Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

To studentermedhjælpere søges til HR-kontoret i Kirkeministeriets Departement - tidsbegrænset

Kirkeministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
20-09-2022
Har du lyst til at arbejde med HR? Og har du lyst til at arbejde i et departement, hvor du kommer tæt på det politiske liv? Så er det måske dig, der er vores nye studentermedhjælper?

Om HR-kontoret

HR-kontoret er en del af Kirkeministeriet, og vi løser HR-opgaver rettet mod folkekirkens ca. 1.700 arbejdsgivere og ca. 10.000 ansatte i en lang række jobfunktioner. Vi varetager blandt andet en række arbejdsgiverfunktioner på personaleområdet, herunder rollen som ansættelsesmyndighed for biskopper, provster og præster i folkekirken, og vi understøtter driften af folkekirkens tre kirkemusikskoler og Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter.

HR-kontoret er kendetegnet ved at have en meget bred HR-opgaveportefølje med driftsopgaver, rådgivningsopgaver, udviklingsopgaver, sagsbehandling, myndighedsbetjening, ministerbetjening mv. HR-kontoret lægger vægt på dialog og samarbejde med de forskellige aktører på folkekirkens område, herunder medarbejder- og arbejdsgiverorganisationer, ansatte, frivillige samt øvrige interessenter på folkekirkens område.

Vi er organiseret i en teamstruktur med tre fagspecifikke teams: HR-jura & forhandling, Arbejdsmiljø, organisation og uddannelse samt HR-administration. Der arbejdes projektorienteret, hvor det er relevant i forhold til opgaven.

Arbejdsopgaver

Alt efter erfaring og kvalifikationer vil dine arbejdsopgaver omfatte blandt andet;

  • besvare borgerhenvendelser,
  • besvare og behandle klagesager,
  • rådgive og vejlede om løn- og ansættelsesvilkår i folkekirken,
  • pensionssager,
  • aktindsigter,
  • oprette og omdanne stillinger i folkekirken,
  • bistå ved forhandlinger med de faglige organisationer,
  • pensionssager,
  • kursusadministration
  • sagsbehandling i forbindelse med ansættelse af præster og provster m.m.


Du vil få mulighed for løbende at beskæftige dig med nye og udfordrende opgaver både på egen hånd i samarbejde med kollegaer og du vil have gode muligheder for at påvirke opgaverne og derigennem opnå både faglig og personlig udvikling. Du vil i forbindelse med din ansættelse få kendskab til departementets sagsgange og systemer.

Kompetencer

Du er studerende (fx inden for jura eller samfundsfag) på en videregående uddannelse og måske har du erfaring fra et lignende studenterarbejde, men det er ikke en forudsætning.

Vi forventer, at du er ambitiøs, grundig, udviser gå-på-mod og har lyst til at tilegne dig ny viden. Du har en åben og lyttende tilgang og trives med mange opgavetyper i en travl hverdag.

Herudover lægger vi vægt på, at du;

  • har interesse for HR og forvaltning,
  • har gode skrive- og kommunikationsevner,
  • har flair for at bruge forskellige IT-systemer,
  • har gode samarbejdsevner,
  • er ansvarlig, initiativrig og løsningsorienteret,
  • har lyst til at arbejde inden for et område med stort politisk fokus, og
  • trives med at arbejde i et travlt og udadvendt miljø.
Kirkeministeriet

Som ansat i Kirkeministeriet bliver du del af en organisation med ca. 100 medarbejdere præget af engagement og høj faglighed, hvor sparring og samarbejde er i højsædet. Vi lægger vægt på at være en attraktiv og innovativ arbejdsplads med et uformelt arbejdsmiljø. Du kommer til at arbejde i hjertet af København og indgå i et fagligt fællesskab i HR-kontoret med 17 medarbejdere.



Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat i en tidsbegrænset stilling i 1 år om studentermedhjælp med en gennemsnitlig arbejdstid på ca. 15 timer pr. uge. Det gælder for stillingen, at arbejdstiden er fleksibel, og at der tages hensyn til eksamensperioder, hvor der er mulighed for at arbejde mindre.

Ansættelse og aflønning sker efter fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlig Ansattes Organisationer Det statslige område (OAO-S) samt organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).

Ansættelse som studentermedhjælper kræver dokumentation for studieaktivitet.

Vi ser gerne, at du kan begynde snarest muligt.



Mere information

Du kan læse mere om Kirkeministeriet på www.km.dk. Du er velkommen til at kontakte Birgit C. Kristensen på telefon 3392 3907, hvis du har spørgsmål.



Ansøgning

Din ansøgning skal indeholde:

  1. Motiveret ansøgning
  2. CV
  3. Dokumentation for uddannelse


Ansøgningsfristen er mandag den 3. oktober 2022.



Ansættelsessamtaler

Vi afholder ansættelsessamtaler løbende.



Ministeriet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund, og opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.



Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Kirkeministeriet

Adresse 1
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Danmark
Tlf
70202535
Adresse 2
1220 København K
Danmark
Kontaktperson
Tlf: 
33923907
Praktisk information
Oprettet
20-09-2022
Udløber
03-10-2022
Kviknummer
LJA-84046875
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Kontor og administration
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Kirkeministeriet

Adresse
Frederiksholms Kanal 21
1220
København K
Tlf: 70202535
Praktisk information
Indrykket
20-09-2022
Ansøgningsfrist
03-10-2022
Kviknummer
LJA-84046875
Jobtype
Studenterjob
Kategori
Jura, HR og personale, Kontor og administration
Beliggenhed