Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sundhedsfaglige konsulenter / AC-fuldmægtige til faglige udfordringer og en alsidig hverdag i Ledelsessekretariatet i Det Grønlandske Sundhedsvæsen

Grønlands Selvstyre, Styrelsen for Sundhed og Forebyggelse

Nuuk

Indrykket
26-11-2021

Vil du være en del af det vigtige arbejde med at sikre, at alle borgere har lige adgang til sundhed? Vil du være med til at arbejde med rammerne for gode patientforløb af høj kvalitet? Vil du arbejde med både komplekse politiske processer og med at føre løsninger ud i livet? Så er du måske en af vores nye kollegaer.

 

Tiltrædelse 1. februar 2022 eller efter aftale

I forbindelse med at to af vores gode kollegaer i Ledelsessekretariatet har fået nye udfordringer, søger vi to - tre nye kollegaer, som vil bidrage til den forsatte drift og udvikling af Det Grønlandske Sundhedsvæsen.

 

Om Ledelsessekretariatet

I Ledelsessekretariatet bistår vi Sundhedsledelsen, ledelsesgruppen og resten af Sundhedsvæsenet med administrative opgaver med henblik på at understøtte den strategiske og faglige udvikling af Det Grønlandske Sundhedsvæsen, hvor målet er gode løsninger til gavn for patienterne.

Vi har ansvar for ledelses- og sekretariatsbetjening, kommunikation, kvalitet og patientsikkerhed, kompetenceudvikling og uddannelse samt klagesagsbehandling, patientvejledning og arbejdsmiljø. Ledelsessekretariatet er organiseret i tre teams, hvor vi har ledige stillinger i Team Ledelsesbetjening og Udvikling samt Team Patientsikkerhed og Kvalitet.

   

Din hverdag hos os

Du bliver en del af et mindre fagligt team, hvor du indgår i tæt daglig sparring med dine øvrige kollegaer.

 

I Team Ledelsesbetjening og Udvikling har vi ansvaret for en række mødefora og ledelsesbetjening for Sundhedsledelsen. Dertil sidder vi med flere udviklingsprojekter i tæt samarbejde med de forskellige klinikere i Sundhedsvæsenet. Du vil således komme til at arbejde med både kliniske og organisatoriske projekter, som bidrager til Sundhedsvæsenets udvikling.

 

  • Alt efter dine kvalifikationer vil du til en start blive tilknyttet et eller flere af følgende projekter og opgaver: Ensretning og standardisering af diagnostisk udstyr i Sundhedsvæsenet

  • Betjening af Sundhedsvæsenets visitationsnævn

  • Forbedring af høre- og øreomsorg for børn

  • Børnevaccinationsprogrammet

 

I Team Patientsikkerhed og Kvalitet arbejder vi med understøttelse af sagsbehandlingen af utilsigtede hændelser, samt analyserer og identificerer patientsikkerhedsindsatser. Vi vejleder og rådgiver borgere i at navigere i Sundhedsvæsenet, ligesom vi behandler serviceklager og vidensopsamler herfra. Slutteligt koordinerer vi driften og opbygningen af D4 og bidrager med at underbygge platformen for Sundhedsvæsnets kvalitetsindsatser.

 

  • Alt efter dine kvalifikationer vil du til en start blive tilknyttet et eller flere af følgende projekter og opgaver: Intern undervisning i og om utilsigtede hændelser og sagsbehandlingen heraf.

  • Understøttelse af kvalitetsforbedrende initiativer og ad-hoc arbejdsgrupper.

  • Sagsbehandling og læringsopsamling af serviceklager.

 

Du bliver i dit Team ansvarlig for at drive ét eller flere af de faglige områder. Det inkluderer bl.a. at holde sig opdateret på udviklingen af det givne område ved fx at deltage i møder med relevante parter. Du kommer til at samarbejde med de øvrige stabe i Sundhedsvæsenet, forskellige kliniske områder samt både Departementet for Sundhed og Landslægeembedet. Desuden har vi også flere samarbejdsflader med eksterne parter i både Grønland og Danmark.

 

Du vil også blive inddraget i Ledelsessekretariatets øvrige opgaver såsom ledelsesbetjening, høringer og politiske notater samt koordinering af tværgående opgaver og projekter.

 

I tillæg til ovenstående falder en bred vifte af andre opgaver på vores skrivebord. Arbejdet kræver således, at du er fleksibel i opgaveløsningen, så vi sammen kan sikre en løbende ressourcetilpasning.

 

Det gælder for alle stillinger, at du blandt andet vil komme til at arbejde med, at:

  • Understøtte Sundhedsledelsen med planlægningsopgaver samt mødebetjening

  • Understøtte de øvrige ledelsesniveauer med mødeoplæg og processer

  • Samarbejde med forskellige interne såvel som eksterne samarbejdspartnere og aktører

  • Udarbejde beslutningsoplæg, strategier og notater samt bidrage til den generelle sagsbehandling

  • Projekt- og processtyring, bl.a. iværksætte og følge op på konkrete indsatser, der understøtter udvikling og styrkelse af kvalitet og sammenhæng i sundhedsvæsenet

 

Din profil

Vi forventer, du har en relevant lang videregående uddannelse samt interesse for sundhedsområdet og sundhedspolitik. Vi ser gerne, du har flere års erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation indenfor sundhedsområdet. Er du nyuddannet, kan du dokumentere relevant studiejob eller praktikforløb.

 

For alle stillinger gælder, at du er handlingsorienteret, engagerer dig i at udvikle opgaverne og leverer høj kvalitet i opgaveløsningen - også under tidspres. Vi forventer dermed, at du er god til at prioritere din tid og ved, at nogle opgaver kan løses med et hurtigt, kort og præcist svar, mens andre opgaver har en tyngde og vigtighed, som kræver større omhyggelighed, præcision og dokumentation.

 

I tillæg hertil er du:

  • God til at finde løsninger og tager selvstændigt initiativ og ansvar for at følge opgaver til dørs

  • En dygtig formidler på skrift og evner at omsætte sundhedsfaglige input til klare politiske og administrative beslutningsoplæg

  • Fleksibel, serviceminded og hjælpsom, samt en god og loyal samarbejdspartner på tværs af både kulturelle og faglige forskelle

 

Er du dobbeltsproget dansk/grønlandsk er det en fordel, men ikke et krav.

 

Din arbejdsplads

Ledelsessekretariatet er en stabsfunktion under Det Grønlandske Sundhedsvæsen.  Vi er på nuværende tidspunkt 10 medarbejdere fordelt i tre teams, der hver sidder i et kontorfællesskab på samme gang som Sundhedsledelsen for Det Grønlandske Sundhedsvæsen. Du refererer til sekretariatschefen.

 

Vi sætter pris på en uformel tone, og at vi kan være gode kollegaer for hinanden - både socialt og fagligt. Vi ønsker os en kollega med ambitioner, godt humør og masser af energi. Til gengæld tilbyder vi et spændende job med forskelligartede opgaver og gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

 

Orlov

Ansatte i stat og kommuner i Danmark har krav på tidsubegrænset orlov i forbindelse med ansættelse ved Grønlands Selvstyre.

 

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Else-Marie Brødsgaard på +299 34 47 00 eller embr@peqqik.gl

  

Du kan også læse mere om Det Grønlandske Sundhedsvæsen på www.peqqik.gl for organisationsplan https://peqqik.gl/Footerpages/Til-fagpersoner

 

Ansøgning

Ansøgningsfristen er den 15. december 2021.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 50 og 51.

 

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

 

Bolig

Der anvises ikke personalebolig til stillingen. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

 

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

 

Ansøgningsfrist:

15. december 2021

 

Kontaktperson:

Else-Marie Brødsgaard

+299 34 47 00

 

Ansættelsestype:

Fuldtid

 

Ansættelsesform:

Overenskomstvilkår

 

Arbejdsområde:

Kontor og administration

 

Geografisk område:

Kommuneqarfik Sermersooq

 

Departement:

Styrelsen for Sundhed og Forebyggelse

Imaneq 4

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Grønlands Selvstyre, Styrelsen for Sundhed og Forebyggelse

Adresse 1
Postboks 1001 / Imaneq 4
3900 Nuuk
Danmark
Adresse 2
Styrelsen for Sundhed og Forebyggelse
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
26-11-2021
Udløber
15-12-2021
Kviknummer
LJA-83015331
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund, Sundhed
Ansøg nu
Job i virksomheden

Grønlands Selvstyre, Styrelsen for Sundhed og Forebyggelse

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Styrelsen for Sundhed og Forebyggelse

Adresse
Styrelsen for Sundhed og Forebyggelse
3900
Nuuk
Danmark
Praktisk information
Indrykket
26-11-2021
Ansøgningsfrist
15-12-2021
Kviknummer
LJA-83015331
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund, Sundhed
Beliggenhed