Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vejdirektoratet søger en controller til økonomistyring og administration af grønne puljer

Vejdirektoratet

København, Storkøbenhavn

Middelfart, Fyn

Indrykket
08-10-2021

På nuværende tidspunkt administrerer afdelingen allerede tre grønne puljer med bl.a. udbredelse af el-ladestandere og tilskud til projekter med grøn drivmiddelinfrastruktur til erhvervstransport, og fra årsskiftet får vi yderligere to puljer , fortæller afdelingsleder Mette Fynbo.

 

Dine opgaver

Du vil få en væsentlig rolle i at administrere de statslige klimapuljer for bl.a. elladestandere og grøn erhvervstransport. Det omfatter håndtering af ansøgninger, løbende administration, sagsbehandling af henvendelser, journalisering og strukturering, udarbejdelse af statusnotater, afrapporteringsskabeloner, vurdering og indstilling, samt ikke mindst økonomistyring.

 

Økonomistyringen omfatter:

  • Økonomistyring for ovennævnte puljer

  • Økonomiske analyser på indtægter fra koncessionskontrakter samt fastsættelse af årlige aconto-indbetalinger

  • Support af afdelingen i udarbejdelse af økonomiske handlingsplaner og budgetopfølgninger generelt

  • Styring og vejledning af afdelingen i forbindelse med årsafslutning i samarbejde med vores centrale regnskabsafdeling

  • Indtastning og validering af planlægning i SAP IP

  • Vejledning af afdelingen i økonomistyring af indkomne bevillinger og i den løbende optimering af økonomiprocesser

 

Analytisk og struktureret administrativ medarbejder

Vi forventer, at du går til opgaverne med krum hals, og hvis der er noget, som du ikke er stødt på før, må du endelig spørge. Det er vigtigt for os at spille hinanden bedre, uddyber Mette Fynbo.

 

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. som cand.oecon., cand.merc. eller lignende.

 

Erfaring med økonomistyring eller puljeadministration fra en større organisation i den private eller offentlige sektor vil være en stor fordel.

 

Du skaber overblik og kan strukturere større løbende opgaver, men du skal også kunne gå ned i administrative detaljer i enkeltsager. Du motiveres af at indgå i et tæt og understøttende samarbejde med kollegaer, der har den faglige viden omkring f.eks. el-ladestandere og grøn erhvervstransport. Du har den faglige viden om økonomi, og kan sætte dig ind i lovgivningen med puljeadministration.

 

Du er god til at samarbejde og kommunikere mundtligt og skriftligt, da du vil have en del interne og eksterne kontakter med f.eks. puljeansøgere.

 

I Vejdirektoratet anvender vi SAP som ERP-system. Det er en fordel, hvis du har erfaring med SAP eller andre ERP-systemer, men det er mere afgørende, at du har mod på og flair for at arbejde med økonomisystemer generelt. Derudover er det vigtigt, at du navigerer på et højt niveau i Excel.

 

Din nye arbejdsplads

Du vil indgå i et team med seks kolleger, som udover emnerne med den grønne omstilling og rastepladsområdet, arbejder med administration og udvikling af Vejdirektoratets arbejde med erhvervslivets transporter.

 

Teamet er kendetegnet ved et tæt samarbejde på tværs af fagområder gennem åben dialog i en uformel tone.

 

Du vil også blive involveret i opgaver i samarbejde med de øvrige medarbejdere i afdelingen, som består af 21 engagerede kolleger med forskellige fagligheder.

 

Dine løn- og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat og aflønnet efter gældende statslig overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg alt efter dine kvalifikationer.

 

Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med fokus på efteruddannelse, mulighed for hjemmearbejdsdage, fleksible arbejdstider, kantine mv.

 

Vejdirektoratet er en styrelse under Transportministeriet. Dit ansættelsesområde vil være Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Du vil blive ansat i Vejdirektoratets afdeling for Planlægning og Myndighed, enten på adressen Teglgårdsparken 102, 5500 Middelfart eller Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V. Afdelingen sidder i Middelfart.

 

Læs mere om os

Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os, kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk.

 

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Fynbo på 2548 9488 og/eller mfy@vd.dk eller chefkonsulent Erik Søbjerg på 7244 2622 eller 2294 5137og/eller eris@vd.dk

 

Er du interesseret?

Send din ansøgning senest den 28. oktober 2021. Vi afholder samtaler torsdag den 4. november. Vi afholder efterfølgende en 2. samtalerunde med de kandidater der går videre.

 

Søg stillingen ved at trykke på linket Søg stillingen eller via vores hjemmeside www.vejdirektoratet.dk. Vedhæft ansøgning, cv, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter.

 

Vejdirektoratet ønsker at afspejle det omgivende samfund i medarbejdersammensætningen og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 

Ansøgningsfrist

28-10-2021

 

Tiltrædelsesdato

01-01-2022

 

Arbejdstid

Fuldtid

 

Kategori

Controller

 

Hjemmeside

www.vejdirektoratet.dk

 

Kontakt

Mette Fynbo

Afdelingsleder

7244 2793

 

Erik Søbjerg

Fuldmægtig

7244 2622

2294 5137

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Vejdirektoratet

Danmark
Praktisk information
Oprettet
08-10-2021
Udløber
28-10-2021
Kviknummer
LJA-82776478
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Miljø og energi, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Vejdirektoratet

Praktisk information
Indrykket
08-10-2021
Ansøgningsfrist
28-10-2021
Kviknummer
LJA-82776478
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Miljø og energi, Strategi og udvikling
Beliggenhed