Vi søger en teamleder til den centrale Stab i enheden Organisation og Ledelse i Teknik- og Miljøforvaltningen. Team Service og Drift flyttes 1. januar 2021 fra den udførende drift til vores fælles stabsfunktion. Teamet består af cirka 15 medarbejdere, som dækker reception, bygningsdrift, projektstyring- og koordination i forhold til drift og udvikling af vores to store kontorhuse på Islands Brygge.
Om jobbet
Du bliver teamleder for et team, som består af 15 engagerede og erfarne kollegaer, som har arbejdet sammen i en række år. Medarbejderne har brede kompetencer fra bygningskonstruktør og projektledelse til service og fagtekniske kompetencer.
Team Service og Drift har blandt andet følgende opgaver:
-
Sikre fortsat sikker drift og service af de to receptioner på Islands Brygge
-
Tværgående administrative opgaver for hele forvaltningen: hovedpostkasse, komme-gå-registrering mv.
-
Koordinere og udføre hurtig service, når der er behov for håndværkerassistance
-
Være på forkant, se på tværs og passe på vores to gode kontorhuse
-
Understøtte, at alle ansatte i forvaltningen har det bedst mulige fysiske arbejdsmiljø i kontormiljøerne
-
Koordinere og være bindeled til omverdenen, fx Københavns Ejendomme
-
Lede, koordinere og kommunikere om de løbende ombygninger og udbedringer af kontorhusene, som gennemføres i disse år
Du får som teamleder ansvaret for at sikre faglig kvalitet i opgavevaretagelsen, koordinere ressourcer, ligesom vi forventer, at du selv indgår i opgaveløsningen med din faglighed. Rollen som teamleder i Organisation og Ledelse er ny, og du vil derfor få indflydelse på den endelige udformning af rollen. Du bliver ansat som chefkonsulent og varetager den daglige faglige koordination og prioritering i teamet. Du skal understøtte den tværgående koordination i enheden i tæt samarbejde med chefen og de to andre teamledere i enheden.
Du vil få en central rolle i, at vi i det kommende år lykkes med at:
-
Lande godt som team i enheden og staben og få en fælles forståelse af, hvordan vi samarbejder, og hvad kerneopgaverne er
-
Sikre god trivsel i teamet
-
Sikre en arbejdsform, som tilfører værdi og understøttelse til forvaltningens øvrige fire afdelinger
-
Fokusere på forvaltningens service- og driftsydelser til værdi for både medarbejdere og ledere
-
Sikre en gnidningsfri ombygningsproces, som er kommunikeret klart til forvaltningen
-
Sammen med teamet få skabt de bedste arbejdsgange og hjælpe dagligt med at løse udfordringer og understøtte samarbejde med forvaltningen
-
Tilføre værdi i det tværgående samarbejde i enheden, hvor der arbejdes med organisationsudvikling, arbejdsmiljø, HR, servicekultur og procesforbedringer
Din profil
-
Du har en relevant akademisk kandidatuddannelse og matcher en chefkonsulentstilling i erfaring
-
Du har minimum fem års erfaring med følgende områder: Ledelse, organisationsudvikling, procesforbedring, projektledelse, kommunikation, koordination, samarbejde eller konflikthåndtering
-
Du mestrer god skriftlig formidling i form af indstillinger, notater og mails
-
Som person er det vigtigt, at du kan tale med alle og arbejde med forskellige fagligheder og opgavetyper
-
Du er villig til at gå foran som teamleder og motiveres af at skabe resultater sammen med teamet. Du har erfaring med ledelse, eller du udviser et tydeligt talent for ledelse og for at skabe resultater gennem samarbejdet i teamet
-
Du skaber et godt og velfungerende samarbejde og trivsel i teamet
-
Du har en naturlig sans for at fokusere og skabe processer, som skaber værdi og forudsigelighed for dem, vi servicerer
-
Du har organisatorisk forståelse og kan navigere mellem forskellige behov
Om os
Enheden Organisation og Ledelse består af tre teams: HR og Arbejdsgiver, Organisation og Ledelsesstøtte og fra 1. januar 2021 Service og Drift. Vi er mange forskellige fagligheder, og alle er engagerede og kompetente, og vi har som nyfusioneret enhed fokus på at definere vores opgaver, ansvarsområder, snitflader og samarbejdsform.
Vi forventer derfor, at du kan se dig selv i en enhed, hvor arbejdsfællesskabet løbende udvikles, og hvor vi lykkes sammen. Som enhed er vores målsætning at understøtte og servicere forvaltningen, at vi er forudsigelige og transparente i samarbejdet, og at vi er lydhøre i samarbejdet.
Den centrale Stab er Teknik- og Miljøforvaltningens administrative rygrad med ca. 150 ansatte. Vi understøtter hele organisationen inden for digitalisering, økonomi, budget, jura, kommunikation samt HR og organisation. Det er Stabs opgave at sikre en professionel administrativ styring, rådgivning og udvikling af forvaltningen, så enhederne i forvaltningen kan koncentrere sig om deres faglige kerneopgaver. En stor del af opgaveløsningen sker i samarbejde med de fire faglige afdelinger.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst for akademikere ansat i kommuner. Det forventes, at din erfaring matcher en indplacering som chefkonsulent, hvor grundlønnen månedligt udgør 46.176,62 (1. oktober 2020-niveau). Hertil forhandles funktionstillæg, og der kan afhængigt af kvalifikationer forhandles et mindre kvalifikationstillæg. Tiltrædelse senest den 1. januar 2021. Dit arbejdssted vil som udgangspunkt være på Njalsgade, Islands Brygge.
Spørgsmål
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte chef for Organisation og Ledelse Cecilie Vyff på 2116 4507.
Om rekrutteringsprocessen
Søg via nedenstående link senest torsdag den 19. november 2020
Første runde samtaler afholdes tirsdag den 24. november i tidsrummet kl. 08.00-16.00.
Evt. 2. runde samtaler afholdes torsdag den 26. november i tidsrummet kl. 08.00-16.00.
Du skal være forberedt på, at der indhentes referencer inden anden samtale og på at skulle løse en case i forbindelse med anden samtale.