Gem annonce

To jurister til Køge Kommunes centralt placerede jurateam

Køge Kommune

Køge, Midtsjælland

Indrykket
24-06-2019

Trives du i en alsidig hverdag i en ambitiøs kommune i rivende udvikling, hvor selvstændig arbejdstilrettelæggelse og samarbejde på tværs er et grundvilkår, så glæder vi os meget til at høre fra dig.

Jurateamet

Teamet er centralt placeret i Stab og Kultur afdelingen, tæt på den politiske og administrative ledelse. Vi er fem jurister og en juridisk medarbejder. De ledige stillinger er genbesættelser, da to af vores nuværende kollegaer går på pension.

Vi leverer primært rådgivning til alle fagforvaltninger samt vores direktion. Derudover er blandt andet sekretariatsbetjening af Huslejenævn og Beboerklagenævn, den koordinerende rolle i støttet byggeri samt den koordinerende rolle i aktindsigtssager placeret i teamet.

Vi kan alle rådgive inden for generel offentlig ret og den kommunale styrelseslov. Den juridiske rådgivning af fagforvaltningerne har vi fordelt imellem os, med mulighed for sparring og opgavedeling efter behov.

Vi vægter intern sparring, kurser og netværk højt, sådan at vi kan sikre, at vores viden altid er opdateret og relevant. I fællesskab er vi godt i gang med at redefinere og videreudvikle vores fantastiske team, med fokus på mest mulig værdiskabelse for vores brugere.

Dine opgaver inkluderer blandt andet

Sekretariatsbetjening af enten Husleje- eller Beboerklagenævnet, herunder:

  • forberedelse af sager til nævnsbehandling og udarbejde afgørelse,
  • deltage i nævnsmøder og besigtigelser,

 

Rådgivning af Kultur- og Økonomiforvaltningen og Teknik- og Miljøforvaltningen, herunder:

  • generel juridisk rådgivning, vidensdeling og sparring,
  • bistand i forhandling og udarbejdelse af kontrakter
  • notatskrivning og
  • projektdeltagelse.

 

Dine kompetencer

Du kan strukturere og prioritere dit arbejde og trives i et dynamisk og omskifteligt miljø, hvor ikke to dage og to sager ligner hinanden.

Som person er du initiativrig og har gode samarbejdsevner. Du besidder den ordentlighed, fleksibilitet og imødekommenhed, der er en forudsætning i en offentlig organisation og har mod på at tilegne dig ny viden, som behovet opstår.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en offentlige sektor og har kendskab til boliglejeret.

 

Vi forventer, at du:

  • er uddannet cand.jur.
  • er resultatorienteret, selvstændig og kan formulere dig klart og præcist,
  • kan omsætte paragraffer til den relevante kontekst,
  • har fokus på værdiskabelse og en god forretningsforståelse,
  • er åben og tillidsskabende i din tilgang til andre mennesker,
  • er god til at skabe positive relationer og
  • har et stærkt fagligt og teoretisk grundlag.

 

Køge Kommune

Køge Kommune er en moderne offentlig virksomhed med ca. 5.000 ansatte, som dagligt servicerer kommunens 60.000 indbyggere. Køge er en købstadskommune i vækst og over de næste år er et nyt Universitetshospital, et nyt byområde mod havet i centrum af Køge, en ny jernbane, en ny station i Køge Nord med kun 20 min. til København, Campus og en udvidelse af erhvervshavnen blandt de mange store projekter, der vil præge og udvikle kommunen.

Ansøgning

Vi skal have modtaget din ansøgning samt CV og eksamensbevis senest mandag den 5. august 2019. Vi forventer at holde 1. samtalerunde i uge 34 og 2. samtalerunde i uge 35.

Hvis du vil vide mere

Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte:

Chefjurist Kathrine Pedersen på tlf. 60 77 08 68 / kathrine.b.pedersen@koege.dk

Vi glæder os til at høre fra dig.

Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Søg stillingen og vedhæft din ansøgning og dit CV.

Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk

Spørgsmål

Har du spørgsmål vedrørende stillingen så kontakt venligst

Kathrine Bach Pedersen, Chefjurist

kathrine.b.pedersen@koege.dk

Tlf. 56672466

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Kontakt

Køge Kommune

Adresse 1
Torvet 1
4600 Køge
Danmark
Tlf
56 67 67 67
Fax
56 65 54 46
Adresse 2
Torvet 1
4600 Køge
Danmark
Praktisk information
Oprettet
24-06-2019
Udløber
05-08-2019
Kviknummer
LJA-74193589
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Køge Kommune

Adresse
Torvet 1
4600
Køge
Danmark
Tlf 56 67 67 67
Praktisk information
Indrykket
24-06-2019
Ansøgningsfrist
05-08-2019
Kviknummer
LJA-74193589
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura
Beliggenhed
Gem annonce