Er du god til detaljer og til at have overblikket over mange opgaver på én gang? Vil du lære nyt og prøve hverdagen på en af Danmarks største og nok mest spændende statslige arbejdspladser?
Så læs med her, for vi søger 4 studentermedhjælpere!
Om os
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) indkøber alt lige fra kampvogne, skibe, helikoptere og jagerfly til støvler, ammunition, reservedele, uniformer og såvel militært som administrativt IT. Vi er Danmarks største offentlige indkøbsorganisation, som køber samlet ind for ca. 9 mia. kr. årligt.
I Sourcing Divisionen er FMIs juridiske og kommercielle kompetencer samt kompetencer vedrørende det internationale samarbejde og industrisamarbejdet samlet. Divisionen består af 3 faglige afdelinger og en afdeling med det koordinerende ansvar for hele divisionen.
Afdelingen Acquisition and Contracting (AC) gennemfører udbud fra A til Z og består af ca. 65 medarbejdere fordelt på 6 sektioner. AC indgår rammeaftaler og kontrakter på en lang række militære og specialiserede områder, og på alle de områder, hvor vi har samme behov som andre offentlige myndigheder, samarbejder og koordinerer vi med dem om anskaffelser.
Afdelingen Legal består af ca. 45 jurister der leverer juridisk bidrag til Forsvarets indkøb for at opnå juridisk compliance. Vi bidrager med juridisk rådgivning i udbud af kontrakter og rammeaftaler, både skriftligt og mundtligt. Vi har en klar og ambitiøs vision om, at vi vil være den mest attraktive juridiske afdeling i staten for bedst at bidrage til Forsvarets indkøb. Derfor tager vi ansvaret for din kompetenceudvikling og sørger for, at der er en stor bredde i din opgaveportefølje. Vi arbejder også målrettet på at løfte potentialet i automatisering ved at inkorporere det i vores daglige juridiske arbejde.
Afdelingen for Internationalt og Industrielt Samarbejde (AIS) håndterer koordination og rådgivning i forbindelse med Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelses (FMI) deltagelse i det internationale materielsamarbejde og i samarbejdet med den danske forsvarsindustri. Afdelingen betjener desuden direktøren for FMI i dennes kapacitet som national materieldirektør, bl.a. i bi- og multinationale mødefora samt varetager den overordnede koordinering af FMIs aktiviteter inden for NATO, EU, NORDEFCO og bilaterale relationer.
Divisionen består af en blanding af militære og civile medarbejdere og er præget af et dynamisk miljø med en fri og uformel omgangstone, hvor faglighed og kollegialt fællesskab går hånd i hånd med forskellighed og humor. Tempoet er oftest højt - og det samme er forventningen til kvaliteten af vores arbejde.
Om stillingen
Som studentermedhjælper hos os vil du få både faste og ad hoc opgaver, som du enten løser i samarbejde med kollegaer, de øvrige studentermedhjælpere eller selvstændigt.
Opgaverne er af meget forskellig karakter og vil afhænge af, hvor langt du er i uddannelsesforløbet. Vi lægger vægt på, at studenteropgaverne sammensættes på en udviklende og lærerig måde, så du rustes til din senere karriere i en offentlig eller privat virksomhed.
Vi sørger for, at du som nyansat kommer igennem et solidt introprogram samt mentorordning, så du får de bedste forudsætninger for at kunne træde ind i rollen som studentermedhjælp i en af statens største indkøbsorganisationer.
Studentermedhjælp til AC
Der er i AC etableret en sektion Koncernindkøb, udvikling og implementering (KUI), der skal sikre et tættere samarbejde på tværs af staten med eks. Økonomistyrelsen og Statens og kommunernes indkøbsservice. Derudover er KUI en tværgående funktion på tværs af AC, der skal understøtte udvikling af eksisterende processer samt sikre implementering af tiltag i afdelingen. Opgaverne i AC vil f.eks. være:
-
Udarbejdelse af procesbeskrivelser
-
Identificering af optimeringsmuligheder for processer
-
Bistand til analyseopgaver
-
Udarbejdelse af PowerPoint præsentationer
-
Bidrag til projektarbejde
-
Løsning af generelle administrative arbejdsopgaver
-
Referent på møder
-
Håndtering af kalendere for chefgruppen
-
Planlægning af møder og seminarer
-
Planlægning og hjælp til onboarding af nye medarbejdere
Studentermedhjælpere til Legal
Legal søger to fagligt stærke stud.jur./stud.merc.jur., som vil bistå jurister i hele afdelingen med spændende og udfordrende juridiske opgaver. I Legal vil din hverdag aldrig se ens ud, og du vil blive mødt med juridiske problemstillinger på et højt fagligt niveau, hvor du kan være med til at sætte dagsordenen, så du fagligt udvikles. Du vil møde alt fra eksplosivstofeksperter til flyingeniører, som har brug for vores juridiske hjælp for at løse blandt andet det operative behov. Dine primære opgaver bliver f.eks. at:
-
Udarbejde indlæg til Legal nyhedsbreve om fx nye kendelser fra Klagenævnet for Udbud
-
Bistå de ansvarlige jurister med opdatering af juridiske udbuds-, annoncerings- og aftaleskabeloner, samt juridiske vejledninger
-
Bistå de ansvarlige jurister med at udarbejde juridiske rapporter
-
Udarbejde juridiske notater og analyser
-
Forberede præsentationer og undervisningsmateriale
-
Varetage mindre juridiske opgaver, såsom undersøgelser af komplekse juridiske problemstillinger indenfor aftale- og udbudsretten til brug for rådgivning af udbudskonsulenterne
-
Mindre ad hoc opgaver
Studentermedhjælp til AIS
-
Opgaverne i AIS vil f.eks. være:
-
Udarbejdelse af PowerPoint præsentationer
-
Bidrage til projektarbejde i en EU kontekst
-
Løsning af generelle administrative arbejdsopgaver
-
Støtte ved internationale møder, herunder Referent koordinationsopgaver
-
Bistand til analyseopgaver
-
Planlægning af møder og seminarer
Om dig
Vi forestiller os, at du fx er Stud. Merc. Jur., Stud. Jur. Stud. Polit. eller Stud. Ing. eller er i gang med en lang videregående uddannelse med fokus på offentlig administration, EU, internationale relationer eller andre relevante retninger.
Det vigtigste er ikke titlen på din uddannelse, men at du har interesse for området, og er nysgerrig efter at lære. Du forstår at arbejde selvstændigt med dine opgaver, har sans for orden og let ved at anvende forskellige IT systemer. Herudover er du god til at formulere dig i både skrift og tale på dansk og engelsk.
Du bedes anføre på din ansøgning hvis du er særligt interesseret i en konkret stilling/afdelinger.
Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som student efter OAO-S fællesoverenskomsten, orga-nisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste.
Din ansættelse som studentermedhjælper er betinget af, at du er aktivt studerende og indskrevet ved en højere læreranstalt.
Arbejdstiden kan planlægges, så det passer med dit studie, men af hensyn til opgaveløsningen, så ønskes der en fast tilstedeværelse på ca. 15 timer om ugen. Vi har domicil i Ballerup, ca. 30 min fra København.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Kontakt og søgning
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse HR-konsulent Agrin Safari på telefon 7281 9133.
Har du spørgsmålet til stillingerne , er du velkommen til at kontakte:
-
Stillingen i AC: Sektionschef Louise Johansen på 3035 9739.
-
Stillingerne i Legal: Sektionschef Tine Brøchner på 4049 0209
-
Stillingen i AIS: Sektionschef Torben Toftgaard engen på telefon 5072 5506
Ansøgningsfristen er 31. marts 2023.
Samtaler forventes afholdt løbende, så send gerne din ansøgning med det samme.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. For at komme i betragtning til stillingen skal du vedhæfte CV, ansøgning, seneste karakterblad og dokumentation for igangværende uddannelse.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.