Lidt om os i HR-afdelingen
Vi lægger vægt på en uformel omgangstone, videndeling samt fælles ansvar. Vi arbejder fleksibelt og der er mulighed for at arbejde hjemme og vi er videncenter for DSRs samlede organisation, hvilket betyder at vi arbejder på tværs af enhederne i organisationen. Vi tror på, at en løbende, direkte dialog baseret på tillid og åbenhed skaber et godt arbejdsmiljø og en succesfuld arbejdsplads. Vi har medlemmerne med i alt hvad vi gør og har konstant fokus på løbende forbedringer og at skabe en ambitiøs og levende HR-afdeling.
Arbejdsopgaver og ansvar
Vi har to studenterstillinger, hvor den ene vedrører udvikling, rådgivning og konkret sagsbehandling i forhold til forsikringer, pressejura, persondataret og kontraktretlige opgaver. Den anden stilling vedrører tværfaglige opgaver i HR, bl.a. at bistå vores jurister med personalejuridiske opgaver, juridisk informationssøgning mv.
HR-afdelingen har en stor berøringsflade på tværs af organisationen, så du vil arbejde med mange forskellige kollegaer. Opgavernes karakter kan spænde bredt, derfor er det vigtigt, at du både er meget fleksibel og servicemindet;
-
Understøtte ledelse og konsulenter ansættelsesbreve, barselssamtaler, ferie mv.).
-
Opdatering og vedligeholdelse af data i personalesystemet DSRhr
-
Juridisk informationssøgning
-
Formidling af faglige (juridiske) emner, herunder udarbejdelse af oplæg til præsentation i organisationen
-
Konkret sagsbehandling i forhold til persondata og kontraktretlige opgaver
-
Ad hoc-opgaver såsom lettere sagsbehandling, beregning af lønreguleringer m.m.
Arbejdstiden er 15 timer ugentligt og arbejdstiden kan tilrettelægges således at der tages hensyn til undervisning og eksaminer.
Din profil:
-
Du er i gang med en at læse jura, HA.jur/erhvervsjura eller lign.
-
Nysgerrig på at lære mere om arbejdsret, ansættelsesret og GDPR i praksis
-
Du har interesse i politisk og organisatorisk forståelse
-
Du har sans for struktur og formidling
-
Du behersker Microsoft Office-pakken, særligt Microsoft Excel
-
Er interesseret i at arbejde med en bred vifte af HR-opgaver og har masser af gå-på-mod
-
Du er samarbejdsorienteret, kommunikerer klart og tydeligt med dine kolleger på alle niveauer
-
Du er serviceminded og har en positiv indstilling.
Løn og ansættelsesforhold i henhold til intern overenskomst med HK.
Tiltrædelse 1. november 2022 eller efter aftale.
Ansøgningsfrist
Ring til os og send din ansøgning samt CV.
Vi afholder samtaler løbende.
Kontakt
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Teamleder Katrine Nitz 4695 4276
Chef for compliance, kontrakter og virksomhedsjura Sanne Reinhold Pedersen 31132390
Frist:
30-09-2022, 12:00
Kontaktoplysninger:
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Teamleder Katrine Nitz 4695 4276 Chef for compliance, kontrakter og virksomhedsjura Sanne Reinhold Pedersen 31132390
Arbejdssted:
Dansk Sygeplejeråd
Sankt Annæ Plads 30
1250 København K