Gem annonce

Transport- og Boligministeriets departement søger fagligt stærk medarbejder til økonomistyring (barselsvikariat)

Transport- og Boligministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
30-06-2020

Er du en dygtig fuldmægtig/controller, der er skarp til økonomistyring og har flair for tal, og har du lyst til at indgå som en del af et dedikeret økonomiteam? Så har vi jobbet til dig hos Transport- og Boligministeriets departement.

Er dine grundlæggende økonomiske kompetencer på plads, og har du måske allerede erfaring med budget og økonomistyring i staten samt et ønske om at være en del af en handlings- og resultatorienteret arbejdsplads, hvor vi arbejder med store, omfattende projekter, der berører alle danskere i deres dagligdag? Så kan du være den nye medarbejder, vi søger.

I Transport- og Boligministeriet skaber vi konkrete, synlige resultater i samfundet. Der udføres og planlægges store vejbyggerier, jernbanenettet er i gang med en gennemgribende modernisering, og der arbejdes for fuld kraft med udbygning af metroen i København. Vi har ansvaret for færdselsloven, opførslen og driften af statens bygninger og byggelovgivningen, vi arbejder med forbedringer af trafiksikkerheden, og vi har ansvaret for at regulere og bidrage til et effektivt og velfungerende boligmarked.

Du skal arbejde i Økonomistyringsenheden i Center for Økonomi, HR og Koncernstyring. Vi arbejder bl.a. med koordinering af finanslovsarbejde, udgiftsopfølgninger, budgetanalyser, økonomistyring, regnskab, koncernstyring, samt en lang række udviklingsorienterede projektopgaver. I jobbet vil du få selvstændigt ansvar og faglige udfordringer på et højt niveau, og du vil arbejde med økonomistyring med tæt sammenhæng til de politiske beslutningsprocesser.

Stillingen

Du vil særligt komme til at arbejde med departementets økonomiske styring, herunder budgettering, budgetopfølgning, ledelsesrapportering og kvartalsvis rapportering til Finansministeriet. Du skal deltage i departementets projektadministration og medvirke til at videreudvikle departementets ledelsesrapportering og forretningsmæssige styring. Du vil endvidere være en central medarbejder i forbindelse med controlling på regnskabs- og tilskudsområdet, og du bliver sagsbehandler på en række konkrete sager i departementet og i koncernen.

Desuden skal du medvirke aktivt til at videreudvikle vores digitaliserede afrapportering og vores fortsatte arbejde med robotteknologi i administrationen. 

I jobbet vil du være i tæt kontakt med de andre kontorer i departementet samt eksterne samarbejdspartnere.

Vi søger en medarbejder, som

  • er cand.merc., cand.oecon., cand.scient.pol. eller har lignede relevant uddannelse gerne med erfaring på området

  • har lyst til og gode forudsætninger for at arbejde med økonomisk styring inden for staten

  • kan lide at arbejde med tal, har flair for at anvende IT-programmer og evner at sætte sig ind nye problemstillinger

  • har sans for detaljen, men som også kan have mange bolde i luften på én gang

  • er analyserende, struktureret og formulerer sig godt og præcist skriftligt og mundtligt

  • har evnen til at samarbejde konstruktivt både internt og eksternt

 

Vi tilbyder

  • et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på den politiske proces

  • en fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv

  • gode kollegaer i et udviklingsorienteret og engageret arbejdsmiljø med en uhøjtidelig omgangstone

 

I Transport- og Boligministeriet er din faglige og personlige udvikling vigtig. Derfor har vi fokus på individuelle karriere- og kompetenceudviklingsplaner, som et naturligt led i udviklingen af vores organisation.

Både nyuddannede og erfarne ansøgere vil komme i betragtning.

Løn- og ansættelsesvilkår

Aflønning sker efter overenskomst for akademikere i staten. Ansættelsesområdet er Transport- og Boligministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte chef for Økonomistyringsenheden Pia Mikkelsen. Departementets telefonnummer er 41 71 27 00.

Din ansøgning

Send din ansøgning med kopi af eksamensbeviser med karakterudskrift fra både bachelor- og kandidatgraden senest søndag den 9. august 2020. Du ansøger via et link, som du finder nederst i stillingsopslaget på vores hjemmeside, www.trm.dk.

Vi indkalder løbende til samtaler.

Transport- og Boligministeriet ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Departementet er medlem af Foreningen Nydansker


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Transport- og Boligministeriet

Adresse
Frederiksholms Kanal 27
1220 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
30-06-2020
Udløber
09-08-2020
Kviknummer
LJA-80562988
Jobtype
Fuldtid
Vikar/barsel
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Transport- og Boligministeriet

Adresse
Frederiksholms Kanal 27
1220
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
30-06-2020
Ansøgningsfrist
09-08-2020
Kviknummer
LJA-80562988
Jobtype
Fuldtid
Vikar/barsel
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce