Har du flair for at arbejde med komplicerede økonomiske modeller? Brænder du for at omsætte dine analytiske evner som økonom til politikudvikling? Vil du gøre en forskel på et område, der har stor samfundsøkonomisk betydning? Så er du måske vores nye medarbejder i person- og pensionskontoret.
Om stillingen
Som økonom i Person og Pension vil du bidrage til at levere input til den økonomiske politik i relation til person- og pensionsbeskatning. Kontoret har desuden ansvaret for de økonomiske beregninger i forbindelse med nye ejendomsvurderinger og boligbeskatning. Vi er tæt involveret, når der i forbindelse med finansloven og andre politiske forhandlinger overvejes og gennemføres justeringer på disse områder.
Det løbende arbejde omfatter samfundsøkonomiske analyser, provenu- og fordelingsberegninger, forberedelse af lovgivning, besvarelse af folketingsspørgsmål, budgettering af statens indtægter samt udarbejdelse af notater til skatteministeren og departementschefen i et tæt samarbejde med både økonomer og jurister.
Kontoret har et indgående samarbejde med de øvrige økonomiske ministerier, og du vil få rig mulighed for at udvikle dig i et inspirerende og stærkt fagligt miljø.
Høj faglighed, gode samarbejdsevner og stort engagement
Du er økonom (cand.oecon., cand.polit. eller lignende) og har solide økonomiske kompetencer. Du interesserer dig for sammenhængen mellem samfundsøkonomi, jura og politik og har blik for den betydning, som skatteområdet har for samfundet. Du har lyst til at arbejde i en organisation, der lægger stor vægt på faglighed, og som hurtigt giver dig et stort ansvar. Du har et stort engagement, udpræget gode samarbejdsevner og en positiv indstilling, når tingene går stærkt.
Beregninger af konsekvenserne af politikændringer inden for person-, pensions- og ejendomsbeskatningsområdet vil ofte være yderst komplekse og basere sig på økonomiske modeller, der anvender registerdata. Det vil derfor være en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde med registerdata eller anden erfaring med økonomiske modeller.
Hvis du har erfaring inden for ministeriets fagområde eller med arbejdet i en politisk organisation, vil det være en fordel, men vi søger både nyuddannede og mere erfarne kandidater til stillingerne.
Arbejd tæt på det, der tæller
I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for skatteforvaltningen.
Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der er også plads til det sociale.
Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket Søg stillingen senest den 9. februar 2021. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Uffe Mikkelsen på telefonnummer 25 13 35 03.
Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.
Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede uanset køn, alder religion eller etnisk tilhørsforhold at søge stillingen.