Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udbudskonsulenter og Contract Manager til spændende it-portefølje under fortsat udvikling

Kriminalforsorgen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
30-09-2021

Brænder du for at arbejde dedikeret med komplekse it-udbud og udbudsret, eller vil du være med til at professionalisere og sætte rammerne for vores kontraktstyring samt gennemføre it-udbud af egen portefølje? Så er du måske vores nye kollega i Koncern Indkøb.

 

Vi søger nysgerrige og engagerede medarbejdere til udvidelse af et mindre, men stærkt it-udbudsteam i en afdeling på i alt 14 skønne kollegaer. Her vil du enten skulle arbejde som it-udbudskonsulent eller kombineret it Contract Manager og it-udbudskonsulent. Som kombineret profil brænder du for enten udbud eller kontraktstyring og har lyst til at arbejde med et nyt område. Du kan også allerede have begge facetter og synes, at det vil være spændende at sætte tydelige spor på den fremtidige kontraktstyring på it-området i kriminalforsorgen.

 

Kriminalforsorgen driver flere end 4.100 fængsels- og arrestpladser med fuld sikkerhed, beskæftigelse, sundhedspleje og forplejning året rundt. Vi har som følge heraf et meget blandet og meget specielt it-landskab, hvor der er mange forskellige systemer med en kontraktvolumen på over 100 mio. kr. årligt og flere er egenudviklede. Du kommer med på en digital transformationsrejse, hvor vi skal videreudvikle en faglig stærk it-organisation, der i tæt dialog med kerneforretningen skal sikre en effektiv, moderne og specialiseret it-understøttelse af kriminalforsorgens virksomhed med over 4.300 medarbejdere.

 

Dine opgaver som it-udbudskonsulent

Som it-udbudskonsulent venter der flere større udbud af drift- og videreudvikling af en række strategisk vigtige it-systemer. Det forventes tillige flere nye og spændende projekter afledt af kriminalforsorgens flerårsaftale for 2022-2025.

 

Din dagligdag vil blive præget af stor faglig kompleksitet og omskiftelighed i opgaverne. Udbudsbetingelser, kontrakter samt juridisk kvalitetssikring af kravspecifikationer er dit helt grundlæggende ansvarsområde, men ikke mindst er du under hele udbudsprocessen den primære juridiske og kommercielle rådgiver og sparringspartner for dine projekter og de tilknyttede arbejdsopgaver og sikrer, at det hele går op i en højere enhed.

 

Du har således ansvaret for at drive udbuddet igennem udbudsprocessen fra start til slut samtidig med, at du skal håndtere opgaver på it-området, der sideløbende opstår med de planlagte udbud. Det stiller store krav til din faglighed, it-forståelse, samarbejdsevne, grundighed, ansvarsfølelse på opgaverne samt evne til i rette tid at justere til for at skabe fremdrift i dine projekter. Som it-udbudskonsulent skal du også være klar på at bistå forretningen med løbende at gennemføre miniudbud på primært SKIs it- og konsulent-rammeaftaler samt øvrige ad-hoc opgaver relateret til anskaffelser af it.

 

Dine opgaver som kombineret it Contract Manager og it-udbudskonsulent

Som kombineret Contract Manager og it-udbudskonsulent vil du i tæt samarbejde med Center for IT og Digitalisering være med fra start ved anskaffelsesprocessen, kontraktindgåelse, den efterfølgende kontraktstyring til exit på en portefølje af strategisk vigtige it-systemer inden for udvalgte systemområder samt forestå udbud og/eller miniudbud på SKI.

 

I samarbejde med afdelingens anden CM skal du bygge en ny disciplin op, have overblik og løbende udvikle rammerne for kontraktstyring i Center for IT og Digitalisering. En af de første opgaver bliver at klassificere kontrakter samt leverandører og på baggrund heraf få fastlagt en model for effektiv kontraktstyring, der understøtter centrets opgaver og sikrer en høj eksekveringskraft, hvor kontraktstyring på de mindre kontrakter/leverandører sker ved de relevante systemforvaltere med løbende sparring med dig og afdelingens anden CM.

 

Da du også har rollen som it-udbudskonsulent, bliver du ligeledes ansvarlig for at gennemføre udbud/miniudbud på en mindre portefølje af strategisk vigtige it-kontrakter i tæt samarbejde med i centeret og med sparring fra dine kollegaer i Koncern Indkøb. Du får således ansvaret for den samlede contract-lifecycle-management inden for et afgrænset område. Så hvis du trives med et job, hvor du har stor indflydelse, varierende arbejdsopgaver og kan lide at påvirke både processer og arbejdsgange, er det her måske et job for dig.

 

Hvem er du?

Til begge stillinger søger vi en kollega, som er alsidig, nysgerrig og kan lide en varieret opgaveportefølje. Du er i besiddelse af en kombineret forretningsmæssig og juridisk forståelse, således at du er i stand til at varetage kriminalforsorgens interesser i såvel den konkrete situation samt i et større perspektiv. Alt efter hvilken stilling du søger, har du erfaring inden for kontrakt- og leverandørstyring på it-området og/eller erfaring med offentlige it-udbud og anskaffelser på SKI-aftalerne. Vi forestiller os, at du har en baggrund som cand.jur, cand.merc.jur eller lignende og har arbejdet inden for området i 3-5 år.

 

De ideelle kandidater har styr på K-kontrakterne, SKIs it-aftaler og gennemførelse af EU-udbud, herunder et godt kendskab til gældende EU-retlig og national udbudslovgivning.

 

Du vil få en bred kontaktflade med forskellige kolleger og ledelsen i kriminalforsorgen. Det er derfor afgørende, at du også er god til at opbygge og vedligeholde gode relationer med fokus på at skabe konkrete resultater.

 

Vi lægger vægt på, at du som person er:

  • løsningsorienteret, har interesse for at opbygge og pleje relationer samt trives i et tværfagligt samarbejde mellem flere faglige områder

  • god til selv at sikre fremdrift i og opfølgning på dine opgaver, bevare overblikket og arbejde struktureret

  • hjælpsom og i besiddelse af godt humør med lyst til at bidrage positivt til enhedens udvikling

 

Om os

Koncern Indkøb hører under Center for Økonomi og Kapacitet, som er centralt placeret i Direktoratet for Kriminalforsorgen. Du vil som nævnt arbejde tæt sammen med Center for IT og Digitalisering, som beskæftiger sig bl.a. med it-udviklingsprojekter, drift, infrastruktur, it-sikkerhed, databeskyttelse og informationssikkerhed samt systemforvaltning og vedligeholdelse.

 

I Koncern Indkøb lægger vi vægt på at hjælpe hinanden med de opgaver, der opstår sideløbende med de planlagte opgaver, ligesom vi prioriterer det faglige fællesskab med fokus på løbende udvikling af afdelingen med henblik på at opretholde og videreudvikle det høje faglige niveau. Du skal derfor både kunne samarbejde og håndtere, at dagen ikke altid bliver som planlagt. Selvom arbejdsopgaverne er mange, er humøret højt og stemningen god.

 

Vi tilbyder

  • spændende og afvekslende opgaver i en organisation, som gør en meningsfuld forskel for mennesker og samfund

  • løbende kompetenceudvikling gennem kurser og netværk

  • dygtige og engagerede kollegaer

  • en arbejdsplads centralt på Christianshavn tæt på metro og de nye inderhavnsbroer

  • fleksible arbejdsforhold, hvor det vægtes højt, at der er en god balance mellem arbejdsliv og privatliv

  • et godt arbejdsmiljø præget af en uformel omgangstone

  • sociale aktiviteter så som løbeklub, yoga-hold, fredagsbar mm.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst for akademikere i staten. Der vil herudover kunne aftales tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer. 

 

Ansættelsesområdet er Direktoratet for Kriminalforsorgen. Arbejdsstedet er Direktoratet for Kriminalforsorgen, Strandgade 100, 1401 København K.

 

Vi ønsker stillingen besat snarest muligt og senest den 1. december 2021.

 

Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelsen, ligesom at du skal kunne opretholde din sikkerhedsgodkendelse gennem din ansættelse.

 

Yderligere oplysninger

Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til it-udbudskonsulent Carsten Bod i Koncern Indkøb på telefon 7255 4627 eller indkøbschef Maria Weiglin på telefon 7255 4340.

 

Ansøgning

Stillingen søges elektronisk via knappen Søg stillingen.

 

Ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 24. oktober 2021.

 

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler løbende. Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister.

  

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

 

Hjemmeside:

www.kriminalforsorgen.dk

 

Ansøgningsfrist:

24-10-2021

 

Arbejdssted:

Direktoratet for Kriminalforsorgen, 1401 København K

 

Kontakt os:

Carsten Bod

Udbudskonsulent

E-mail

72554627

 

Maria Weiglin

Indkøbschef

E-mail

72554340

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Kriminalforsorgen

Adresse 1
Strandgade 100
1401 København
Danmark
Adresse 2
Strandgade 100
1401 København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
30-09-2021
Udløber
24-10-2021
Kviknummer
LJA-82735031
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT, web og teknologi, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Kriminalforsorgen

Adresse
Strandgade 100
1401
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
30-09-2021
Ansøgningsfrist
24-10-2021
Kviknummer
LJA-82735031
Jobtype
Fuldtid
Kategori
IT, web og teknologi, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed