Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studentermedhjælper til Økonomistyringsenheden i Transport- og Boligministeriets departement

Transport- og Boligministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
27-11-2019

I Transport- og Boligministeriet er vi i fuld gang med mange store projekter. Der udføres og planlægges store vejbyggerier, jernbanenettet er i gang med en gennemgribende modernisering, og der arbejdes for fuld kraft med udbygningen af metroen i København. Vi arbejder med forbedringer af trafiksikkerheden, og vi har endvidere ansvaret for færdselsloven, opførelsen og driften af statens bygninger og byggelovgivningen samt regulering af boligområdet.

 

Vi lægger vægt på at kunne tilbyde attraktive studiejobs. Du vil derfor komme til at møde studenter fra flere forskellige studieretninger, som fx jura, statskundskab og økonomi.

 

Stillingen

Som student vil du opleve et arbejdsmiljø med meget personlig frihed, men også med et stort individuelt ansvar. Vi tilbyder et job med god mulighed for faglige udfordringer og indflydelse på de konkrete arbejdsområder.

 

Du kommer til at beskæftige dig med flere forskelligartede opgaver inden for ministeriets område. Opgaverne vil især vedrøre kontorets projektadministration, samt diverse økonomiske bidrag til departementets årsrapport og forskellige løbende opgaver, herunder:

  • Controlling

  • Udarbejdelse af diverse oversigter til statsregnskabet

  • Bidrag til den løbende ledelsesrapportering

  • Ad hoc opgaver

 

Om dig

Du har en samfundsfaglig baggrund - eksempelvis stud.merc., stud.polit., stud.oecon. eller lignende. Vi forestiller os, at du er i gang med 3. år på bacheloruddannelsen eller lige er startet på overbygningen.

 

Du er en person, som har flair for IT, du er ansvarsbevidst, du har en positiv tilgang, og du er i stand til at holde overblikket over mange forskelligartede opgaver.

 

Om os

Økonomistyringsenheden består af 5 engagerede medarbejdere. Vores arbejdsmiljø er uformelt og præget af hjælpsomhed og godt humør. Vi beskæftiger os med opgaver inden for den forretningsmæssige styring af departementets økonomi, herunder regnskab, bidrag til finansloven, projektadministration og ledelsesrapportering, hvor vi arbejder målrettet på at digitalisere vores forretning, således at diverse rutineopgaver løses ved hjælp af robotteknologi.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Den ugentlige arbejdstid aftales i forhold til den enkelte student, og ansættelsen sker i henhold til OAO-S-fællesoverenskomsten samt organisationsaftalen HK/STAT. Der er gode muligheder for frihed i forbindelse med eksamenslæsning.

 

Yderligere oplysninger

Du er meget velkommen til at ringe til enhedschef Pia Mikkelsen, hvis du vil høre nærmere om jobbet. Departementets telefonnummer er 41 71 27 00.

 

Din ansøgning

Send din ansøgning inkl. karakterudskrift fra din uddannelse senest torsdag den 12. december 2019. Du ansøger via et link, som du finder nederst i stillingsopslaget på vores hjemmeside, www.trm.dk.

 

Vi afholder samtaler løbende.

 

Transport- og Boligministeriet ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Departementet er medlem af Foreningen Nydansker.

Del dette job

Kontakt

Transport- og Boligministeriet

Adresse 1
Frederiksholms Kanal 27
1220 København K
Danmark
Adresse 2
Frederiksholms Kanal 27
1220 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
27-11-2019
Udløber
12-12-2019
Kviknummer
LJA-77855278
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Transport- og Boligministeriet

Adresse
Frederiksholms Kanal 27
1220
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
27-11-2019
Ansøgningsfrist
12-12-2019
Kviknummer
LJA-77855278
Jobtype
Studenterjob
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed