Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udbudsrådgiver til kontor for Jura & Rådgivning

Økonomistyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
12-07-2021

Vil du rådgive om udbud og kontrakter, vil du forenkle indkøbs- og udbudsprocesser i staten, og vil du være en del af et meget fagligt stærkt miljø, som løser opgaverne i fællesskab og med godt humør?

Så er det dig, vi leder efter. Vi har fortsat vokseværk, da vi møder stor efterspørgsel efter vores bistand, og derfor søger vi endnu en kollega, som vil være med til at præge indkøbs- og udbudsdagsordenen i staten.

Rådgivningsenheden Statens indkøb er en selvstændig enhed oprettet i et samarbejde mellem Økonomistyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi sidder i hjertet af København hos Økonomistyrelsen i Skt. Annæ Palæ tæt på Kongens Nytorv og Kongens Have. Læs mere om enheden og dine kommende kollegaer på www.statensindkob.dk.

Bliv en del af et fagligt stærkt fælleskab

Din kommende kollega, Peter, fortæller: Det er fagligt tilfredsstillende, at vi dagligt kan rådgive og hjælpe kollegaer i staten. Vi har et stærkt udbudsretligt miljø, hvor vi løbende sparrer med hinanden i forhold til de spændende opgaver vi løser. Denne sparring er med til at skabe et godt socialt miljø i enheden.

Maria supplerer: Vi ønsker at være det foretrukne valg. Både som rådgiver hos de kunder, som vi hjælper med indkøb og udbud, men også som arbejdsplads for dygtige udbudsjurister og udbudskonsulenter. Vi kan garantere, at du bliver fagligt udfordret, da vi løser mange af de opgaver, som du ellers typisk vil møde på et advokatkontor, ligesom vi også lover, at du ofte vil have et smil på læben, mens du arbejder, da vi vægter det sociale element højt.

Da Rådgivningsenheden drives i et samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, vil der være mulighed for at blive udlånt til denne styrelse i en kortere eller længere periode, hvis det har din interesse.

Du kan rådgive om indkøb, udbud og kontraktstyring

I din nye stilling kan du selv få lov til at præge din hverdag, da vi håndterer mange forskellige og spændende opgaver. Vi arbejder tæt sammen om vores opgaver, og du kan få lov til at fordybe dig i forhold til de opgaver, du finder spændende, hvad enten det er:

  • rådgivning af statslige kunder om indkøb, udbud og kontraktstyring

  • udarbejdelse af udbuds- og kontraktmateriale samt gennemførelse af udbud for statslige myndigheder

  • videndeling inden for området ved at deltage i vores undervisning af indkøbere i staten eller gennem facilitering af et af vores netværk, som har til formål at understøtte videndeling på tværs af de statslige institutioner

  • forenkling og ensretning af indkøbs- og udbudsprocesser i staten igennem arbejdet med fælles digitale paradigmer og skabeloner, som vi løbende udvikler og sætter strøm til

  • varetagelse af sager ved Klagenævnet for Udbud.

 

En hverdag med plads til både arbejds- og familieliv

Vores kommunikation er ligefrem og åben. Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd, og vi lægger stor vægt på at vi alle føler arbejdsglæde, samt at vi har det sjovt i hverdagen. Vi gør meget ud af at fejre hinandens successer, ligesom vi prioriterer sociale arrangementer og en improviseret fredagsbar, før vi går på weekend.

Arbejdet foregår til tider i et hurtigt tempo samt med en høj grad af selvstændighed, initiativ og et stærkt ønske om at levere ydelser og resultater af høj faglig kvalitet. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer og med fokus på, at du løbende udvikler dig.

Selvom vi ofte har travlt, insisterer vi på at være en familievenlig arbejdsplads med fleksible arbejdstider, hvor du i vidt omfang selv kan tilrettelægge din arbejdsdag.

Kontoret for Jura & Rådgivning er en del af Center for Indkøb og Udbud, som også omfatter kontoret for Statens Indkøb. I vores kontor er vi ca. 20 medarbejdere, primært jurister med solid udbudsretlig og kontraktretlig erfaring og baggrunde fra både den offentlige og private sektor. Vi arbejder tæt sammen med kollegaer i Statens Indkøb, Økonomistyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, og du får således mulighed for at træde ind i en faglig stærk og dybt specialiseret enhed, hvor vores fokus udelukkende er på at udvikle gode kontrakter og udbudsmaterialer.

Din kommende kollega, Kristine, fortæller om arbejdspladsen: Jeg arbejder som projektleder med udvikling og implementering af best practice i Rådgivningsenheden, og min arbejdsdag er derfor en rigtig god blanding af drifts- og udviklingsopgaver. Jeg får mulighed for at tænke kreativt og har samtidig en meget opmærksom leder, som er med til at sætte retning for min opgaveløsning. Mine kollegaer har en høj faglighed, og jeg er dagligt fascineret af den store omsorg og respekt, som vi viser hinanden. Det gør os til et stærkt team. Jeg føler, at jeg hver dag arbejder med netop de opgaver, hvor mine styrker ligger, og det giver en stor glæde og selvtillid. Samtidig har jeg også mulighed for løbende at prøve kræfter med nye arbejdsområder. Rådgivningsenheden er en arbejdsplads, som jeg varmt kan anbefale.

Du kan lide at udvikle brugbare løsninger i fællesskab med andre

Vi ser gerne, at du:

  • har en relevant uddannelse (eksempelvis cand. jur. eller cand.merc.jur.), og har erfaring med at gennemføre udbud og/eller rådgive om udbud og kontrakter, gerne fra en rådgivningsvirksomhed, advokatkontor eller fra en offentlig myndighed

  • er nysgerrig på hvordan man kan forenkle indkøb og udbud i staten, ligesom du ønsker at lære fra dig og løfte andres vidensniveau

  • er en dygtig formidler og kan formulere dig skarpt og præcist på skrift og i tale

  • har udpræget kundefokus og er god til at opbygge relationer både internt og eksternt

  • ser udbud som et værktøj til at foretage kommercielt attraktive indkøb og har et fokus på, hvordan man inden for udbudsrettens rammer kan skabe brugbare og kommercielt attraktive kontrakter.

 

Vi oplever stor efterspørgsel efter rådgivning om it-udbud og konsulentindkøb. Har du erfaring med disse områder, vil det være en fordel.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Maria Haugaard på telefon: 20 28 12 55 eller e-mail: mahau@oes.dk.

Det praktiske

Vi ser frem til at høre fra dig. Tryk på knappen Søg stillingen og send din motiverede ansøgning med CV og eventuelle bilag senest onsdag den 11. august 2021.

Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 33, og vi håber at kunne byde dig velkommen til oktober 2021 eller snarest derefter.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Økonomistyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1301 København K
Danmark
Adresse 2
Landgreven 4
1301 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
12-07-2021
Udløber
11-08-2021
Kviknummer
LJA-82378846
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Økonomistyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1301
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
12-07-2021
Ansøgningsfrist
11-08-2021
Kviknummer
LJA-82378846
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed