Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udviklingskonsulent til Socialtilsyn Hovedstaden

Frederiksberg Kommune, Rådhuset

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
14-04-2021

Socialtilsyn Hovedstaden søger en udviklingskonsulent til en nyoprettet stilling i vores stab. Socialtilsynet blev etableret i 2014 i forbindelse med vedtagelsen af tilsynsreformen for at styrke kontrollen med og udviklingen af de sociale tilbud og plejefamilier. Socialtilsyn Hovedstaden fører tilsyn med cirka 500 sociale tilbud og 800 plejefamilier. Vi er et ambitiøst socialtilsyn, der lægger vægt på høj faglighed og kvalitet i opgaveløsningen, og at vores tilsyn har borgeren i centrum.

 

Arbejdsopgaver

Som udviklingskonsulent i Socialtilsyn Hovedstaden bliver din primære opgave at understøtte ledelsen i at udvikle vores tilsynspraksis. Du kommer til at indgå i interne og eksterne udviklingsinitiativer, f.eks. vores eget netværk for evaluering og vidensdeling og Socialstyrelsens auditfunktion. Du skal omsætte anbefalinger fra dette arbejde til nye koncepter og vejledninger og implementere initiativerne i organisationen på en måde, så det højner kvaliteten og sikrer ensartethed i opgaveløsningen. Du kommer til at indgå i et tæt samarbejde med ledelsen, og du skal være bindeleddet til og fra vores tilsynskonsulenter. Derfor er det også vigtigt, at du har føling med tilsynsopgaven, og det, der rør sig hos vores tilsynskonsulenter.

Du bliver også superbruger i vores it-system, tilsyn.dk. Du skal sikre, at der bliver afviklet løbende kursusvirksomhed i funktioner i systemet med henblik på at sikre en bedre brugeroplevelse og ensartning i brugen af systemet. 

 

Dine konkrete opgaver kan f.eks. være, at

  • Deltage i auditforløb med Socialstyrelsens auditfunktion

  • Understøtte ledelsen i intern audit på udvalgte temaer og pege på udviklingspotentialer

  • Implementere eventuelle ændringer til lov om socialtilsyn i organisationen

  • Evaluere brugeroplevelsen i vores it-system og indsamle input til udvikling af systemet

  • Være tovholder i vores vidensnetværk og i den forbindelse facilitere indsamling af viden

  • Tilrettelægge intern undervisning og temadage med henblik på at udbrede viden og anbefalinger fra interne og eksterne auditforløb samt vores netværk for evaluering og viden

  • Vedligeholde og udvikle vejledningsmateriale, ansøgningsskemaer og skabeloner m.v.

  • Bistå med udarbejdelsen af vores årsrapport

  • Være redaktør på vores intranet og udarbejde interne og eksterne nyhedsbreve

  • Udarbejde udvalgssager til magistraten i Frederiksberg Kommune

  • Indgå i vagtordning vedr. besvarelse af vores whistleblowerhenvendelser 

Vi lægger vægt på, at du

  • Har en relevant akademisk uddannelse (fx cand.scient.pol., cand.scient.soc., eller lignende) eller en socialfaglig uddannelse med teoretisk overbygning

  • Kan kommunikere mundligt og skriftligt med forsk. målgrupper og formidle vanskeligt stof

  • Kan pege på udviklingspunkter ved hjælp af en systematisk og analytisk tilgang

  • Kan trække på egen faglig viden og inddrage den viden, som findes i socialtilsynet

  • Har gennemslagskraft og naturlig autoritet

  • Erfaring med ledelse af projekter og større opgaver er en fordel, men ikke et krav

  • Kendskab til det specialiserede socialområde er en fordel, men ikke et krav 

Til gengæld får du

  • Et spændende job med stor mulighed for at påvirke indholdet i arbejdsopgaverne

  • Erfaring med projektledelse og redaktørarbejde

  • Stor mulighed for at anvende dine teoretiske kompetencer fra studiet

  • Stor viden om det specialiserede socialområde

  • Indsigt i en politisk styret organisation og myndighedsarbejde

  • En spændende og uformel arbejdsplads med tværfagligt samarbejde, humor og højt til loftet trods placeringen i en kælder. 

Vi tilbyder en spændende stilling i en relativt ny organisation, hvor du får mulighed for selv at definere og præge dine arbejdsopgaver sammen med den øvrige stab og ledelsen i Socialtilsyn Hovedstaden. Vi har et uformelt arbejdsmiljø, hvor det forventes, at du tager ansvar og bidrager selvstændigt i tilrettelæggelsen af dine opgaver.

 

Hvem er vi

Frederiksberg Kommune varetager opgaven med drift af Socialtilsyn Hovedstaden i hovedstadsområdet på vegne af de øvrige 28 kommuner i regionen. Socialtilsynet gik i drift den 1. januar 2014 og har i dag ca. 70 medarbejdere og løser opgaven med at føre tilsyn og godkende nye tilbud og plejefamilier på det specialiserede socialområde. Organisatorisk er Socialtilsyn Hovedstaden placeret i Børne- og Ungeområdet i Frederiksberg Kommune og har til huse på Frederiksberg Rådhus.

Stillingen er placeret i vores stab, der består af cirka 15 medarbejdere, heriblandt økonomikonsulenter, jurister, kontorfuldmægtige og studentermedhjælpere. Du skal referere direkte til chefen for Socialtilsyn Hovedstaden og have tæt sparring med den øvrige ledelse i Socialtilsyn Hovedstaden.

 

Ansættelsesvilkår

Ansættelse sker efter gældende overenskomst. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejde. Nyuddannede såvel som erfarne konsulenter opfordres til at søge stillingen.

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2021 eller efter nærmere aftale.

Du kan se job- og stillingsprofil for stillingen her: https://socialtilsyn.frederiksberg.dk/sites/default/files/node/field_files/Jobprofil%20-%20udviklingskonsulent.pdf

 

Ansøgning

Ansøgningsfrist er den 10. maj 2021.

Ansættelsessamtaler vil blive afholdt den 17. maj 2021. Eventuel anden samtale vil blive afholdt 20. maj 2021.

Hvis du har yderligere spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte konstitueret tilsynschef, Kristina Vang Jensen på krje06@frederiksberg.dk eller tlf. 91333204.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Frederiksberg Kommune, Rådhuset

Adresse 1
Smallegade 1
2000 Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
14-04-2021
Udløber
10-05-2021
Kviknummer
LJA-81959402
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Lignende job

Domstolsstyrelsen

Universitets- Og Hogskoleradet

Del dette job

Virksomhedsinformation

Frederiksberg Kommune, Rådhuset

Adresse
Smallegade 1
2000
Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
14-04-2021
Ansøgningsfrist
10-05-2021
Kviknummer
LJA-81959402
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Konsulent og rådgivning, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed