Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Underdirektør til Erhvervsprocesser - Skattestyrelsen i Høje-Taastrup

Skattestyrelsen

Høje-Taastrup, Storkøbenhavn

Indrykket
04-08-2022

Vil du stå i spidsen for en velfungerende afdeling, der har procesejerskabet for moms, lønsumsafgift punktafgifter og erhvervsregistrering på tværs af hele Skattestyrelsen? Vil du være med til at sikre, at flere hundrede tusinde virksomheder nemt kan afregne korrekte skatter og afgifter til gavn for både statskassen og dansk erhvervsliv? Vil du arbejde med udvikling af processer og højt prioriterede IT-udviklingsopgaver, der samlet set skal gøre det nemt for de mange og svært for de få? Så er du måske vores nye underdirektør i afdelingen Erhvervsprocesser i fagdirektørområdet Erhverv i Skattestyrelsen.

Din nye afdeling: Erhvervsprocesser

Erhvervsprocesser har det tværgående procesejerskab for skattearterne moms, lønsumsafgift, punktafgifter samt erhvervsregistrering. Det er skatter og afgifter, der udgør mere end en fjerdedel af statens samlede indtægter. Dermed varetager afdelingen en central samfundsopgave med stor politisk og mediemæssig bevågenhed. Afdelingen understøtter opbygning og optimering af processer på området, der samlet set skal understøtte Skattestyrelsens strategi om at gøre det nemt for de mange virksomheder, der ønsker at være regelefterlevende og svært for de få, der forsøger at unddrage sig korrekt betaling.

Afdelingen består af i alt fem kontorer og 95 medarbejdere, hvoraf hovedparten er placeret i Høje-Taastrup. Afdelingen er organisatorisk placeret i fagområdet Erhverv, der har ansvaret for beskatning af erhvervsvirksomheder i Danmark. Fagområdet består af fem underdirektørområder og godt 1.000 medarbejdere.

Underdirektørens ansvar

Som underdirektør for afdelingen Erhvervsprocesser får du det overordnede ansvar for at sikre, at opgaver og processer tilrettelægges med fokus på effektiv eksekvering af kernedriften og udvikling af opgaveløsningen og processerne. Centrale opgaver i Erhvervsprocesser indebærer ud over procesarbejdet bl.a. risikostyring, lovhøringer, analysearbejde, opfølgning på revisionshandleplaner og departements- og ministerbetjening.

Opgaverne på procesområdet har en kritisk natur og er vokset i omfang og kompleksitet de seneste år, bl.a. som følge af, at afdelingen bidrager til højt prioriterede IT-udviklingsopgaver i tæt samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og i samarbejde med bl.a. Erhvervsstyrelsen.

Udover afdelingens proceskontorer får du ansvar for Erhvervsvejledningen, der gennem proaktiv, handlingsrettet vejledning skal sikre virksomhedernes regelefterlevelse, og du får ansvaret for de bindende svar, der på erhvervsområdet gives til virksomhederne på skatteområdet. Endelig får du ansvaret for fagområde Erhvervs Ledelsessekretariat, der varetager koordinering, styring, produktionsopfølgning og ledelsesbetjening på hele erhvervsområdet.

Du bliver du en del af Erhvervsledelsen sammen med de øvrige fire underdirektører og direktøren for Erhverv. Du vil referere til direktøren for Erhverv i Skattestyrelsen.

Vores ønsker til dig

Vi leder efter en underdirektør, der har solid erfaring med eksekvering, så strategier og planer omsættes til konkrete handlinger. Du skal mestre balancen mellem at lede et stort procesområde med fokus på myndighedsopgaven og samtidig sikre fremdrift på strategiske udviklingsprojekter. Du skal kunne arbejde på tværs i organisationen og være en drivende kraft i at sikre involvering af de øvrige underdirektørområder.

Du lykkedes med opgaven ved at gå forrest, sætte retning og skabe følgeskab i din ledergruppe, samtidig med at du vedligeholder og udvikler samarbejdsrelationerne med interne og eksterne aktører.

Vi forventer, at du har en relevant, videregående uddannelse og stærk ledererfaring, herunder gerne med ledelse af ledere. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til skatteområdet, erhvervsområdet og erfaring med større IT-udviklingsprojekter.

Vi lægger vægt på, at du: 

  • Har vist, at du kan drive forretningsudvikling og skabe resultater på fagligt komplicerede områder i politisk styrede organisationer.
  • Kan sætte faglig og strategisk retning, også når der er tale om faglige problemstillinger, hvor du ikke selv er specialist.
  • Kan stå i spidsen for et stort og komplekst procesområde, hvor du styrer efter centrale mål og løbende opbygger og effektiviserer processer på dit område.
  • Har gode kommunikative evner, politisk tæft og kan sikre gennemsigtighed i forhold til styrelsens arbejde og resultater, både i forhold til borgere, virksomheder og det politiske niveau.
  • Kan sætte retning for din ledergruppe og videreudvikle en stærk samarbejdskultur med afsæt i Skattestyrelsens værdier om samarbejde og dialog med interessenter.
  • Via din personlighed og lederstil formår at skabe motivation, følgeskab og engagement hos dine ledere og medarbejdere.

Vi vægter nærværende ledelse i Skattestyrelsen og ser gerne, at din ledelsesstil skaber resultater gennem faglighed, samarbejde og tillid.

Vi tilbyder

  • En karrierestilling, hvor du får ansvaret for et bredt og komplekst område med stor samfundsmæssig betydning.
  • Mulighed for at sætte afgørende aftryk på udviklingen af Erhvervsprocesser med nye og eksisterende IT-systemer i Skatteforvaltningen over de næste mange år.
  • Faglige og ledelsesmæssige udfordringer i et professionelt, dynamisk miljø i en organisation i udvikling.
  • En levende og travl arbejdsplads, hvor arbejdsdagen er fyldt af samarbejde med dygtige og fagligt stærke medarbejdere og ledere, og hvor humor og ambitioner er en naturlig del af hverdagen.

Ansøgning og kontakt 

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket Søg stillingen senest den 25. august 2022. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen. Spørgsmål besvares gerne af direktøren for Erhverv, Thomas Hjortenberg på telefon 72 37 44 32. Har du spørgsmål til rekrutteringsprocessen, er du velkommen til at kontakte rekrutteringspartner, Inge Langholz på telefon 72 37 40 82.

Vi forventer at holde første runde samtaler den 30. august 2022. Hvis du går videre i rekrutteringsprocessen, skal du afsætte yderligere tid til test i uge 36 og samt anden runde samtale i uge 37.  Tiltrædelse pr. 1. november 2022. Vi forventer at anvende en logiktest, en personprofilanalyse og en case i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 2, svarende til lønramme 38. Stillingen forventes besat på åremål.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

Om Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du opbygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse 1
Engelholm Allé 1
2630 Taastrup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
04-08-2022
Udløber
25-08-2022
Kviknummer
LJA-83897400
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Engelholm Allé 1
2630
Taastrup
Danmark
Praktisk information
Indrykket
04-08-2022
Ansøgningsfrist
25-08-2022
Kviknummer
LJA-83897400
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed