Vil du bidrage aktivt til at uddanne og tiltrække fremtidens velfærdsmedarbejdere? Har du erfaring fra uddannelsessektoren og lyst til at arbejde i et politisk miljø, der bakker op om den vigtige uddannelsesdagsorden?
Så er du måske vores nye uddannelseskoordinator.
I Socialforvaltningen arbejder vi på at skabe de bedst mulige tilbud og indsatser for borgere med særlige behov i København. De centrale enheder, som Kontoret for Organisationsudvikling er en del af, understøtter vores borgercentre, så de kan tilbyde den bedste service til borgerne og deres pårørende. Vi bistår borgmesteren, det politiske udvalg og direktionen i arbejdet med at sætte rammen for den strategiske udvikling af organisationen.
Kontoret arbejder med to store strategiske dagsordener nemlig fastholdelse og rekruttering samt ambitionen om at gøre det lettere at lave godt socialt arbejde, så lokale ledere og arbejdspladser får bedst mulig tid til kerneopgaven. Vi dækker en bred vifte af HR- og organisationsudviklingsopgaver, herunder uddannelsesområdet, og sætter forvaltningens strategiske retning inden for området.
Om stillingen
Som uddannelseskoordinator får du ansvaret for den faglige og administrative ledelse af kontorets uddannelsesenhed, som består af fire medarbejdere. Socialforvaltningen har hvert år omkring 700 elever og studerende i praktik, og en af uddannelsesenhedens vigtigste opgaver er at understøtte uddannelseskonsulenter, praktikvejledere og ledere i at skabe gode læringsmiljøer på de lokale arbejdspladser.
Som uddannelseskoordinator vil dine opgaver bl.a. være at
-
bidrage til at sikre den ledelsesmæssige prioritering af uddannelsesopgaven i Socialforvaltningen.
-
understøtte, at SOF opfylder de strategier og handleplaner der politisk og ledelsesmæssigt besluttes på uddannelsesområdet i Socialforvaltningen og overordnet i Københavns Kommune.
-
bidrage til at styrke rekrutteringen af dygtige nyuddannede kolleger til Socialforvaltningens mange tilbud.
-
bidrage til at styrke gode læringsmiljøer og den faglige kvalitet i praktikforløb ved bl.a. at understøtte udvikling, implementering og forankring af læringstiltag.
-
godkende nye praktik- og kliniksteder for elever og studerende.
Som uddannelseskoordinator skal du trives godt med at agere faglig og rammesættende sparringspartner for de fire kolleger i kontorets uddannelsesenhed. Enheden er meget selvkørende og alle har hver deres faglige og personlige styrker, men ser frem til at få en kollega, der udover at kende uddannelsessektoren godt, er dygtig til at sætte faglig retning, kan koordinere og samle trådene både på tværs i enheden, men også i relation til resten af kontoret.
Uddannelsesområdet er højt prioriteret, og der sker mange spændende ting i disse år, så der er stor interesse for og opbakning til de opgaver, enheden arbejder med. Du skal være den, der kan sikre løbende overblik over indsatser, og have lyst til i samarbejde med kontorchefen at afrapportere til topledelsen samt det politiske niveau. Derfor er det vigtigt, at du er stærk i den skriftlige formidling.
For at lykkes godt, ser du det som en selvfølge at dyrke det gode samarbejde og de faglige relationer med vores kolleger i såvel borgercentre, centrale kontorer i forvaltningen som øvrige forvaltninger i Københavns Kommune. Dertil kommer vigtige strategiske samarbejdspartnere, særligt Københavns Professionshøjskole og SOSU H.
Hvad arbejder vi særligt med i 2024
Uddannelsesenheden arbejder med at fastholde det vigtige fokus på uddannelsesområdet og at styrke organiseringen af uddannelsesopgaven i Socialforvaltningen, herunder at:
-
tablere og styrke netværk for uddannelseskonsulenter og vejledere.
-
Styrke det faglige fokus i uddannelsesopgaven.
-
Styrke vejlederkompetencer gennem kompetenceudvikling.
-
Udvikle og implementere rekrutteringstiltag for særligt nyuddannede elever og studerende, herunder karrieredag for pædagogstuderende.
-
Planlægge og implementere uddannelsesindsatser for ufaglærte medarbejdere i forvaltningen, fx pædagogisk assistent.
-
Understøtte de administrative processer, der er i forbindelse med de enkelte medarbejderes uddannelsesforløb.
Hvem er du?
-
Du har et stort kendskab til uddannelsesområdet og samspillet på tværs af sektorer.
-
Du ved, hvad der rør sig i uddannelsesverdenen og forstår at gribe (nye) muligheder på området.
-
Du er vant til at arbejde i en politisk styret organisation og ved, hvordan man leder opad mod direktion og det politiske niveau.
-
Du kan i samarbejde med enhedens medarbejdere se mulighederne for at udvikle nye indsatser, der kan styrke uddannelsesopgaven i Socialforvaltningen og rekruttering af velfærdsmedarbejdere.
-
Du har måske ikke den store erfaring med personaleledelse, men du har lysten til at prøve det af - og at vejlede, motivere og være sparringspartner for en mindre enhed.
-
Du har gode relationelle kompetencer og kan samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere både inden for og uden for organisationen.
-
Du besidder en god balance mellem at være tillidsskabende og have personlig gennemslagskraft.
-
Du deltager gerne i det sociale samspil i kontoret.
Vi tilbyder
En spændende stilling i landets største socialforvaltning i et kontor med engagerede og tværfagligt orienterede medarbejdere. Vi prioriterer det gode samarbejde og videndeling på både kontormøder og i de forskellige teams. Vi er en dynamisk arbejdsplads beliggende i hjertet af København. Du vil være tæt på de politiske beslutningsprocesser, og din dagligdag vil blive afvekslende og udviklende.
Vi har fleksible rammer for vores arbejde og arbejder både på kontoret, hjemme, og af og til hos kolleger rundt i byen.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og afhængigt af kvalifikationer. Indplacering sker på chefkonsulentniveau. Dertil kommer pension.
Yderligere oplysninger
Nærmere oplysninger om stillingen fås hos kontorchef Tine Kock Nielsen på 2174 9943 eller organisationskonsulent Marie-Louise Henningsen på 2046 2307.
Du finder yderligere oplysninger om forvaltningen på https://www.kk.dk/sof
Søg via linket senest søndag den 18. februar 2024
Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 8 og 9. Der afholdes både 1. og 2. runde samtaler.