Interesserer du dig for København for veje og trafik og for, hvordan vi sammen kan gøre byen mere sikker, tryg og lettere fremkommelig, samt for det politiske arbejde i en kommunal forvaltning, så har vi et spændende job til dig.
Teknik- og Miljøforvaltningen søger en studentermedhjælper, som skal hjælpe med at besvare borgerhenvendelser, skitsere mindre trafikale justeringer i byen, gennemføre besigtigelser på vejene samt andre mindre ad hoc-opgaver.
Om jobbet
Trafiksikkerhedsteamet arbejder for at opfylde Københavns Vision om, at ingen må blive dræbt eller komme alvorligt til skade i trafikken. Samtidig gennemfører vi mindre justeringer af skiltning, afmærkning m.m. i byen på baggrund af borgerhenvendelser.
Vi arbejder med at forene forskellige trafikale ønsker og hensyn ud fra politiske målsætninger. Vi lægger stor vægt på at skabe en forudsigelig, sammenhængende og effektiv myndighedsbehandling, der er imødekommende og fleksibel. Hvis et problem kræver, at vi skal ud og se på forholdene, gør vi også gerne det. Heri ligger også udarbejdelse af indstillinger og budgetnotater og generel politisk betjening.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være
-
at besvare borgerhenvendelser
-
assistere med indstillinger, budgetnotater m.m. til vores politikere
-
lettere sagsbehandling selvstændigt og i samarbejde med dine kollegaer
-
tilsyn ude i byen ifm. håndtering af henvendelser fra borgere og politiet
-
skitsering af løsninger af skilte og afmærkning på gader og pladser
-
ad hoc-assistance for ledelse og sagsbehandlere
Vi tilbyder
Vi arbejder med spændende og udfordrende opgaver i en politisk organisation på et højt fagligt niveau, med gode muligheder for kompetenceudvikling. Du får mulighed for at møde interessante og engagerede kollegaer og samarbejdspartnere og for at skabe gode netværksrelationer. Du vil få mulighed for at komme ind i "maskinrummet" på en stor forvaltning og beskæftige dig med et område, der har stort politisk fokus, ligesom du vil få indsigt i, hvordan de politiske processer fungerer.
Om dig
Du er studerende ved en videregående uddannelse, f.eks. statskundskab eller tilsvarende. Du har mindst to år tilbage af din uddannelse, og du har lyst til at arbejde i en stor offentlig forvaltning. De opgaver, du skal løse, indebærer hyppig kontakt til en lang række parter, så dine evner til dialog og samarbejde er derfor afgørende.
Derudover forventer vi, at du:
-
skriver godt i et letforståeligt dansk
-
er god til at koordinere og strukturere dine opgaver
-
er initiativrig, kontaktskabende og tager ansvar for at følge op
-
har et godt kendskab til Outlook og Excel
-
har politisk forståelse eller viden om veje og trafik og det du ikke ved, er du nysgerrig efter at lære!
Praktiske forhold
Vi holder til på Islands Brygge. Arbejdstiden vil være ca. 10-15 timer om ugen, med mulighed for fleksibilitet i forbindelse med eksamensperioder. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til Københavns Kommunes regelsæt gældende for studerende, beskæftiget med kontorarbejde. Det er en forudsætning, at du er aktiv studerende og kan dokumentere, at du er indskrevet ved en højere læreanstalt. Tiltrædelse snarest muligt.
Trafiksikkerhedsteamet er en del af enheden Tilladelser til Vejændringer, der er kommunens vejmyndighed over for grundejerne, de erhvervsdrivende, beboerne og trafikanterne inden for en lang række forhold. Enheden har ca. 25 engagerede medarbejdere, der synes, det er spændende at arbejde med vejombygninger, trafiksikkerhed, turistbustrafik, klimatilpasning, taxiholdepladser, vejstatus, matrikulære sager og meget mere.
Spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Søren Kastoft på 2270 6534, fagkoordinator Søren Troels Berg på 20260 9581 eller chefkonsulent Anette Jerup Jørgensen 2046 0925.
Søg via linket senest søndag den 28. august 2022
Vi forventer at afholde samtaler snarest derefter.