Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Toldteamet i Skatteankestyrelsen søger engageret sagsbehandler

Skatteankestyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
23-04-2021

Brænder du for at bidrage til retssikkerheden for borgere og virksomheder? Synes du at told og internationale handelsforhold er spændende? Har du lyst til at arbejde med EU-retten i praksis? Så er du måske den sagsbehandler, vi søger til vores team i Skatteankestyrelsens 6. kontor. 

 

Fortolkning af EU-retten i konkrete handelssituationer

Du kommer til at arbejde med fortolkning af EU-retten, da toldlovgivningen primært kommer fra EU. Det er vigtigt, at du har lyst til at arbejde med EU-lovgivning i forhold til konkrete situationer, hvor virksomheder eller borgere klager over Toldstyrelsens afgørelser i forbindelse med import eller eksport af varer til og fra Danmark. Vi håndterer sager om, hvilken toldsats varer skal pålægges, hvor varerne kan anses at komme fra, varernes værdi, procedurerne for rette toldbehandling ved grænsen og meget mere.

 

Omsat til din dagligdag betyder det, at du får ansvar for at sikre oplysning af sager, udarbejde udkast til afgørelser, afholde møde med klagere og rådgivere samt deltage i retsmøder i Landsskatteretten. Du følger sagen, fra du får den, til den er afgjort. Du arbejder selvstændigt og med mulighed for at fordybe dig i sagsbehandlingen, men det er essentielt for vores opgaveløsning, at du indgår i et sparringssamarbejde om sagerne. Det er med til at styrke og udvikle dine kompetencer inden for juridisk metode og sagsbehandling og i sidste ende danner det basis for ensartede og rette afgørelser ved vores afgørelsesmyndigheder.

 

I 6. kontor er vi 21 medarbejdere, der har forskellig uddannelsesmæssig baggrund og anciennitet. Vi lægger vægt på at have et stærkt fagligt miljø og et socialt fællesskab med fokus på god trivsel. Toldteamet er et mindre team i kontoret, og du bliver en del af et hold, hvor vi lægger stor vægt på samarbejde. Vi videndeler og sparrer med hinanden i forbindelse med de enkelte sager. Vi vil gerne bringe hinandens viden og erfaring i spil og holder os ajour med udvikling på området via oplæg fra både interne og eksterne parter. Det forventer vi også, at du gerne vil være en del af og bidrage til.

 

Du skal også være med til at styrke og udvikle det faglige miljø, ligesom vi løbende vil matche sager til din udvikling og interesser. Vi har stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdstid og -opgaver, og vi har mulighed for hjemmearbejde.

 

Analytisk sans og stort overblik

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund fx indenfor jura. Om du er nyuddannet eller har erfaring er ikke afgørende, det vigtigste er, at du har lyst til at arbejde med EU-retten, retssikkerhed og sagsbehandling.

 

Du har en åben tilgang og lyst til at udvikle dig inden for området. Du sætter pris på et stærkt fagligt fællesskab og vægter en uformel tone, hvor du også selv bidrager med et godt humør. Det er derudover vigtigt, at du:

  • har en stringent, metodisk tilgang til problemløsning

  • evner at skabe og bevare overblik over omfattende og kompliceret materiale

  • kan bevare fokus og sætte dig delmål i forbindelse med behandling af principielle problemstillinger

  • arbejder drifts- og samarbejdsorienteret

  • altid sikrer den rette kvalitet til rette tid og

  • kan kommunikere klart både i skrift og tale.

 

Om Skatteankestyrelsen

Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed, hvor vi behandler klager over skatteforvaltningens afgørelser på skatte- og vurderingsområdet. Vi vægter en effektiv og ensartet klagebehandling af høj kvalitet, hvor faglighed, ansvarlighed, samarbejde og udsyn er nøgleord for vores opgaveløsning. Vi er godt 500 ansatte i styrelsen, og sammen sikrer vi retssikkerhed via en kompetent og uafhængig behandling af klager.

 

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket Søg stillingen senest den 24. maj 2021. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Klaus Uhre på telefon 3376 0787.

 

Der kan indgå test i ansættelsesprocessen.

 

Tiltrædelse per 1. august 2021 og ansættelse efter gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Strandboulevarden 89, 1. sal, 2100 København Ø. 

 

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

 

Læs mere om ansættelse i styrelsen på www.skatteankestyrelsen.dk/job-og-karriere/

 

Arbejdssted

Strandboulevarden 89, 1. sal, 2100 København Ø   

 

Ansøgningsfrist

24-05-2021

 

Spørgsmål?

Klaus Uhre

KLU@Sanst.dk

33760787

 

Tips til din ansøgning

https://skatteankestyrelsen.dk/job/ansaettelsesprocessen/

 

Hjemmeside

https://www.skatteankestyrelsen.dk/

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skatteankestyrelsen

Adresse 1
Strandboulevarden 89, 1. sal
2100 København Ø
Danmark
Adresse 2
Strandboulevarden 89, 1. sal
2100 København Ø
Danmark
Praktisk information
Oprettet
23-04-2021
Udløber
24-05-2021
Kviknummer
LJA-82002774
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Lignende job

Universitets- Og Hogskoleradet

Universitets- Og Hogskoleradet

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skatteankestyrelsen

Adresse
Strandboulevarden 89, 1. sal
2100
København Ø
Danmark
Praktisk information
Indrykket
23-04-2021
Ansøgningsfrist
24-05-2021
Kviknummer
LJA-82002774
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed