Hvis du interesserer dig for økonomistyring og har flair for tal, så har du nu mulighed for at prøve kræfter med økonomistyring i Danmarks største økonomiforvaltning, og samtidig indgå i et socialt team med fokus på læring og trivsel.
Vores nuværende student bliver snart færdiguddannet, og vi søger derfor en ny medarbejder, der er i gang med sit studie og ønsker at dygtiggøre sig inden for offentlig forvaltning og økonomistyring. Du vil komme til at indgå i et velfungerende team med spændende opgaver og dygtige kollegaer.
Hvem er vi?
Kontor for Koncernøkonomi og Indkøb er placeret i Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen, hvor vi varetager en bred portefølje af opgaver på økonomiområdet og betjener direktionen og politikere med en bred samarbejdsflade ud i alle kommunens forvaltninger og fagområder. I kontoret arbejder vi med Økonomiforvaltningens økonomi, Rådhusets økonomi, indkøbspolitik og kultur- og fritidsområdet.
Du vil indgå i tæt samarbejde med 14 kollegaer. Vi lægger stor vægt på godt kollegaskab, vi hjælper hinanden og så har vi en række frivillige sociale arrangementer for eksempel vinterbadning og vores egen vinklub. Vi er en fleksibel arbejdsplads med en uformel og humørfyldt omgangstone. Der er gode personlige og faglige udviklingsmuligheder - både gennem et bredt kompetenceudviklingsprogram i kommunen og gennem sparring med de øvrige dygtige medarbejdere i Center for Økonomi. Du vil blandt andet kunne deltage i et tværgående studenternetværk på Rådhuset.
Opgaver
Du vil komme ind over opgaver i hele teamet, da vi vægter læring og fællesskab i teamet højt. Dine opgaver vil derfor have varierende karakter, men dine faste opgaver vil være:
-
Opgaver i kommunens økonomistyringssystem Kvantum
-
Opgaver relateret til budget, regnskab og budgetopfølgning
-
Bearbejde økonomidata i Excel
-
Hjælpe med aktindsigter på Rådhuset samt analyse af data
-
Hjælpe dine kollegaer i Rådhusets andre kontorer med spørgsmål til økonomi
-
Fakturabehandling af Rådhusets regninger
-
Indsamle og bearbejde diverse baggrundsinformationer
Som udgangspunkt vil din arbejdsuge være på 15-20 timer. Omfanget af arbejdet kan variere hen over året i forhold til vores arbejdsbelastning, men vi vil altid tage hensyn til dine eksamensperioder mv.
Om dig
Vi søger en studerende, der har interesse for økonomi og politik, og som har flair for tal og Excel. Du behøver ikke være ekspert, men du skal være interesseret i at lære og udvikle dig både med hensyn til økonomidata og formidling heraf. Vi ser gerne, at du er fagligt ambitiøs, tager ansvar for dine opgaver og har gode skriftlige formuleringsevner. Du er serviceminded og er god til at samarbejde med kollegaer og chefer i eget og andre kontorer.
Vi søger en studerende, der er i gang med en samfundsvidenskabelig eller erhvervsøkonomisk uddannelse. Stillingen forudsætter, at du har overstået dit første år på studiet. Vi tilpasser dine arbejdsopgaver efter dine kompetencer.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Arbejdstiden udgør 15-20 timer ugentligt.
Vi ønsker stillingen besat den 1. januar 2023.
Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Katja Winsløw på 2144 7461.
Vi ser frem til at modtage din motiverede ansøgning med referencer, cv og dokumentation for uddannelse.
Søg via linket senest torsdag den 8. december 2022
Samtaler forventes afholdt medio december.