Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studentermedhjælper til styrings- og analyseopgaver i Domstolsstyrelsen

Domstolsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
23-12-2021

Søger du et spændende studiejob med faglige udfordringer? Vil du stifte bekendtskab med processtyring og ledelsesinformation i en organisation med stor samfundsmæssig betydning? Så er vores stilling som studentermedhjælper måske noget for dig.

 

Domstolsstyrelsen søger en dygtig, engageret og talstærk studerende med samfundsvidenskabelig baggrund til at hjælpe med at sikre solid styring og effektiv ressourceanvendelse for Danmarks Domstole.  

 

Hvem er vi?

Domstolsstyrelsen er en del af organisationen Danmarks Domstole. Vores opgave er at udvikle, administrere og understøtte arbejdet ved domstolene, og vi er således med til at arbejde for ret og retfærdighed.

 

Som vores nye studentermedhjælper bliver du en del af styrelsens Center for Ressourcestyring, hvor vi er ca. 30 medarbejdere, der alle brænder for at levere et godt resultat og dele vores viden med andre.

 

I centeret arbejder vi bl.a. med domstolenes budgetter og bevillinger samt mål- og resultatstyring. Vi udarbejder nøgletal, statistikker og anden ledelsesinformation. Herudover varetager vi den overordnede økonomistyring og opfølgning på større byggeprojekter ved retterne og rådgiver om indkøb, kontrakter og udbud. Endelig har vi ansvaret for en række opgaver vedrørende sikkerhed og beredskabsplaner.

 

Hvad skal du lave?

Du vil komme til at stifte bekendtskab med flere af centerets forskelligartede opgaver. Du vil selvstændigt og i samarbejde med centerets øvrige medarbejdere bl.a. skulle:

  • udarbejde udkast til svar på folketingsspørgsmål og høringer

  • bidrage til at planlægge byggesager og foretage indberetninger på sikkerhedsområdet

  • bidrage til at udarbejde analyser, statistik, ledelsesinformation og budgetopfølgninger

  • koordinere og indsamle mødemateriale samt ajourføre interne oversigter

  • researche, sikre informationsgrundlag samt andre ad hoc-opgaver

Du vil få en interessant og afvekslende hverdag i en stor organisation, hvor du løbende vil blive udfordret på nye opgaver og få indblik i, hvordan det er at arbejde som fuldmægtig i en styrelse. Du vil få sparring og oplæring fra dygtige kollegaer og chefer, der lægger stor vægt på engagement og samarbejde.

 

Hvem er du?

Du er en faglig dygtig studerende med gode analytiske evner og økonomisk forståelse. Det er ikke afgørende, hvad du læser, men du er formentligt i gang med en HA/cand.polit./cand.scient.pol. /cand.jur./cand.oecon./cand.scient.adm. eller anden relevant samfundsvidenskabelig uddannelse.

Derudover ser vi gerne, at du:

  • kan arbejde selvstændigt, er resultatorienteret og tager ansvar for dine opgaver

  • er fortrolig med Excel og har lyst til at udvikle dine evner inden for styring og analyse

  • er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt

  • er systematisk, struktureret og kan se sammenhænge på tværs, samtidig med at du har sans for detaljen

  • er en teamplayer og kan lide at kaste dig ud i nye forskelligartede opgaver

  • har et stort engagement og højt humør

Vi er en del af en stor organisation, og mange opgaver løses i tæt samarbejde og sparring med kollegaer og ledelse både i styrelsen og i retterne. Det er derfor vigtigt, at du er udadvendt og serviceminded samt kan indgå i et tværfagligt samarbejde. Vi forventer desuden, at du har minimum 1 år tilbage af dine studier.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat som timelønnet i henhold til fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og OAO-S samt organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).

 

Din ugentlige arbejdstid er 15 timer. Fordelingen af arbejdstiden kan aftales fleksibelt og under hensyntagen til dine studier.

 

Vi ønsker stillingen besat snarest muligt.

 

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.

 

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde din sikkerhedsgodkendelse under hele din ansættelse. Du kan læse mere her.

 

Ansøgning

Du sender din ansøgning elektronisk via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk under Job i Danmarks Domstole. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen Søg stillingen i stillingsopslaget på vores hjemmeside.

 

Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte cv, relevante eksamenspapirer og eventuelle udtalelser.

 

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest den 20. januar 2022, kl. 12:00.

 

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 31. januar 2022.

 

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte økonomi- og analysechef Klaus Rugaard på telefon 23 68 95 56 eller chef for Byggeri, Udbud og Sikkerhed Kim Møller Porst på telefon 20 48 80 53.

 

Du kan læse mere om Domstolsstyrelsen og domstolene på www.domstol.dk


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Domstolsstyrelsen

Adresse 1
Store Kongensgade 1-3
1264 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
23-12-2021
Udløber
20-01-2022
Kviknummer
LJA-83137993
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Analyse og information, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Domstolsstyrelsen

Adresse
Store Kongensgade 1-3
1264
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
23-12-2021
Ansøgningsfrist
20-01-2022
Kviknummer
LJA-83137993
Jobtype
Studenterjob
Kategori
Analyse og information, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed