Skanderborg Kommunes Indkøbs- og Udbudsafdeling søger en kollega med interesse for at drive indkøbs- og udbudsprocesser, også når disse bliver komplekse.
Skanderborg Kommunes Indkøbs- og Udbudsafdeling er organisatorisk placeret i staben Økonomi, Digitalisering og Indkøb. Geografisk sidder vi i Skanderborg Kommunes administrationsbygning på Skanderborg Fælled (5 min. kørsel fra E45). Du vil indgå i et team med tre andre udbudskonsulenter/-jurister, en e-handelsmedarbejder/controller og en indkøbs- og udbudschef.
Vi har en travl hverdag, hvor vi varetager alle facetter af udbud og drift af aftaler - samt sikrer og understøtter den politiske vision om at være førende inden for bæredygtige indkøb.
Arbejdsområder
I arbejdet som udbudskonsulent får du mulighed for at sætte dit præg på gennemførelsen af projekter på områder med stor bevågenhed.
Dine primære opgaver bliver at
-
gennemføre EU-udbud - fra den indledende markedsdialog til kontraktindgåelse
-
være projektleder for - eller deltager i - EU-udbud, herunder også for Jysk Fællesindkøb
-
deltage i projektgrupper under Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI).
-
bidrage til den grønne omstilling
-
rådgive om udbudsretlige og aftaleretlige problemstillinger på tværs af organisationen
-
implementere aftaler, varetage kontraktstyring, afholde opfølgningsmøder, kontrollere aftaleloyalitet m.v.
-
udarbejde gevinstrealiseringer
-
indgå i arbejdet med at videreudvikle og fremtidssikre Indkøbs- og Udbudsafdelingens arbejdsgange og processer
Din profil
Du har personlig gennemslagskraft og en opsøgende og vedholdende tilgang til opgaverne, også i en omskiftelig hverdag. Du er energisk, udadvendt og serviceminded, og du har - i kraft af din personlighed - en naturlig lyst og evne til at bidrage til Indkøbs- og Udbudsafdelingens trivsel og faglige udvikling.
Vi forventer, at du
-
har et relevant uddannelsesmæssigt fundament, eks. cand.merc.jur. eller cand.jur., eller anden videregående uddannelse, du er nyuddannet eller har få års erfaring.
-
har god analytisk sans og gode kommunikative egenskaber - både skriftligt og mundtligt.
-
generelt har stærke IT-kompetencer og især er fortrolig med Excel.
Vi tilbyder
En interessant hverdag sammen med engagerede kolleger, hvor den gode, men frie og humoristiske tone samt trygheden ved hinanden hersker side om side med en høj arbejdsmoral og en faglig stolthed. Intern oplæring og løbende sparring med indkøbs- og udbudsafdelingens dygtige udbudskonsulenter, eventuelt i sammenspil med en IKA college uddannelse for nye udbudskonsulenter. Vi har flekstid, sundhedsordning og mulighed for nogen grad af hjemmearbejde.
Ansættelse
Der er tale om en fastansættelse i en fuldtidsstilling. Vi ønsker - som udgangspunkt - stillingen besat pr. 1. februar 2023. Løn og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Der vil være mulighed for videreuddannelse og personlig udvikling i stillingen.
Yderligere oplysninger
Såfremt du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Indkøbs- og udbudschef Chris Jacobsen på telefon 51 82 10 30 eller ring på telefon 87 94 70 40.
Ansøgningsfrist
Mandag den 28. november 2022.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 6. december 2022.