Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

System- og processtærk medarbejder til Ejendomsskat i Københavns Kommune

Københavns Kommune

København, Storkøbenhavn

Indrykket
09-10-2020

Er du god til systemer og processer? Og kan du se dig selv som en del af et fagligt stærkt miljø på ejendomsskatteområdet i landets største kommune? Så har vi måske stillingen til dig.

Københavns Kommune har givet sin størrelse udnyttet en unik mulighed for at samle alle funktionerne inden for ejendomsskatteområdet i ét kontor. Derved er der skabt et fagligt stærkt miljø af dygtige og engagerede kollegaer, som tager sig af alt lige fra opkrævning til inddrivelse, jura og økonomi på ejendomsskatteområdet. Vi opkræver i alt ca. 5 mia. kr. om året og har betydelig kontakt med borgere, virksomheder, administratorer mv.

Ejendomsskattekontoret er i gang med en udvikling, hvor vi arbejder målrettet på at optimere og dokumentere vores processer, og vi vil gerne styrke vores systemkendskab og evne til at være i kontrol med fejllister, afstemning mv.

Stillingen

Som led i dette søger vi en kollega, der er stærk på systemer og processer, og som desuden gerne har fagkendskab til debitor og ejendomsskat.

Du har sandsynligvis ikke alle kvalifikationerne, men vi ser gerne, at du:

  • har solidt kendskab til OPUS Debitor, der er et af vores kernesystemer og desuden er vant til at bruge fx KMD Structura, Doc2archive og Ejerfortegnelsen. Det vil tælle positivt, at du kan systemerne på et niveau, hvor du kan inspirere, finde løsninger og varetage kontakten til systemleverandøren

  • har indsigt i opgaverne og processerne på ejendomsskatteområdet, herunder især de dele, som vedrører ændringer på ejendomme, håndtering af fejllister, afstemning og controlling

  • trives med afveksling mellem problemløsning i komplicerede sager og mere rutineprægede opgaver. Vi forventer, at du bidrager til procesudviklingen på området og kan lide at grave dig ned i vanskelige sager og finde løsninger på dem. Herudover skal du være indstillet på, at der er en del rugbrødsarbejde på ejendomsskatteområdet, som du kommer til at bruge tid på, fx vedligeholdelse af stamdata samt håndtering af fejllister, borgerhenvendelser mv.

  • er en arbejdsom, løsningsorienteret og en hjælpsom kollega, der går foran med et godt humør, og som hurtigt forstår den organisation, du er en del af

  • er velformuleret mundtligt og skriftligt

 

Der kan være flere veje ind i stillingen. Det er således ikke afgørende, om du er akademisk eller administrativt uddannet, men du skal kunne arbejde på et akademisk niveau, samtidig med at du trives med drift. Dit uddannelsesmæssige afsæt er formentlig inden for administration, økonomi og/eller it, hvortil kommer relevant erhvervserfaring med debitorområdet generelt og ejendomsskatteområdet specifikt. Det vil i høj grad tælle positivt, hvis du kender til området, men du skal ikke afholde dig fra at søge, fordi der er noget du skal lære. Ingen kan alt.

Vi tilbyder et fagligt stærkt miljø

Du får et spændende job i en organisation med gode udviklingsmuligheder, dygtige kollegaer og et værdigrundlag, der lægger vægt på åbenhed, tillid og en anerkendende tilgang til medarbejderne.

 Vi vil især fremhæve, at du:

  • bliver en del af et fagligt stærkt fællesskab på ejendomsskatteområdet i landets største kommune

  • får en afvekslende hverdag med varierede opgaver og mulighed for at sætte sit præg på tingene

  • møder gode og dygtige kolleger med en åben og uhøjtidelig omgangstone

  • har gode udviklingsmuligheder både fagligt og personligt

  • attraktive lokaler ved Fuglebakken St. og gode medarbejdertilbud

 

Ejendomsskattekontoret er en del af Koncernservice, der er et administrativt fællesskab under Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune.

Kontoret består af 18 medarbejdere samt en kontorchef, der har ansvaret for:

  • Opkrævning af ejendomsskatter (grundskyld, dækningsafgift, bidrag og gebyrer)

  • Stamdata på ejendomsskatteområdet ejerskifte, matrikelsager, ejerlejlighedsopdelinger, administratorskifte mv.

  • Skatterettelser på baggrund af ændringer i ejendomsvurderingerne eller bidragene

  • Lån til pensionister og lån til indefrysning af stigninger i grundskylden

  • Inddrivelse af ejendomsskat (rykkere, varsling og udlæg) i samarbejde med vores advokatfirma Horten

  • Juridiske afgørelse i forhold til dækningsafgift mv.

  • Besvarelse af et stort antal telefoniske og skriftlige henvendelser fra borgere, virksomheder, ejendomsadministratorer mv.

  • Økonomiopgaverne på ejendomsskatteområdet bogføring, godkendelse, afklaringslister mv.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Stillingen er varig og på 37 timer om ugen.

Evt. spørgsmål

Vil du høre mere om stillingen, så kontakt kontorchef for Ejendomsskat, Janus Rønholt Hansen på 2154 9037.

Søg via nedenstående link senest søndag den 25. oktober 2020

Om Koncernservice

I Koncernservice er vi ca. 600 medarbejdere, der udvikler og leverer administrative services inden for finans, løn, HR og personalejura på tværs af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder hver dag på at gøre den fælles administration i Københavns Kommune til en af de bedste og mest effektive i Danmark. Det betyder, at vores 45.000 kolleger i kommunen kan fokusere på at levere velfærd af høj kvalitet til gavn for borgere og virksomheder i København. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune

Adresse 1
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Adresse 2
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Praktisk information
Oprettet
09-10-2020
Udløber
25-10-2020
Kviknummer
LJA-81252261
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, IT, web og teknologi, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune

Adresse
Borups Allé 177
2400
København NV
Danmark
Praktisk information
Indrykket
09-10-2020
Ansøgningsfrist
25-10-2020
Kviknummer
LJA-81252261
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, IT, web og teknologi, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed