Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Teknik- og Miljøforvaltningen søger jurister til juridisk rådgivning inden for persondataretten

Københavns Kommune

København, Storkøbenhavn

Indrykket
06-12-2021

Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune oplever en øget efterspørgsel på juridisk rådgivning inden for persondataretten både i forhold til forvaltningens efterlevelse af kravene i databeskyttelsesforordningen og i relation til forvaltningens ønske om at være på forkant med anvendelsen af ny teknologi til driftsoptimering og til styrkelse af borgernes retssikkerhed.

 

Vi søger derfor to kollegaer med opdaterede personretlige kompetencer. Og har du også mod på at prøve kræfter med faglig ledelse, er der tillige mulighed for at varetage rollen som teamkoordinator i enheden.

 

Har du lyst til at være en del af en stabsfunktion, som yder juridisk rådgivning af høj kvalitet til Teknik- og Miljøforvaltningens direktion og forvaltningens fire afdelinger? Er du cand.jur. eller cand.merc.jur. med solidt kendskab til persondataretten, og besidder du et højt fagligt niveau? Ønsker du at arbejde med at omsætte persondataretten til praktiske løsninger i en større organisation med fokus på udvikling, og vil du være med til at sikre fagligheden i dit team? Så er det måske dig, vi leder efter som vores nye kollega(er) i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune. 

 

Om jobbet som GDPR-jurist

Din arbejdsplads bliver den juridiske enhed Stab Jura, i TMF Stab, som er centralt placeret i Teknik- og Miljøforvaltningen. Stab Jura fungerer i praksis som forvaltningens in-house juridiske rådgivere, og vi består på nuværende tidspunkt af 13 engagerede kolleger og en enhedschef, som alle arbejder med at servicere og rådgive Teknik- og Miljøforvaltningen inden for det offentligretlige, privatretlige, databeskyttelsesretlige og erstatningsretlige område. Enheden er i vækst, og vi er p.t. ved at rekruttere flere profiler.

 

Vi har et højt fagligt niveau og yder juridisk rådgivning med forståelse for den organisation, vi arbejder i. Vi har fokus på, at vores rådgivning er løsningsorienteret og understøtter forvaltningens opgaveløsning. 

 

Du bliver en del af vores privatretsteam, som i dag består af fire jurister. Teamets opgaver er meget forskelligartede og spænder over en bred vifte af retsdiscipliner, herunder kontrakter, statsstøtte, kommunalfuldmagt og rammer for offentlige og private samarbejder. Vi oplever et øget behov for juridisk bistand i forhold til persondataretlige problemstillinger, herunder konkrete persondataretlige spørgsmål, forvaltningsspecifikke tiltag, tværgående indsatser på tværs af Københavns Kommune, og i forbindelse med større IT-projekter, hvor især Machine Learning og AI stiller nye krav til inddragelse af jurister.

 

Vi ønsker derfor stillingen besat med to kandidater, der har et godt kendskab til og erfaring med persondataretlige problemstillinger, og som ønsker at arbejde med at omsætte juraen til operationelle løsninger for såvel ledelsen som driften. 

 

Vi har et tæt samarbejde med forvaltningens digitaliseringsenhed i forbindelse med løsning af opgaverne på det persondataretlige område. Forvaltningens GDPR businesspartner, som sikrer det tværgående forvaltningssamarbejde med kommunens databeskyttelsesrådgiver og DPO, er organisatorisk forankret i digitaliseringsenheden, hvor du vil blive inddraget i såvel proces som opgaver.

 

Specifikt for rollen teamkoordinator

  • Du har gode analytiske egenskaber

  • Du har solid forståelse for vigtigheden af kvalitet og rettidighed i leverancer

  • Du har gode kompetencer inden for styring og koordinering af opgaver

  • Du har gode kommunikative evner, herunder evnen til at formidle komplicerede problemstillinger

  • Du har god organisationsforståelse, er løsningsorienteret samt evner at skabe gode samarbejdsrelationer både internt og eksternt

  • Du er empatisk, har gode menneskelige egenskaber og evnen til at skabe tillidsfulde relationer

  • Du kan sikre faglig sparring af teamets medarbejdere

  • Du kan koordinere daglig drift, herunder kapacitetsplanlægning, opgaveprioritering samt sikring af kvalitet og rettidighed indenfor et fagligt område

 

Hvis du kan nikke genkendende til ovennævnte, så er det måske dig, vi leder efter som vores nye GDPR-jurist og teamkoordinator i Privatretsteamet i Stab Jura.

 

Om dig

Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. med et højt fagligt niveau inden for persondataretten. Vi søger to profiler på forskelligt niveau, og som derfor gerne har hhv. 4-5 eller 2-3 års erfaring med databeskyttelsesområdet fra enten en kommune, advokatbranchen, centraladministrationen eller lignende med rådgivning om persondataretlige problemstillinger. Det vil være et plus, hvis du har kendskab til kommunalret og forvaltningsret.

 

Hertil kommer mulighed for faglig ledelse, såfremt du har ledelseserfaring og kompetencer i den henseende, da stillingen omfatter mulighed for at varetage rollen som teamkoordinator for Privatretsteamet i Stab Jura, hvor GDPR-juristerne vil indgå. Stillingerne er ikke nagelfaste ud over GDPR-profilerne, men defineres med den rette kandidat.

 

Som teamets faglige leder vil du indgå i et tæt samarbejde med enhedschefen og de øvrige teamkoordinatorer, hvoraf der følger et tværgående ansvar, nemlig at sikre såvel leverancerne i teamet som en faglig helhedstænkning, videndeling og samarbejde på tværs af enheden. 

 

Desuden lægger vi vægt på, at du 

  • er kvalitetsbevidst, grundig og kan bevare overblikket i komplekse processer i en, til tider, travl hverdag 

  • er processtærk 

  • er løsningsorienteret og kan formidle din faglighed og sætte den i kontekst både over for ledelse, politikere og fagfolk i forvaltningen samt eksterne samarbejdspartnere 

  • kommunikerer præcist og forståeligt i skrift og tale

  • er god til at oversætte juraen til forretningen og gå i dialog, og at du herigennem kan bidrage til at styrke forståelsen for databeskyttelse i hele forvaltningen

  • er selvstændig og effektiv 

  • har lyst til at indgå i IT-projekter, både som projektdeltager og som ad hoc-rådgiver

  • indgår positivt og konstruktivt i professionelle relationer og samarbejder og trives i rådgiverrollen

 

Om os

Vi tilbyder et spændende job med faglige udfordringer i en afvekslende hverdag med god mulighed for faglig og personlig udvikling. Vi er kendetegnet ved at have et fagligt stærkt og dynamisk arbejdsmiljø med indbyrdes sparring, højt til loftet, humor og flad ledelsesstruktur. 

 

Løn- og ansættelsesvilkår 

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Alt efter profil om kompetencer er der mulighed for ansættelse som special- eller chefkonsulent.

 

Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer pr. uge inkl. frokostpause. 

 

Stillingen er med tiltrædelse den 1. marts 2022 eller hurtigst muligt. 

 

Yderligere oplysninger 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Trine Høj Andersen på 4022 3445. For henvendelser i uge 51-52 beder vi om, at kontakt indledningsvist sker på sms. Herefter vil du blive kontaktet hurtigst muligt.

 

Sammen med ansøgningen bedes du vedhæfte cv og udskrift af eksamenskarakterer. 

 

Søg via linket senest søndag den 2. januar 2022 

 

Vi forventer at gennemføre to ansættelsesrunder. Første runde af ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 1. 

 

Anden runde forventes afholdt i uge 2. Kandidater, der går videre til anden runde, må forvente at skulle løse en case i forbindelse med samtalen. 

 

Om TMF STAB

TMF Stab varetager forretningsstyringen af og yder forretningsrådgivning til Teknik- og Miljøforvaltningen inden for områderne jura, HR- og organisationsudvikling, økonomi, digitalisering og kommunikation. TMF Stab har til formål at sikre en sammenhængende udvikling af Teknik- og Miljøforvaltningen og gennem en overordnet ramme at styre forvaltningen. Derudover har TMF Stab til formål at understøtte forvaltningens afdelinger, så de kan fokusere på forretningen.

 

Om Teknik- og Miljøforvaltningen

Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Teknik- og Miljøforvaltningens arbejde har således stor betydning for borgernes og virksomhedernes hverdag. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.

 

Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune

Adresse 1
Teknik- og Miljøforvaltningen
Adresse 1
Njalsgade 17
2300 København S
Danmark
Web
Praktisk information
Oprettet
06-12-2021
Udløber
02-01-2022
Kviknummer
LJA-83032625
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune

Adresse
Teknik- og Miljøforvaltningen
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
06-12-2021
Ansøgningsfrist
02-01-2022
Kviknummer
LJA-83032625
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale
Beliggenhed