Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udbudskonsulent til Regnskab og Kontrakt

Københavns Kommune

København, Storkøbenhavn

Indrykket
03-08-2020

Udbudskonsulent (jurist) til selvstændigt job i Københavns Kommunes Socialforvaltning

Kontoret Regnskab og Kontrakt søger en udbudskonsulent (jurist) med styr på kontrakt- og udbudsretten, gode projektledelses- og samarbejdsevner samt interesse for at forene socialfaglighed og godt købmandskab.

Stillingen

Københavns Kommunes indkøbspolitik har fokus på at gøre det nemmere for alle forvaltninger at foretage økonomisk forsvarlige indkøb, bl.a. gennem et ambitiøst kategoristyringsprogram på tværs af hele kommunen.

Som udbudskonsulent skal du være med til at realisere ambitionen om kloge og ressourceeffektive indkøb. Du vil være projektleder ift. dine egne udbud og indgå i samarbejder med kommunens centrale indkøbsenhed og Socialforvaltningens eget indkøbsteam, hvor der er særligt fokus på indkøb af sociale tjenesteydelser.

Din opgave vil være at forene jura, økonomi og vores kollegers behov for anskaffelser inden for rammerne af de politisk udstukne rammer, godt købmandskab og høj socialfaglighed og kvalitet for de borgere i udsatte positioner, som bruger tilbuddene.

Vores forventninger til dig

Du har stor viden om udbud og indkøb og kan udbudsprocessen fra A til Z, bl.a.

  • afdækning af organisationens forbrug og behov og af muligheder i markedet

  • udbudsstrategi, projektledelse og gennemførelse af udbudsprocessen

  • rådgivning om anvendelse af fælles indkøbsaftaler, fx SKI-aftaler

  • forhandling, udarbejdelse af kontrakter og Contract Management

  • aftalefortolkning og tvisteløsning

  • indkøbs- og udbudsmæssig rådgivning ift. hele Socialforvaltningen

 

Vores nye kollega skal have mod på at arbejde sammen med vidt forskellige faggrupper, være lydhør over for politiske strømninger og kunne agere både professionelt og pragmatisk i relation til udbudsfunktionens mange interessenter. Ud over en god organisatorisk forståelse er det vigtigt, at du kan gennemskue økonomiske problemstillinger og færdes hjemmevant i Excel.

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, fx cand.jur. eller cand.merc.jur., eller har på anden vis erhvervet dig færdigheder, der matcher stillingens krav, kombineret med lysten til at bruge din faglighed i et job med mening. Nyuddannede kandidater med kursusfag i udbudsret vil kunne komme i betragtning.

Det kan du forvente af os

Du får et job med masser af faglige udfordringer og stor selvstændighed i et team, der ud over dig består af to erfarne jurister, tæt samarbejde med seks kolleger i indkøbsteamet, øvrige stabsfunktioner og borgercentre. Herudover vil du indgå i opgaveløsningen med andre forvaltninger, bl.a. som led i den tværgående kategoristyring, og få mulighed for faglig sparring og udvikling sammen med udbudskonsulenter fra andre forvaltninger.

Du kan i vidt omfang selv tilrettelægge din arbejdsdag og får gode muligheder for kompetenceudvikling, både internt i Socialforvaltningen og gennem deltagelse i eksterne fora. Da mange af vores udbud er omfattet af light-regimet, vil du få rig mulighed for at afprøve forskellige udbudsformer og bringe alle dine faglige og personlige kompetencer i spil.

Om Regnskab og Kontrakt og Socialforvaltningen

Regnskab og Kontrakt er et administrativt kontor centralt i Socialforvaltningen. Vi understøtter de borgerrettede enheder i forvaltningen samt udvalg, borgmester og direktion med betjening og vejledning af høj faglig kvalitet. I Regnskab og Kontrakt er vi i alt 32 medarbejdere med forskellige fagligheder. 

Vi sigter mod at være en fagligt dygtig og troværdig samarbejdspartner, som kan bidrage med den skarpeste viden om kommunale regnskaber på socialområdet og om indkøb og kontraktforhold.

Vi er også en arbejdsplads, der lægger vægt på høj kvalitet og faglig ekspertise. Derfor arbejder vi hele tiden med kvalitetsudvikling af vores opgaver og med kompetenceudvikling af vores ansatte gennem videndeling og faglig sparring i hverdagen. Vi afprøver løbende nye samarbejdsformer og nye arbejdsgange.  

Socialforvaltningen er en social arbejdsplads med en uformel tone og ligger centralt i København tæt på Hovedbanegården.  

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelse sker efter gældende overenskomst. For den rette ansøger vil der være mulighed for ansættelse som specialkonsulent.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt.

Tiltrædelse snarest muligt.

Mere information

Du kan få mere at vide om jobbet og arbejdspladsen ved at kontakte vicekontorchef Jette Nielsen på 2912 8908 (om stillingen) eller juridisk konsulent Kaj Jensen på 2013 1222 (om arbejdspladsen); Kaj Jensen træffes efter 3. august.

Socialforvaltningen skaber effektive fremskridt til gavn for borgerne i kommunen. På www.kk.dk og https://www.kk.dk/sof kan du læse mere om Københavns Kommune og Socialforvaltningens arbejdsområder. 

Søg via nedenstående link senest søndag den 16. august 2020

Vi afholder ansættelsessamtaler den 19. og den 20. august 2020 med evt. anden samtale den 24. august.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune

Adresse 1
Bernstorffsgade 17
1592 København V
Danmark
Web
Praktisk information
Oprettet
03-08-2020
Udløber
16-08-2020
Kviknummer
LJA-80781450
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune

Adresse
Bernstorffsgade 17
1592
København V
Danmark
Praktisk information
Indrykket
03-08-2020
Ansøgningsfrist
16-08-2020
Kviknummer
LJA-80781450
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed