Gem annonce

Talstærk medarbejder til arbejdet med data og analyser i Kulturministeriets Departement

Kulturministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
08-05-2023

Vil du arbejde med data og analyser, som bidrager til politikudviklingen på kulturområdet? Vi søger lige nu en medarbejder, der med sin talstærke faglighed kan bidrage til et område i udvikling i et kontor med højt til loftet og stor alsidighed i opgaverne.

 

Om jobbet og kontoret

Du bliver en del af kontoret for Analyse og Internationale forhold, som består af 10 engagerede medarbejdere, der arbejder med data og analyser, det internationale område samt en række tværgående indsatser på tværs af kulturområdet. Kontoret er en drivende kraft i realiseringen og udviklingen af Kulturministeriets strategiske arbejde med analyser og data og bidrager løbende til den politiske betjening og politikudvikling. Konkret arbejder vi med dataindsamling og -konsolidering, identificering og gennemførelse af nye udviklingstiltag, undersøgelser og analyser samt formidling heraf. Vi samarbejder bredt med interessenterne på området og andre myndigheder, herunder Danmarks Statistik, som er en central samarbejdspartner.

 

Den endelige opgaveportefølje vil afhænge af din profil, erfaring og kompetencer men kan bl.a. omfatte:

  • identificere behov for ny data og viden på kulturområdet og bidrage til udvikling af ny statistik.

  • udarbejde datarapporter/opgørelser og analyser på tilsvarende områder, både på enkelte kulturområder/erhverv og på tværs af kulturområdet.

  • formidle data og analyser i forskellige formater og sammenhænge, både mundtligt og skriftligt.

  • planlægge og styre projektudbud af eksternt udarbejdede undersøgelser og analyser herunder udarbejdelse af projektbeskrivelser, valg af leverandører, kontraktstyring og løbende opfølgning.

  • holde dig ajour og indsamle viden om kulturområdet i dialog med interessenterne på området.

  • deltage i dialog og samarbejde om data- og statistiskudvikling samt analyser med bl.a. Danmarks Statistik og andre dataleverandører, interessenter og samarbejdspartnere.

  • levere konkrete bidrag til politikudviklingstiltag mv.

  • samarbejde med kolleger i kontoret og øvrige kontorer om identificering af data- og analysebehov samt anvendelse af viden og data på tværs af kulturministeriets område.

 

Om dig

Du interesserer dig for kulturområdet, de kulturelle erhverv og kulturens samfundsmæssig betydning og har lyst til at arbejde med data og analyser på tværs af kulturområdet lige fra musik, teater og film til museer, tech og medier. Du motiveres af at være med til at afdække data- og vidensbehov og drive en datamæssig udvikling, der kan understøtte politikudviklingen og dialogen med omverdenen om kulturens udvikling og betydning. Du trives i et miljø, hvor løbende feedback er en forudsætning for at kunne levere gode resultater

 

Derudover forestiller vi os, at du:

  • har en relevant uddannelse på kandidatniveau, fx medievidenskab, cand.merc., cand. polit., cand. oecon., cand. scient. pol. eller lignende.

  • har erfaring fra den offentlige sektor, en branche-/interesseorganisation, en tænketank eller lignende.

  • er metode- og talstærk og har solid data- og statistik forståelse.

  • evner at se mønstre og tendenser i store datasæt og kan omsætte det til formidlingsvenlige tekster og præsentationer.

  • arbejder hjemmevant i MS Excel og har erfaring med datakørsler i et eller flere statistikprogrammer samt analyse af kvantitativt datamateriale.

 

Kendskab til eller erfaring med en eller flere af medieaudience-målingerne er relevant, men ikke et krav.

 

Hvem er vi?

Kulturministeriet er hjertet af dansk kultur og kunst. Vi arbejder for at styrke, udvikle og implementere dansk kulturpolitik. Vi rådgiver og samarbejder tæt med ministeren, som er medlem af flere af regeringens udvalg og har store visioner for kulturlivet. Departementet har hjemme i det smukke, gamle Assistenshus på Nybrogade 2, der emmer af historie, kunst og kultur. Ministeriets ressortområde dækker over: Skabende kunst, musik, teater, film, biblioteker, arkiver, museer, bygningsfredning og -bevaring, arkæologi og fortidsminder samt videregående uddannelser inden for de kunstneriske områder og folkehøjskoler. Hertil kommer almene kulturelle formål, ophavsret, medier, tech, idræt, Sydslesvigudvalget samt kulturelle forbindelser med udlandet, herunder Norden og EU.

 

Vi prioriterer din udvikling

Kulturministeriets departement er en attraktiv og professionel arbejdsplads med højt ambitionsniveau. Vi er optaget af at fastholde og udvikle dygtige medarbejdere og tilbyder gode karrieremuligheder. Du får bl.a. adgang til kurser og efteruddannelse, faglige inspirationsoplæg mv., som sammen med vores interne talentprogram sikrer den faglige og personlige udvikling. Du får hurtigt selvstændigt ansvar og vil opleve at få en varieret hverdag med alsidige opgaver tæt på de politiske beslutninger.

 

Kulturministeriet som arbejdsplads

Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor dørene er åbne og stemningen uformel. Vi sparrer med hinanden, deler vores viden og bakker hinanden op for at nå de bedste resultater. Vi har et unikt sammenhold på tværs af organisationen og prioriterer det sociale fællesskab højt. Vi nyder at mødes til vores ugentlige morgensang, til fredagsbarer, kulturoplevelser, større arrangementer mv. med resten af huset. Og er du til mere, er der mulighed for at mødes med løbeklubben til en morgenløbetur eller bogsnakke i vores bogklub.

 

Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende AC overenskomst mellem staten og Akademikerne (AC overenskomsten) og indplacering vil ske som fuldmægtig med mulighed for kvalifikationstillæg afhængig af kvalifikationer. Stillingen er på fuld tid.

 

Ansættelsesområdet er Kulturministeriets departement og underliggende styrelse og arbejdsstedet er Nybrogade 2, 1203 København K.

 

Forventet tiltræden er den 1. august 2023 eller snarest muligt. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan blive sikkerhedsgodkendt.

 

Vil du vide mere?

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte kontorchef Ida Bayer Kühl på telefon 24259149 eller mail ibk@kum.dk og specialkonsulent Anders Sebastian Kauffeldt på telefon 33745190. Eventuelle praktiske spørgsmål i forbindelse med din ansøgning kan rettes til HR-Partner Anne Sofie Eilertsen på 30 93 40 36 eller på mail ane@kum.dk.

 

Du kan læse mere om Kulturministeriet på www.kum.dk.

 

Send os din ansøgning

Du kan sende din ansøgning via det elektroniske ansøgningsmodul på www.kum.dk/job. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen Søg stillingen. Du bedes vedhæfte ansøgning, CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag.

 

Ansøgningsfristen er den 28. maj 2023. Der kan i ansættelsesprocessen indgå en test af din talforståelse og evne til at læse, tolke og formidle data.

 

Ministeriet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold mm. opfordres til at søge.

 

ANSØGNINGSFRIST

28-05-2023

 

HJEMMESIDE

http://www.kum.dk/

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Kulturministeriet

Adresse 1
Nybrogade 2
1203 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
08-05-2023
Udløber
28-05-2023
Kviknummer
LJA-84760565
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Kulturministeriet

Adresse
Nybrogade 2
1203
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
08-05-2023
Ansøgningsfrist
28-05-2023
Kviknummer
LJA-84760565
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed
Gem annonce