Gem annonce

Udbudskonsulent

Billund Kommune

Billund, Syd- og Sønderjylland

Indrykket
29-10-2022

Er du vores nye Udbudskonsulent?

Vil du være med til at bygge en stærkere indkøbsbevidsthed i Billund Kommune? Vi er et lille team med mange spændende opgaver og højt til loftet. Hele organisationen er vores legeplads i Børnenes Hovedstad.

Er du interesseret i at yde en indsats og at se resultaterne deraf? Så vil vi gerne høre fra dig!

Du vil være en del af et lille team, der arbejder centralt med Indkøb for Billund Kommune. Sammen koordinerer vi og varetager Billund Kommunes udbudsproces, kontraktimplementering, bakker op om driftsopfølgning og udarbejder ledelsesinformation og analyser.

Indkøb er en del af Billund Kommunes område for Økonomi, Løn og Indkøb. Vi består af 40 medarbejdere og refererer til økonomichefen. Billund Kommune indgår i indkøbsfællesskabet, Sydjysk Kommuneindkøb (SK) sammen med Varde og Vejen Kommuner, der efter aftale udarbejder fælles udbud og samarbejder på en lang række andre områder. Det er et lille, men stærkt, indkøbsfællesskab, der er i en rivende udvikling.

I Billund Kommunes Indkøb prioriterer vi faglig sparring og vidensdeling højt det er helt nødvendigt, for fortsat at have succes i vores opgaveløsning. Som udbudskonsulent hos os, får du en bred opgaveportefølje og tilhørende kontaktflade både internt og eksternt. Vi arbejder ud fra en udbudsplan, hvor din indsats vil være afgørende for at sikre kvalitet samt optimal anvendelse af borgernes penge. Du vil have en høj grad af indflydelse på egen hverdag og opgaver. Billund Kommunes Indkøb består i dag af en udbudskonsulent, en planner, en studentermedhjælper og lederen af Indkøb.

Primære arbejdsopgaver:

Jobbet indebærer, at du skal navigere imellem krav og ønsker fra brugerne, de lokale politiske prioriteringer og mulighederne i markedet hos leverandørerne - og alt sammen indenfor de juridiske rammer, der er gældende for offentlige indkøb. Samtidigt er du med til at sikre, at Billund Kommune opleves som en professionel samarbejdspartner for de virksomheder, vi er i berøring med.

  • Du vil gennemføre tilbudsindhentninger, udbudsforretninger og aftaleindgåelser, såvel over som under tærskelværdien for EU-udbud.
  • Du vil arbejde med den samlede indkøbsproces inkl. markedsanalyser, afdækning af behov, udbudsmateriale og kravspecifikation, tilbudsevaluering og indgåelse af kontrakt, og kontraktstyring i henhold til driftsopfølgning og de aftalte rammer for kvalitetssikring.

  • Du vil igennem professionelt samarbejde med dine kolleger udarbejde udbudstidslinjer, som tager udgangspunkt i de relevante driftsbehov.

  • Du vil være en af Billund Kommunes kontaktpersoner til eksterne udbudskonsulenter, som varetager indkøbsprocesser for kommunen.
  • Du vil fremme forbrugsforståelse hos faglige kolleger i samarbejde med Budget og Analyse kollegaer.
  • Du vil udvikle vores fælles arbejdsgange ift. de servicer der bliver konkurrenceudsat.
  • Du vil rådgive kolleger udenfor Indkøb ift. udbudsprocessen, forhandling samt behovsforståelse og vil generelt yde konsulentbistand til organisationen i spørgsmål vedrørende indkøb.
  • Du vil facilitere brugergruppe, styregruppe og indkøbsfællesskabsmøde i henhold til udbudsmaterialet samt udførelsen af udbuddene.
  • Du vil blive involveret i arbejdet med at kortlægge og evt. konkurrenceudsætte uopdyrkede områder, herunder særligt tjenesteydelser.
  • Du vil også være involveret i drøftelser og planlægning på Billund Kommunes vegne i SK Indkøbsfælleskab, herunder SKs fælles udbudsplan.
  • Du vil være med til at bygge et nyt og godt team op sammen med de øvrige teammedlemmer.

Ovenstående vil ske med sideløbende afklaring, deltagelse og opbakning fra lederen af Indkøb.

Jobprofil:

Har du en uddannelse som peger mod succes i denne rolle, tager vi den i betragtning. Din uddannelse er dog ikke altafgørende. Praktiske erfaring og gåpåmod vægter vi højt, da vi gerne ser at du hurtigt kan indgå i teamet og løse opgaver. Det vil blive prioriteret, at du:

  • har praktisk erfaring med offentligt indkøb, konkurrenceudsættelse, kontraktstyring og udbudsret
  • både fagligt og personligt passer ind i vores team og organisation, og har lysten til at lære og udvikle dig
  • har lysten og evnen til at samarbejde på tværs af organisationen med respekt for dine kolleger, både personligt og fagligt
  • har et positivt sind og ser muligheder frem for begrænsninger
  • kan skille dig ud i en mængde og udstråle myndighed, være initiativrig og i stand til at stå på mål for både populære og mindre populære beslutninger
  • har kendskab til at arbejde i en politisk ledet organisation eller mod på at prøve det
  • selv tager initiativ i forhold til dit arbejde og er i stand til selvstændigt at varetage opgaver
  • kan påtage dig rollen som projektleder på opgaverne i din egen portefølje
  • er omstillingsparat, for fokus flytter sig i vores branche
  • yder den indsats der skal til for at skabe resultater, og giver en ekstra hånd, når det er nødvendigt
  • har stærke kommunikative evner både i tale og på skrift
  • er åben for både at modtage og give konstruktiv kritik

Generelt set, er du frisk på at komme med ideer, forslag til forandring og løsninger på en arbejdsplads hvor der er et fælles ansvar for, at alle indkøbsopgaver bliver løst professionelt. Samtidigt nyder du at være med i optimeringsprojekter, er god til at lytte og forstå forskellige personligheder og er interesseret i at bidrage til et godt team ånd.

Vi tilbyder:

I Billund Kommune arbejder vi værdibaseret med fokus på at skabe trivsel igennem dialog, udvikling og respekt. Det skal sikre, at vi har en attraktiv arbejdsplads, hvor vi arbejder indlevende, effektivt og serviceorienteret. Samtidigt fokuserer vi på selvstændig og indholdsrige ansvar/rolle som bakkes op af et stærkt fagligt samarbejde. Disse aspekter udmønter sig i gode arbejdsforhold med fleksibilitet og plads til den enkelte.

Vi tror på, at kompetente og udviklingsorienterede medarbejdere er bedst til at bidrage til et godt internt samarbejde og sikre borgerne en god service. Derfor prioriterer Billund Kommune udvikling af den enkelte medarbejder og af arbejdspladsen højt, og både ledere og medarbejdere er forpligtede til såvel individuel som fælles kompetenceudvikling. Vi tilbyder gode arbejdsforhold med fleksibilitet og plads til den enkelte.

En direkte leder som tror på personlig udvikling og bakker op om at dine styrker udfolder sig til fælles gavn.

Løn mv.:

Løn og ansættelsesforhold i henhold til de gældende overenskomster.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling på Billund Kommunes Rådhus i Grindsted.

Yderligere oplysninger:

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til leder af Indkøb Hulda Armine, har@billund.dk, tlf. 2463 1998.

Ansøgningsfrist:

Der er ansøgningsfrist den 28. november 2022.

Udvælgelse af ansøgere til samtale vil ske i uge 48, og vi forventer at gennemføre ansættelsessamtalerne i uge 49.

Den forventede ansættelse er 1. februar 2023.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Billund Kommune

Adresse 1
Jorden Rundt 1
7200 Grindsted
Danmark
Praktisk information
Oprettet
29-10-2022
Udløber
28-11-2022
Kviknummer
LJA-84123926
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Handel, indkøb og transport, Konsulent og rådgivning, Projektledelse og styring
Ansøg nu
Lignende job

Del dette job

Virksomhedsinformation

Billund Kommune

Adresse
Jorden Rundt 1
7200
Grindsted
Danmark
Praktisk information
Indrykket
29-10-2022
Ansøgningsfrist
28-11-2022
Kviknummer
LJA-84123926
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Handel, indkøb og transport, Konsulent og rådgivning, Projektledelse og styring
Beliggenhed
Gem annonce