Gem annonce

To økonomikonsulenter til Økonomi i Københavns Ejendomme og Indkøb

Københavns Ejendomme og Indkøb

Storkøbenhavn

Indrykket
12-08-2019

Vil du bidrage med at udvikle økonomistyring og ledelsesbetjening i en politisk organisation i udvikling? Er du skarp til tal og kan du lide at bruge dem aktivt? Vil du være med til at optimere driften af en af landets største ejendomsporteføljer? Og ønsker du at arbejde med både drift og i projekter?

Så er du måske en af vores nye økonomikonsulenter i Københavns Ejendomme og Indkøb.

Københavns Ejendomme og Indkøb (KEID) er en tværgående koncernenhed i Københavns Kommune forankret i Økonomiforvaltningen. Vi har ansvar for ejendoms-, indkøbs- og forsikringsområdet på tværs af kommunen.

Om jobbet
KEID står overfor mange store udfordringer i de kommende år. Det betyder, at vi skal have løst følgende opgaver:

  • Bidrage til den interne og eksterne budgetproces ved indhentning og kvalitetssikring af input, analyser og formidling

  • Udvikling af rapporteringsmulighederne og styringsdimensionerne i vores nye økonomisystem vi implementerede for 1 år siden

  • Budget- og regnskabsopfølgning samt rapportering

  • Bidrage til budgetanalyse i samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere

  • Effektivisering og digitalisering af standard regnskabsprocesser

  • Styrket fokus på økonomistyringen af vores ejendomsportefølje i Kødbyen samt øget bistand til ledelsen i Kødbyen til udarbejdelse af analyser og budgetnotater

  • Udvikling af økonomistyringen af kommunens rengøringsenhed, der bliver samlet i KEID fra den 1. januar 2020

  • Styrket fokus på økonomistyring og rapportering af anvendelsen af midler til afhjælpende og planlagt vedligehold af kommunens ejendomme

  • Ledelsesunderstøttelse til styring af økonomien på større projekter i KEID

  • Udvikling af systemunderstøttelse til økonomistyring og rapportering af forbruget på indvendigt vedligehold af kommunes ejendomme, hvor KEID overtager en større andel af ansvaret fra de øvrige forvaltninger fra den 1. januar 2020

Dine arbejdsopgaver vil afhænge af din profil og erfaring.

Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse som f.eks. cand.polit., cand.scient.pol, cand.merc. eller lignende, er enten nyuddannet eller har nogle års relevant erfaring.

Vi forventer, at du

  • har interesse for eller erfaring med økonomisystemer og økonomistyring

  • er dygtig til Excel og har generel systemforståelse

  • er god til at kommunikere mundtligt og skriftligt

  • evner at skabe relationer både internt i KEID og til samarbejdspartnere i Økonomiforvaltningen og resten af kommunen

  • er udviklingsorienteret, fleksibel og kan holde mange bolde i luften

  • er ambitiøs, selvstændig og proaktiv i din tilgang til opgaverne

Vi forventer derudover, at du brænder for at udfolde dine talenter og stiller krav til os om, at de videreudvikles. Kendskab til Københavns Kommune er en fordel, men ikke et krav.

Hvem er vi?
I Økonomi bliver du en del af et stærkt fagligt miljø sammen med ca. 20 kolleger med en uformel tone. Udover den daglige økonomi- og risikostyring spiller vi en central rolle i forhold til ledelsesinformation, effektiviseringer og forandringsprocesser.

Vi har for nylig organiseret os i faglige cirkler med henblik på at forbedre det tværgående samarbejde om styringen af KEIDs økonomi, og vi ønsker i høj grad, at du sætter dit præg på samarbejdet.

Vi tror på ansvarliggørelse gennem uddelegering, så du får stort handlerum til at udvikle og udføre dine opgaver. Til gengæld sikrer vi ledelsesmæssig opbakning og feedback på opgaveløsningen.

Vi tager ansvar for, at du kan indfri dine faglige ambitioner.

Løn- og ansættelsesvilkår
Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. Stillingen er på 37 timer om ugen inkl. times frokost og flekstidsordning.

Stillingen er til besættelse snarest muligt.

Mere information
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte chef for Økonomi Kasper Thimgaard på 2624 7671 eller koordinator Stine Lindegaard Jacobsen på 6114 1940.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 22. august 2019

Samtaler foregår i uge 35, hvor der kan indgå tests.

Københavns Ejendomme & Indkøb vi skaber rum
Københavns Ejendomme & Indkøb er Københavns Kommunes ejendomsenhed og indkøbsorganisation. Vi ejer og administrerer mere end 2,6 mio. m2. Vi har ansvar for lejeaftaler, ejendomshandler, bygningsdrift, energioptimering, ejendomsservice og vedligeholdelse m.m. af blandt andet skoler, daginstitutioner, botilbud, plejehjem, kultur- og idrætsfaciliteter, administrationsejendomme osv. Vi er også kommunens primære indkøbsorganisation. Vi har ansvar for at gennemføre udbud af varer og tjenesteydelser på tværs af kommunen. Vi skal sikre, at det er enkelt at købe de rigtige varer til den rigtige pris for de, der køber ind til kommunalt brug. Vi tager udgangspunkt i forvaltningernes behov og samarbejder med vores kunder om at skabe de bedste løsninger. Vi beskæftiger ca. 840 medarbejdere og administrerer et årligt budget på ca. 1,5 mia. kr. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Praktisk information
Oprettet
12-08-2019
Udløber
22-08-2019
Kviknummer
LJA-74766891
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse, Økonomi og regnskab
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Ejendomme og Indkøb

Adresse
Borups Allé 177
2400
København NV
Danmark
Praktisk information
Indrykket
12-08-2019
Ansøgningsfrist
22-08-2019
Kviknummer
LJA-74766891
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse, Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Gem annonce