger, som ser frem til at byde dig velkommen og står klar til at give dig sparring i den daglige opgaveløsning, og 

  • at blive en del af en velfungerende arbejdsplads med en uformel omgangstone med plads til et godt grin.

 

Løn og ansættelsesforhold

Du bliver lønnet efter gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Vi er en familievenlig arbejdsplads med fleksibel arbejdstid.

 

Det er en del af Albertslund Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling.

 

Yderligere information

Hvis du vil vide mere, kan du læse om Albertslund Kommune som arbejdsplads og om vores administrative organisation på www.albertslund.dk, hvor vores budgetter og regnskaber også ligger. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte leder af Økonomi og Indkøb Finn Dybro Andersen på telefon 2911 9661. Stillingen ønskes besat pr. 1. april 2022.

 

Send din ansøgning, så vi har den senest d. 13. februar 2023. Ansættelsessamtalerne afholdes i uge 8.

 

Lønindplacering sker efter forhandling mellem kommunen og den forhandlingsberettigede organisation.

 

Det er en del af Albertslund Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldighed og ligestilling.

 

Det er en forudsætning for din ansættelse i Albertslund Kommune, at du har en gyldig arbejds- og opholdstilladelse.

 

Albertslund Kommune har røgfri arbejdstid.

 

Frist:

13-02-2023

 

Kontaktperson:

Finn Dybro Andersen

fda@albertslund.dk

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Albertslund Kommune

Adresse 1
Nordmarks Allé 1
2620 Albertslund
Danmark
Praktisk information
Oprettet
26-01-2023
Udløber
13-02-2023
Kviknummer
LJA-84462808
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Albertslund Kommune

Adresse
Nordmarks Allé 1
2620
Albertslund
Danmark
Praktisk information
Indrykket
26-01-2023
Ansøgningsfrist
13-02-2023
Kviknummer
LJA-84462808
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed