Gem annonce

Studentermedhjælper til Kontoret for Selskaber og Rettigheder

Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen.

København, Storkøbenhavn

Indrykket
12-01-2021

Bliv en del af et ambitiøst og professionelt kontor! Vi søger en stud.jur. eller stud.merc.jur., der både har styr på juraen og en god talforståelse.

Du vil blive en del af et kontor på Københavns Rådhus, der p.t. består af 14 medarbejdere, heraf 12 fuldtidsansatte akademiske medarbejdere og 2 deltidsansatte studentermedhjælpere.

 

Vi administrerer og håndhæver bl.a. Københavns Kommunes værdier i form af kommunens økonomiske ejendomsrettigheder samt Københavns Kommunes ejerinteresser i de selskaber, som kommunen er medejer af.

 

Vi har ofte travlt og har mange bolde i luften på én gang, men den daglige omgangstone er altid uformel.

 

Kontoret for Selskaber og Rettigheder er en del af Økonomiforvaltningen, som er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger.

 

Dit arbejde hos os

I samarbejde med vores anden studentermedhjælper vil du få ansvaret for, at jeres opgaver bliver løst, men der vil selvfølgelig være mulighed for sparring med kontorets jurister.

 

I vil hovedsageligt varetage administrationen af Københavns Kommunes frikøbsordning, hvilket bl.a. vil indebære følgende opgaver

  • besvarelse af henvendelser fra borgere, rådgivere og virksomheder

  • udarbejdelse af tilbud om frikøb og udskydelse af Københavns Kommunes tilbagekøbsrettigheder

  • tinglysning af servitutter og påtegninger

 

Derudover medvirker I til løsning af andre opgaver sammen med kontorets jurister.

 

Dine kvalifikationer

For at varetage jobbet er det nødvendigt, at du har interesse for og godt kendskab til retsområdet fast ejendom og har en god talforståelse.

 

Du skal samtidig være parat til at tage ansvar for dine opgaver og være logisk og kritisk tænkende og have blik for de små detaljer.

 

Da du vil have meget kontakt med eksterne parter, er det ligeledes nødvendigt, at du er god til at kommunikere både på skrift og i tale med mange forskellige mennesker.

 

Ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er 15 timer om ugen, og den tilrettelægges efter aftale og under hensyntagen til både dit studium og kontorets behov, eksempelvis i forbindelse med eksamensperioder.

 

Vi ønsker, at du tiltræder stillingen snarest muligt.

 

Hvis du har lyst til at blive en del af vores kontor, så upload din ansøgning, dit CV, karakterudskrift(er) samt eventuelle andre relevante bilag via nedenstående link.

 

Hvis du vil vide mere om os eller om stillingen, er du velkommen til at kontakte vicekontorchef Pia Mørkedal på 2157 1073 eller specialkonsulent Thor Halmind på 2499 6413.

 

Søg via nedenstående link senest søndag den 7. februar 2021

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen.

Adresse
Københavns Rådhus, Rådhuspladsen 1
1599 København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet
12-01-2021
Udløber
07-02-2021
Kviknummer
LJA-81571089
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Lignende job

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen.

Adresse
Københavns Rådhus, Rådhuspladsen 1
1599
København V
Danmark
Praktisk information
Indrykket
12-01-2021
Ansøgningsfrist
07-02-2021
Kviknummer
LJA-81571089
Jobtype
Studenterjob
Kategori
Jura, HR og personale, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce