Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Systemejer til digital understøttelse af politiets operative opgaver

Rigspolitiet

Glostrup, Storkøbenhavn

Indrykket
13-06-2022

København, Rigspolitiet, Politiområdet

Drømmer du om at være med til at understøtte politiet i at løse vores kerneopgaver. Og vil du være det naturlige bindeled i udvikling og vedligehold af politiets operative applikationer. Så har du nu muligheden for at blive en del af Rigspolitiets nye Center for Forretningssystemejerskab.

Din nye hverdag

Som del af Rigspolitiets nye Center for Forretningssystemejerskab, skal du i tæt samarbejde med dine kolleger opbygge og sikre en robust forretningsdrevet forvaltning af en række af politiets vigtigste operative it-systemer.

Du bliver, som forretningssystemejer, bindeled mellem de forskellige dele af politiets organisation i udvikling og vedligehold af nogle udvalgte operative applikationer. Vi kan derfor love dig en alsidig arbejdsdag med mange forskelligartede opgaver og samarbejdsflader.

Du skal både samarbejde med politibetjentene i politikredsene om afdækning af udviklingsønsker til konkrete it-systemer og indgå i prioriteringsdrøftelser med vores IT organisation. Ligesom du både vil blive involveret i tværgående udviklingsprojekter og i udarbejdelsen af beslutningsoplæg til politiets strategiske ledelse.

Som noget af det første vil du få ansvar for at kortlægge de opgaver politiet har som national koordinator for anvendelse og udveksling af digitale sikkerhedscertifikater fra pas og opholdskort med andre EU-medlemslande.

En proaktiv og forretningsorienteret akademiker

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse og praktisk erfaring med forretningsvendt IT og digitalisering. Du har stærke kommunikative evner i skrift og tale og mestrer at oversætte det digitale sprog, så det kan forstås af brugere og beslutningstagere i forretningen. Samtidig formår du at formidle forretningens operative behov, så vores IT-afdeling kan omsætte disse til digitale løsninger, der virker i praksis.

Du er analytisk og arbejder helhedsorienteret uden at miste fokus på detaljen. Du evner at strukturere og dokumentere komplekse problemstillinger, hvor både IT- og forretningsudfordringer indgår. Har du erfaring med forvaltning og udvikling af digitale løsninger efter agile principper er det en klar fordel, men dog ikke en forudsætning.

Jobbet fordrer stor selvstændighed, hvor du tager ansvar for løsningen af dine opgaver. Samtidig har du evnen til at indgå på tværs af den samlede opgaveløsning i sektionen. Som person forstår du vigtigheden af det relationelle arbejde, og du er vedholdende og fastholder fokus også når det går stærkt.

Politiet er en stor, politisk styret organisation, hvor Rigspolitiet arbejder meget tæt på det politiske niveau og samtidig lægger stor vægt på at understøtte politikredsene. Du har derfor politisk tæft og kan navigere i organisationen med en naturlig respektfuld autoritet, tålmodighed og med fokus på løsninger.

Du vil som forretningssystemejer indgå i et stærkt fagligt fællesskab i Center for Forretningsejerskaber, hvor vi sparrer om opgaverne, og sikrer faglig udvikling gennem temadage samt intern og ekstern uddannelse.

Ansættelsesforhold

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. Alternativt bliver du ansat på anden relevant overenskomst.

Såfremt du i forvejen er ansat som tjenestemand i politiet, kan du bevare din ansættelsesform.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Ejby Industrivej 125-135, 2600 Glostrup. Der vil efter aftale med leder være mulighed for at arbejde hjemmefra efter oplæringsperioden, og når opgaverne tillader dette.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Steffen Rebien på telefon 4188 9934 eller centerchef, politiinspektør Johannes Sølvsten Jönsson på telefon 4122 7411. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk

Det forventes, at samtaler afholdes i uge 26.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Ansøgningsfrist: 24. juni 2022

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Rigspolitiet

Adresse 1
Ejby Industrivej 125
2600 Glostrup
Danmark
Adresse 2
Ejby Industrivej 125
2600 Glostrup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
13-06-2022
Udløber
24-06-2022
Kviknummer
LJA-83715496
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT, web og teknologi, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Rigspolitiet

Adresse
Ejby Industrivej 125
2600
Glostrup
Danmark
Praktisk information
Indrykket
13-06-2022
Ansøgningsfrist
24-06-2022
Kviknummer
LJA-83715496
Jobtype
Fuldtid
Kategori
IT, web og teknologi, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed