Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udviklingsorienteret og kommunikativt stærk HR-konsulent til Hotel- og Restaurantskolen

Hotel- og Restaurantskolen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
15-08-2022

Brænder du for at drive projekter og driftsopgaver inden for den brede HR-palette? Kan du spotte og analysere muligheder og omsætte din viden til nye aktiviteter, koncepter og politikker? Vil du være med til at udvikle en professionel HR-funktion og sikre, at Hotel- og Restaurantskolen er en attraktiv arbejdsplads med elever og medarbejdere i trivsel? Så er du måske vores nye HR-konsulent.

 

Som HR-konsulent på Hotel- og Restaurantskolen i Valby bliver du en del af vores ambition om at løfte gastronomien, hverdagsmaden og gæstgiveriet til nye højder. Vi skaber en fagskole, der gennem øget fokus på vores praktiske værkstedstilgang stimulerer undervisning og sikrer en høj standard i egen praksis. Vi tror på, at vi så højner det faglige niveau og elevernes trivsel.

 

Som et led i udviklingsprocessen er vores HR under forandring og fornyelse. F.eks. er HR hele skolens, både medarbejderes og elevers. Vi har derfor brug for dig, som kan omsætte vores strategi til konkrete forandringsinitiativer og tiltag, der understøtter medarbejdernes udvikling og trivsel. Som HR-konsulent får du rig mulighed for at sætte dit præg på HR-funktionen på en skole under forandring.

 

Teamet

Du bliver en del af et lille selvstændigt HR-team, som ud over dig består af to medarbejdere og i nogle perioder en kontorelev og en praktikant, der alle refererer til økonomi- og ressourcechefen. Teamets opgaver spænder over alt fra løn, ansættelse, personalesager, politikker til onboarding og employer branding. Vi har hver især ansvarsområder, men udfører opgaverne i tæt samarbejde og sparring med hinanden.

 

Udover at være faglig sparringspartner og understøtte lederes og medarbejderes udvikling har vi løbende fokus på, hvordan vi hele tiden sikrer, at vi understøtter organisationen på bedste vis og styrker arbejdsgangene internt i teamet.

 

Ansvarsområder og arbejdsopgaver

Du vil både løse daglige drifts- og administrative opgaver samtidig med, at du arbejder strategisk og projektorienteret med at udvikle og implementere professionelle arbejdsgange i og uden for HR til gavn for hele skolen. Du vil derfor få en vigtig rolle i at identificere områder med potentiale for udvikling og igangsætte og drive nye initiativer og arbejdsgange.

 

Du vil have en bred kontaktflade, hvor du både samarbejder med og understøtter ledelsen og direktionen, håndterer medarbejderhenvendelser og samtidig selv er proaktiv og opsøgende over for relevante parter i opgaveløsningen.

 

Dine primære arbejdsopgaver:

  • Gennemskrive, revidere og implementere personalepolitikker og arbejdsgange, både eksisterende og på nye områder, hvor du ser potentiale for udvikling, f.eks. sexismepolitik, seniorpolitik, efteruddannelsestilbud og personalehåndbog.

  • Bidrage til at fremme trivslen og et godt psykisk arbejdsmiljø, herunder ansvarlig for gennemførsel og opfølgning på medarbejdertilfredshedsundersøgelse.

  • Drive og udvikle rekrutteringsprocesser og ansættelsesprocedurer, herunder udarbejde stillingsopslag, indkalde til samtaler, planlægge og afholde intromøder/forløb for nye medarbejder mv.

  • Daglige drifts- og administrative opgaver, f.eks. oprettelser i HR-systemer, udarbejdelse af nøgletal, oprydning i arkiver og håndtere medarbejderhenvendelser.

  • Løbende opfølgning på sygefravær, herunder ledelsesrådgivning og udarbejdelse af sygefraværsstatistikker.

  • Være med til personalejuridiske fortolkninger af fx regler om ferie, barsel, orlov, arbejdstid samt ansættelsesforhold.

  • Deltage i og sikre tæt samarbejde med skolens SU/AMO, herunder bistå ved udarbejdelse af nye og opdaterede procedurer og arbejdsgange i udvalget.

  • Rådgive og sparre med direktionen, ledere og kollegaer i teams, der har stor indflydelse på eget arbejde.

  • Udarbejde intern kommunikation f.eks. referater, nyheder på intranet og personalepolitiske dokumenter.

  • Være proaktiv i forhold til nye tiltag og initiativer, der bidrager til, at skolen fortsat er en attraktiv arbejdsplads i udvikling, men har øje for de fastsatte statslige rammer.

 

Om dig

Du har en relevant akademisk uddannelse inden for HR og har formentligt et par års erfaring med at arbejde inden for HR-feltet.

 

Derudover forventer vi, at du:

  • Er kommunikativt stærk både mundtlig og skriftlig og forstår at opsøge viden, gøre den relevant og videreformidle den til den relevante målgruppe.

  • Er serviceminded og løser dine opgaver med kunden i centrum.

  • Kan bevare overblikket over mange forskelligartede opgaver og projekter, som du selvstændigt evner at drive, følge op på og komme rettidigt i mål med.

  • Arbejder struktureret og har blik for detaljen i opgaveløsningen.

  • Har gennemslagskraft og er god til at samarbejde på tværs af afdelinger og fagligheder.

  • Gerne har personalejuridisk indsigt.

  • Er proaktiv og initiativrig, hvad enten det drejer sig om at videreudvikle onboardingaktiviteter, udarbejde personalepolitikker eller planlægge sociale arrangementer.

  • Bidrager med godt humør og en positiv indstilling, som er væsentligt i et lille team.

  • Trives i et miljø med fokus på forandring og kan bevare ro og overblik i hektiske perioder.

 

Vi tilbyder dig

Et udfordrende job med gastronomi, mennesker og læring i centrum på en skole med fokus på forandring og udvikling. Vi byder på et uformelt miljø med engagerede kolleger, fleksibel arbejdstid (flextid), en frokostordning, der er værd at prale af og et godt socialt miljø med bl.a. fredagsbarer, løbeklub og en aktiv personaleforening.

 

Ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes besat 1. november.

 

Du ansættes og aflønnes i henhold til overenskomst for Akademikere i staten. Der er til stillingen knyttet en pensionsordning på 17,1%. Stillingen er på 37 timer om ugen inkl. frokost.

 

Vi gør opmærksom på, at vi har røgfri arbejdstid og, at der i forbindelse med ansættelsen indhentes børneattest.

 

Interesseret?

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte økonomi- og ressourcechef, Lars Daugaard Jepsen på mail ldj@hrs.dk eller tlf. 5153 8292 (send gerne en sms, og jeg vender tilbage).

 

Ansøgning og deadline

Send os en begrundet ansøgning, CV og relevante eksamenspapirer hurtigst muligt og senest den 12. september 2022. Vi modtager kun ansøgninger via link på vores hjemmeside.

 

Vi forventer at holde samtaler om eftermiddagen den 15-16. september.

 

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, seksualitet, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Hotel- og Restaurantskolen

Adresse 1
Vigerslev Allé 18
2500 Valby
Danmark
Adresse 2
Vigerslev Allé 18
2500 Valby
Danmark
Praktisk information
Oprettet
15-08-2022
Udløber
12-09-2022
Kviknummer
LJA-83932460
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Hotel- og Restaurantskolen

Adresse
Vigerslev Allé 18
2500
Valby
Danmark
Praktisk information
Indrykket
15-08-2022
Ansøgningsfrist
12-09-2022
Kviknummer
LJA-83932460
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Beliggenhed