Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Teamkoordinator til styring, udvikling og koordinering i Skattestyrelsen

Skattestyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
04-02-2020

Tænder du på at få et team til at spille optimalt sammen? Har du en god procesforståelse, og kan du kommunikere klart, kort og præcist? Og vil du være med til at drive den videre udvikling af en god og gennemsigtig styring, prioritering og planlægning på tværs af Skattestyrelsen? Så er du måske vores nye teamkoordinator i Driftsstyring i Økonomi, Skattestyrelsen.

 

Kontor med ansvar for en gennemsigtig styring, prioritering og ledelsesinformation

Du bliver en del af kontoret Driftsstyring i Økonomi.  Vi skaber gennemsigtighed i sammenhængen mellem aktiviteter, mål og resultater i Danmarks største styrelse og arbejder for god styring centralt og gode rammer for den styring der foregår lokalt i styrelsens fagområder.

 

Vi udarbejder og driver analyser og beslutningsoplæg til direktionen og øvrige ledelsesfora og udvikler den måde, vi planlægger, prioriterer og styrer Skattestyrelsens aktiviteter på. Herudover udarbejder vi rapportering og ledelsesinformation om styrelsens konkrete aktiviteter og resultater til brug for Skattestyrelsens interne styring og til håndtering af henvendelser fra eksterne interessenter, eksempelvis departementet, Rigsrevisionen m.fl.

 

Kontoret består af 16 engagerede medarbejdere, som er fordelt på to teams, Aktivitetsstyring og Målstyring. 

 

Teamkoordinator for Aktivitetsstyring

Sammen med kontorchefen og teamkoordinatoren for Målstyring vil du skulle sikre den faglige ledelse og koordination i kontoret, idet kontorchefen varetager det samlede personaleansvar. Du har ansvar for den daglige, faglige koordination i teamet og understøtter den tværgående koordination i kontoret og ud imod samarbejdspartnere i organisationen.

 

Du sørger for en høj faglig kvalitet i teamets leverancer og spiller en aktiv rolle i den løbende udvikling af kontorets leverancer, lige som du selv indgår i opgaveløsningen.

 

Aktivitetsstyring og de faglige opgaver

Vi har en bred portefølje af opgaver, og du vil få rig mulighed for at påvirke udviklingen af en stor og kompleks organisation.

 

Dit team har blandt andet ansvar for at drive og koordinere udarbejdelse af og opfølgning på arbejdsprogrammer, der sikrer gennemsigtighed om Skattestyrelsens aktiviteter. Herudover omfatter teamets opgaver en række forskellige leverancer med henblik på at udvikle den måde, som Skattestyrelsens aktiviteter prioriteres, planlægges og styres på.

 

Opgaverne i teamet omfatter blandt andet at:

  • planlægge, drive og deltage i analyseforløb og kortlægninger på tværs af organisationen

  • udarbejde beslutningsoplæg, notater og ledelsesinformation til internt brug såvel som til brug for eksterne henvendelser.

  • drive udviklingsinitiativer på tværs af organisationen

  • facilitere workshops for både ledere og medarbejdere

  • koordinere og udarbejde øvrige leverancer, der bidrager til en god og gennemsigtig styring

 

Opgaverne løses i tæt samspil med andre enheder i fagområdet Økonomi såvel som i de øvrige fagområder.

 

Din profil

Du har en relevant akademisk uddannelse og flere års relevant erfaring. Vi forestiller os, at du har erfaring fra en styrelse eller et departement, hvor du enten har haft en lignende funktion eller har fungeret som faglig specialist og nu ønsker at påtage dig en mere koordinerende rolle.

 

Du motiveres af at sikre, at teamet fungerer fagligt såvel som socialt, og du er god til at skabe resultater og fremdrift, ikke mindst i samarbejde med andre.

 

For at lykkes i stillingen er det desuden vigtigt, at du:

  • har en god procesforståelse og erfaring med at udarbejde beslutningsoplæg, og gerne erfaring med styring, prioritering eller lignende.

  • kan skabe struktur og overblik over komplekse opgaver

  • har en høj faglighed, som du formår at omsætte til at sætte retning og finde og udvikle brugbare løsninger.

  • er en god sparringspartner for teamet og kontorchefen

  • er motiverende og anerkendende i din tilgang til dine kolleger.

 

Ansøgning og kontakt     

Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket Søg stillingen senest mandag den 17. februar 2020. Vi forventer at afholde samtaler løbende.  

 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Rasmus Hejlskov Christiansen på 2858 8853.  

 

Vi forventer, at der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

 

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S. Tiltrædelse snarest muligt.

 

Om Skattestyrelsen  

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

 

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. 

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse 1
Hannemanns Allé 25
2300 København S
Danmark
Adresse 2
Hannemanns Allé 25
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
04-02-2020
Udløber
17-02-2020
Kviknummer
LJA-79216356
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Lignende job

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

IT-Universitetet i København

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
04-02-2020
Ansøgningsfrist
17-02-2020
Kviknummer
LJA-79216356
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed