Gem annonce

To analytisk stærke proceskonsulenter til efter-implementering af Statens HR

Økonomistyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
07-01-2021

Kan du omdanne HR-administrative udfordringer til det optimale samspil med digitale processer? Er du god til lean, processer og forandringsledelse? Og vil du være med til at hjælpe staten helt på plads med en ny digital HR-løsning? Så er du måske én af Økonomistyrelsens to nye, erfarne proceskonsulenter i Team Statens HR.

 

Om jobbet

Team Statens HR har som mål at digitalisere HR-processerne i hele staten og dermed skabe mere effektive arbejdsgange, styrke styringsgrundlaget og skabe bedre overblik på tværs af statens institutioner. Det gør vi gennem implementering af en nyudviklet IT-løsning, som gennem det seneste år er indfaset i 50 statslige departementer og styrelser og under udrulning i yderligere 70 institutioner. Statens HR understøtter ansættelsesprocessen og processer vedrørende ændringer i ansættelse. Yderligere skaber løsningen grundlag for en styrket datakvalitet og overblik om personaleforhold.

 

Statens HR er en standard Oracle-løsning, som er tilpasset statens krav. Som proceskonsulent bliver din vigtigste opgave at hjælpe erfarne HR-kolleger og projektledere i de statslige institutioner med at indlejre den nye løsning i deres lokale processer efter at den er taget i brug. Du skal derfor fungere som proceskonsulent i krydsfeltet mellem statslig standard og lokale arbejdsgange for at sikre, at alle får det optimale ud af det nye system. Du skal med andre ord have høj faglighed, personlig gennemslagskraft og evne til at se enkle løsninger på komplekse problemstillinger.

 

Vi er i gang med at udvikle et koncept for efter-implementering og opbygge kompetencer på området i teamet, hvorfor du vil få en central rolle med at videreudvikle konceptet og understøtte kompetenceudviklingen.

 

Dine hovedopgaver bliver i samarbejde med teamets øvrige kolleger og HR enhederne på de pågældende institutioner, at:

  • analysere personaleadministrative arbejdsgange og processer efter ibrugtagning af Statens HR med henblik på efter-implementering af Statens HR - gerne ud fra lean principper

  • facilitere workshops og møder med fokus på logikkerne i Statens HR og tilpasning af lokale processer

  • udvikle og forankre løsninger med afsæt i institutionernes konkrete udfordringer

  • håndtere spørgsmål fra institutionerne med fokus på, at kerneproblemer bliver effektivt løst

  • vidensdele best practices for personaleadministrative processer på tværs af staten

  • at identificere behov for supplerende uddannelse i anvendelse af løsningen

 

Dine kompetencer og baggrund

Du har formentlig en akademisk baggrund samt 6-7 års erfaring med HR fra stat, kommune eller en anden kompleks, politisk ledet organisation. Vi forventer desuden, at du har forudsætninger for at analysere og optimere arbejdsgange og processer.

 

Vi lægger dertil vægt på, at du:

  • kan agere fyrtårn på rejsen mod efter-implementering af den nye digitale HR-løsning

  • kan analysere og skabe ejerskab om to-be løsninger i tæt samarbejde med de daglige brugere

  • kan omsætte komplekse problemstillinger til en projektplan, der kan holdes

  • har flair for at sætte dig ind i ny it på brugerniveau og forstå samspillet mellem HR-stamdata og andre systemer

  • er hurtig til at forstå nye koncepter, så du kan tage ansvar for vores implementeringskoncept og møde kunderne i øjenhøjde

  • arbejder struktureret og sikre, at alle spørgsmål bliver fulgt til dørs

  • er god til at kommunikere både i tale og på skrift

 

Erfaring med ledelsesbetjening fra en større politisk ledet organisation, herunder evne til at skære komplekse problemstillinger til med henblik på skabe optimale beslutningsgrundlag, vil være en fordel. Kendskab til digitalisering af arbejdsgange vil være en fordel men ikke et krav.

 

Din nye arbejdsplads

Du bliver del af Team Statens HR, som består af knap 20 omstillingsparate medarbejdere med kompetencer inden for it, HR og forandringsledelse. Vores fælles mission er at sikre, at Statens HR bliver implementeret hos 120 statslige institutioner og leverer god HR-service til mere end 60.000 medarbejdere.

 

Til det formål tilrettelægger vi ni måneders implementeringsforløb for institutionerne, hvor vi via en række strukturerede opgavepakker, sætter dem i stand til at træffe forretningsmæssige beslutninger vedrørende deres HR-processer, så Statens HR kan bruges fra første dag. Efter ibrugtagning tilbyder vi efterimplementering for at understøtte den mest optimale ibrugtagning af Statens HR.

 

I det daglige vil du arbejde tæt sammen med vores implementeringsansvarlige og have reference til teamlederen.

 

Pga. Covid-19 arbejder vi i vid udstrækning virtuelt både internt i teamet og med vores samarbejdspartnere.

 

Læs mere om Økonomistyrelsen på vores hjemmeside: http://oes.dk

 

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Den ene af stillingerne er tidsbegrænset til 2 år. Tiltrædelse hurtigst mulig og senest pr. 1. marts 2021.

 

Arbejdsstedet er Landgreven 4, 1017 København K.

 

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Økonomistyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration.

 

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Thea Sand på telefon 21203217 eller implementeringsansvarlig Ane Tind Skak på telefon 61664550.

 

Ansøgning

Indsend din ansøgning med CV, eksamensbevis og øvrige relevante dokumenter senest den 24. januar 2021. Du skal søge stillingen via linket Søg stillingen.

 

Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Økonomistyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1301 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-01-2021
Udløber
24-01-2021
Kviknummer
LJA-81555735
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Økonomistyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1301
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-01-2021
Ansøgningsfrist
24-01-2021
Kviknummer
LJA-81555735
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Gem annonce