Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udviklingsorienteret økonomi- og analysekonsulent og controller til Staben for Økonomi og Digitalisering

Slagelse Kommune

Slagelse, Vestsjælland

Indrykket
21-05-2019

Er du en skarp økonomi- og analysekonsulent eller økonomicontroller med overblik og en analytiske tilgang til opgaverne? Så har vi 2 spændende stillinger med udviklingsmuligheder til dig.

 

Til Budget, Analyse og Dataafdelingen søger vi to nye kollegaer. Den ene kollega skal primært varetage strategiske økonomicontrolleropgaver indenfor Handicap og Psykiatriområdet. Den anden kollega skal primært varetage økonomicontrolleropgaver indenfor beskæftigelsesområdet, samt analyseopgaver i forhold til udvikling af vores datadrevne ledelsesinformationsmiljø (LIM).

 

Du bliver en del af en afdeling, hvor vores kerneopgaver bl.a. er at understøtte centrene med økonomiske analyser på et højt niveau, budgetlægning, udvikling af økonomistyring, komplicerede takstberegninger, løbende kvalitetssikring af sager med relevans for økonomien, budgetopfølgning, regnskabsaflæggelse, udvikling af nøgletal og statistiske opgørelser, bearbejdning af data og udvikling af ledelsesinformation. Desuden arbejder vi med konsekvensberegninger af ny lovgivning, finansloven og økonomiaftalen. Som central stabsafdeling har vi en særlig opgave i at kigge på tværs af centre og være specialister på vores kerneopgaver. Understøttelse af KMD-OPUS, NEM-økonomi og LOS er ligeledes en opgave, som vi varetager.

 

Vi lægger vægt på et godt samarbejde internt i afdelingen, i staben og i forhold til fagcentrene. I forbindelse med budgetaftalen for 2019-2022 er der bl.a. igangsat en organisationsudviklingsproces. Vi har også i den forbindelse fokus på løbende at udvikle os og være på forkant med udviklingen. Pr. 1. januar 2019 er vi overgået til KMD-OPUS, og der ligger også en opgave i at understøtte og udnytte de muligheder dette giver, ligesom vi skal udvikle de muligheder som digitaliseringen giver for mere effektiv udnyttelse af ressourcerne.

 

Der er tale om to spændende og udfordrende stillinger med mulighed for faglig og personlig udvikling i forhold til alle spektre inden for kommunal økonomi, og hvor indholdet kan udvikle sig i takt med dine kompetencer og krav og forventninger fra omverden. Vi forventer ikke, at du nødvendigvis kan det hele fra dag et, men at du har lysten og gå på modet til at kaste dig ud i opgaverne.

 

Som økonomicontroller skal du være

  • specialist, analyserende, proaktiv og kvalitetsbevidst i forhold til vores kerneopgaver

  • fagligt velfunderet og på forkant med udviklingen

  • løse opgaver effektivt med høj kvalitet

  • god til at se muligheder og ikke begrænsninger f.eks. i forhold til incitamenter i takstberegning

  • dygtig til at skabe gode samarbejdsrelationer og samtidig være insisterende og vedholdende i din tilgang til opgaverne

  • klar til at udfordre og blive udfordret.

 

Du vil helt sikkert komme til at arbejde med

  • Strategiske controlleropgaver primært i forhold til enten handicap og psykiatriområdet eller beskæftigelsesområdet herunder support og sparring i forbindelse med den løbende budgetopfølgning, budgetlægning, indberetninger og lignende

  • Udvikling af vores datadrevne ledelsesinformationsmiljø (LIM), som bygger på et KMD datavarehus med Targit som præsentationsværktøj

  • analyser af forskellige økonomiske problemstillinger bredt set og særligt i forhold til beskæftigelsesområdet

  • design og udvikling af modeller og metoder til f.eks. budgetfordeling og økonomistyring

 

Set fra vores synspunkt er det en fordel hvis du har

  • Kendskab til og interesse for kommunal økonomi og styring

  • Erfaring med eller lyst til økonomiske analyser og databearbejdning

  • Kendskab til takstberegninger indenfor det specialiserede voksenområde

  • Gerne erfaring med anvendelse af KMD-OPUS, Targit og evt. SØM

  • Superbruger i office-pakken, især Excel

  • Gode kommunikations- og samarbejdsevner

  • En struktureret tilgang til arbejdet og trives med skarpe deadlines

  • En evne til at se muligheder frem for begrænsninger

  • Åben og frisk på at møde nye udfordringer og forandringer

  • Bidrager til et godt arbejdsmiljø

 

Vi forestiller os, at du enten har en samfundsøkonomisk uddannelse (Cand. Polit, Cand. Oecon, Cand. Merc. eller lignende) eller er kommunalt uddannet med minimum en diplomuddannelse, samt solid erfaring i analyse- og økonomiopgaver. Uanset baggrund må du gerne komme med et par års erfaring.

 

Om os

Du bliver en del af afdelingen Budget, Analyse og Data, der består af 17 controllere og analysekonsulenter, 2 studentermedhjælpere og en afdelingsleder. Vi understøtter hele Slagelse Kommune i forhold til budgetlægning, løbende økonomistyring, kvalitetssikring af sager med relevans for økonomien, udvikling og vedligehold af kontoplan, økonomisystem og ledelsesinformationssystem, samt varetager ad hoc analyser og større projekter bestilt af direktionen og det politiske niveau.

 

Hvis du vil vide mere

Kan du læse mere om os på Slagelse Kommunes hjemmeside (nyt vindue).

 

For yderligere information om stillingen er du også velkommen til at kontakte

  • afdelingsleder Malene B. Moeslund på telefon 26 11 54 92 eller på mail til mamlm@slagelse.dk

 

Alt det praktiske

Stillingen er en fuldtidsstilling, som vi ønsker besat 1. august 2019.

 

Din løn aftales efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i gældende overenskomst.

 

Ved alle ansættelser i Slagelse Kommune skal der forevises straffeattest.

 

Frist

Send din ansøgning med relevante bilag, herunder CV, dokumentation for uddannelse samt straffeattest senest

  • 17. juni 2019 kl. 9.00

 

Vi afholder første samtalerunde torsdag den 20. juni 2019. Evt. anden samtalerunde den 24. juni 2019.

Del dette job

Kontakt

Slagelse Kommune

Adresse 1
Rådhuspladsen 11
4200 Slagelse
Danmark
Praktisk information
Oprettet
21-05-2019
Udløber
17-06-2019
Kviknummer
LJA-73438017
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse, IT og web, Konsulent og rådgivning, Strategi og udvikling, Økonomi og regnskab
Ansøg nu
Lignende job

Cabinet de Recrutement ETUDE ET PROJET

Spie Batignolles

Del dette job

Virksomhedsinformation

Slagelse Kommune

Adresse
Rådhuspladsen 11
4200
Slagelse
Danmark
Praktisk information
Indrykket
21-05-2019
Ansøgningsfrist
17-06-2019
Kviknummer
LJA-73438017
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse, IT og web, Konsulent og rådgivning, Strategi og udvikling, Økonomi og regnskab
Beliggenhed