Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studentermedhjælper til økonomi- og administrationsopgaver i Domstolsstyrelsens IT-afdeling

Domstolsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
19-10-2020

Vil du hjælpe os med at holde styr på økonomien og administrative opgaver i en organisation med stor samfundsmæssig betydning? Trives du med et højt tempo og i en central rolle med mange forskellige henvendelser fra kollegaer? Så er vores stilling som studentermedhjælper måske noget for dig.

Vi søger en dygtig studerende med kompetencer inden for økonomi, strukturering af processer og med en god systematisk sans til opgaveløsning, der går på tværs af projekter og drift af IT-systemer. Igennem arbejdet vil du få et indblik i og erfaring med økonomi, samt i den bagvedliggende administration og styring af en IT-afdeling. 

Hvem er vi?

Domstolsstyrelsen er med sine ca. 145 ansatte en del af Danmarks Domstole. Vores opgave er at administrere og udvikle domstolene bl.a. inden for HR, IT og økonomi.

Vi er i fuld gang med at digitalisere sagsbehandlingen ved domstolene. Vi er ambitiøse, og går målrettet efter IT-professionalisering og fuldt digital understøttelse af vores sagsbehandling. Vi er en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på gode kollegaer, engagement og samarbejde også på tværs af styrelsens centre.

Center for IT består pt. af Staben, IT-Projekter, IT-Udvikling, IT-Drift og IT-Fagsystemer. Hver enhed ledes af en enhedschef, og hele CIT ledes af en IT-direktør, som vil blive din nærmeste leder.

Hvad skal du lave?

Du vil indgå som en styrkelse af vores IT-stab, hvor der pt. er 5 dedikerede medarbejdere. De overordnede opgaver er at støtte IT-direktøren samt de 4 enhedschefer administrativt.

I samarbejde med dine kolleger i staben vil du:

  • fordele fakturaer og forbedre faktureringsprocessen

  • assistere med at følge op på økonomisk forbrug for systemdrift, vedligehold og opgaver

  • skabe overblik over ressourceallokering af medarbejdere

  • assistere med diverse rapporterings- og administrative opgaver

  • forberede møder mv.

 

Hvem er du?

Det er ikke afgørende, hvad du læser, men du er formentligt i gang med en HA/cand.polit./cand.merc./cand.oecon. eller anden relevant uddannelse. Det er et plus, hvis du tidligere har arbejdet med de beskrevne opgaver. Hvis ikke, skal vi nok sørge for din oplæring. Det vigtigste er, at du har en god økonomisk forståelse, er opsøgende og ikke er bange for selv at tage initiativ til nye løsninger. Det er også fint, hvis du tænker kreativt og innovativt, stiller mange spørgsmål og derigennem kan hjælpe os med at tænke nyt.

Derudover ser vi gerne, at du:

  • har erfaring med Excel og kan opstille og visualisere tal og beregninger

  • er systematisk, struktureret og har god sans for planlægning

  • kan arbejde selvstændigt, er serviceminded og løsningsorienteret

  • er god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat som studentermedhjælper/it-medarbejder i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Statsansattes Kartel samt organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).

Din ugentlige arbejdstid vil være 10-15 timer. Fordelingen af arbejdstiden kan aftales fleksibelt afhængigt af dine studier. Timerne fordeles typisk over 2-3 dage om ugen.

Vi ønsker tiltrædelse snarest muligt efter nærmere aftale.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold mv.

Når du har besluttet dig for at søge

Du sender din ansøgning elektronisk via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen Søg stillingen nederst på siden.

Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte cv, relevante eksamenspapirer (med karakterer) og eventuelle udtalelser.

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest fredag den 30. oktober 2020 kl. 12.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler torsdag den 5. november og fredag den 6. november 2020.

Har du spørgsmål, inden du søger, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Janus Isdan Maigaard på tlf. 21 76 63 30. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Du kan læse mere om Danmarks Domstole og Domstolsstyrelsen på www.domstol.dk


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Domstolsstyrelsen

Danmark
Praktisk information
Oprettet
19-10-2020
Udløber
30-10-2020
Kviknummer
LJA-81286275
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Domstolsstyrelsen

Praktisk information
Indrykket
19-10-2020
Ansøgningsfrist
30-10-2020
Kviknummer
LJA-81286275
Jobtype
Studenterjob
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed