Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

To udbuds- og kontraktspecialister til ny juridisk enhed for indkøbsjura i Københavns Kommune

Københavns Kommune

København, Storkøbenhavn

Indrykket
23-07-2019

Genopslag

Vil du være med til at opbygge en ny in-house juridisk rådgivningsfunktion hos Danmarks største offentlige indkøber?

Om jobbet

Københavns Kommune foretager over de kommende år historisk store investeringer i at styrke og professionalisere indkøbsorganisationen. Som et led heri oprettes pr. 1. oktober 2019 en juridisk enhed, der med specialistkompetencer inden for udbud og kontrakter skal rådgive og understøtte den øvrige indkøbsorganisation. Enheden skal ikke selv gennemføre udbud, men beskæftige sig med udvikling af fælles udbuds- og kontraktparadigmer, udbudsfaglig koordinering på tværs af kommunen samt rådgivning i forhold til særlige problemstillinger i forbindelse med igangværende udbud og kontraktrelationer.

Enheden er placeret i Økonomiforvaltningen, men leverer som koncernfunktion services på tværs af kommunens syv forvaltninger.

Rådgivning

Målet er at levere en juridisk service tilsvarende den, som en ekstern rådgiver ville kunne levere inden for langt størstedelen af henvendelserne. Du står til rådighed for sparring og rådgivning af kommunens udbudskonsulenter, contract managere m.fl. om juridiske spørgsmål om indkøb, udbud og kontrakter. Visse spørgsmål vil umiddelbart kunne besvares, mens andre vil kræve nærmere juridiske undersøgelser, som du også foretager. Rådgivningen kan foregå til møder, på tlf. og via e-mail mv. Rådgivningen skal være løsningsorienteret, således at juridiske, praktiske og kommercielle hensyn indtænkes i samlede løsninger i udbudsmaterialer og kontrakter.

Paradigmer

Du får til opgave at udvikle udbuds- og kontraktparadigmer til brug for dine kollegaer i hele indkøbsorganisationen. Målet er at have paradigmer til rådighed inden for alle kategorier af dokumenter og procestrin tilknyttet udbud og kontraktstyring for at sikre høj effektivitet, kvalitet og compliance med regler og politikker i alle vores indkøbsprocesser.

Paradigmerne skal løbende opdateres og afspejle den nyeste udvikling eksempelvis udviklingen i udbudsretten ifølge klagenævn, domstole og lovgivning. Herudover vedtager det politiske niveau i Københavns Kommune løbende en række politikker og hensyn, der skal implementeres i paradigmerne, ligesom den kommercielle udvikling i de respektive brancher og erfaringer fra forgange kontraktperioder også skal tages i betragtning. Viden om udvikling opnår du dels ved at monitorere retsudviklingen i relevante fora, og dels ved at deltage i løbende drøftelser med kollegaer og samarbejdspartnere om konkrete erfaringer, udfordringer og ønsker.

Det er vores ambition, at paradigmerne skal fungere i et digitalt set-up, som brugerne let kan tilgå, og hvor opdateringer alene behøver at blive foretaget én gang for at slå igennem på tværs af forskellige paradigmer.

Om dig

Til ovenstående job søger vi derfor to specialister med stor faglig kapacitet inden for udbuds- og kontraktretten.

Konkret forestiller vi os, at du

  • er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur., og din faglighed er overbevisende

  • har arbejdet intensivt med udbudsprocesser, og herunder gerne udformning af udbuds- og kontraktparadigmer. Erfaring som advokat eller rådgiver er en fordel, men ikke et krav

  • kan skabe gode relationer til kollegaer og samarbejdspartnere. Du er tillidsvækkende og står gerne til rådighed for sparring med og rådgivning af kollegaer

  • i dit juridiske arbejde er kreativ og løsningsorienteret og indtænker kommercielle hensyn

  • har gennemslagskraft og kan drive (forandrings)processer og gennemføre projekter med mange aktører og interessenter i en politisk ledet organisation

  • har forståelse for, hvordan digitale løsninger kan understøtte brugen af paradigmer

 

Om os

Du vil blive ansat i Center for Indkøb og Forsikring, der pt. består af ca. 50 medarbejdere fordelt på kontorerne Strategisk Indkøb, Indkøbsanalyse og -support, Indkøbsjura og CSR samt Forsikring og Risikostyring. Du vil således dagligt sidde tæt sammen med blandt andre udbudskonsulenter og contract managere, som udbyder og kontraktstyrer centrale aftaler gældende for kommunens syv forvaltninger. Du vil oplagt etablere et tæt fagligt samarbejde med nabokontoret Strategisk Indkøb, der gennemfører udbud af organisationens tværgående rammeaftaler. Dette giver et stærkt fagligt netværk og miljø, som du naturligt vil indgå i.

Stillingerne er placeret i enheden for Indkøbsjura og CSR, der pt. består af 10 medarbejdere og en chef. Indkøbsjurafunktionen skal opbygges af de to medarbejdere, som ansættes på baggrund af nærværende opslag, i tæt samarbejde med enhedens chef, der også har en faglig baggrund inden for udbud og kontrakter.

I forbindelse med budgetforhandlinger i starten af året har Borgerrepræsentationen i Københavns Kommune besluttet at investere i indkøbsorganisationen over de kommende år. Målet er at opbygge en stærk sammenhængskraft og professionalisme i indkøbsorganisationen på tværs af alle forvaltninger og indkøbsområder, der årligt kan sikre væsentlige og varige indkøbseffektiviseringer. Denne ambitiøse målsætning skal opnås ved at indføre kategoristyring samt udvikle en række specialistfunktioner. Center for Indkøb vil indtage en central rolle i denne nye organisering som garant for et ambitiøst fagligt niveau i hele indkøbsorganisationen.

Løn- og ansættelsesvilkår

Fastansættelse med løn- og ansættelsesforhold efter relevant overenskomst med Københavns Kommune. Stillingen er til besættelse pr. 1. oktober 2019. Arbejdsuge på 37 timer om ugen (inkl. frokost).

Vi prioriterer din faglige og personlige udvikling, så du har de bedste forudsætninger for at være en succes i din opgaveløsning.

Mere information

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte chef for Indkøbsjura og CSR David Salomonsen på 2496 4530.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 14. august 2019

Sammen med din ansøgning beder vi dig uploade CV og eksamensbevis.

Vi forventer at holde samtaler i uge 34.

Københavns Ejendomme og Indkøb vi skaber rum

Københavns Ejendomme og Indkøb er Københavns Kommunes ejendomsenhed og indkøbsorganisation. Vi ejer og administrerer mere end 2,6 mio. m2. Vi har ansvar for lejeaftaler, ejendomshandler, bygningsdrift, energioptimering, ejendomsservice og vedligeholdelse m.m. af blandt andet skoler, daginstitutioner, botilbud, plejehjem, kultur- og idrætsfaciliteter, administrationsejendomme osv. Vi er også kommunens primære indkøbsorganisation. Vi har ansvar for at gennemføre udbud af varer og tjenesteydelser på tværs af kommunen. Vi skal sikre, at det er enkelt at købe de rigtige varer til den rigtige pris for de, der køber ind til kommunalt brug. Vi tager udgangspunkt i forvaltningernes behov og samarbejder med vores kunder om at skabe de bedste løsninger. Vi beskæftiger ca. 840 medarbejdere og administrerer et årligt budget på ca. 1,5 mia. kr. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.


Del dette job

Kontakt

Københavns Kommune

Adresse 1
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Adresse 2
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Praktisk information
Oprettet
23-07-2019
Udløber
14-08-2019
Kviknummer
LJA-74527404
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, Jura
Ansøg nu
Lignende job

Arbeid og velferdsdirektoratet, NAV

Nasjonal sikkerhetsmyndighet Oslo, Langkaia

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune

Adresse
Borups Allé 177
2400
København NV
Danmark
Praktisk information
Indrykket
23-07-2019
Ansøgningsfrist
14-08-2019
Kviknummer
LJA-74527404
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, Jura
Beliggenhed