Synes du, at it og digitalisering er spændende, og er du samtidig samarbejdsorienteret, formår at formulere dig let og flydende og have helikopteroverblikket over mange processer i en stor offentlig organisation?
Så er du måske vores nye student i Forretningsudvikling i Københavns Kommunes Koncern IT.
Om digitalisering i Københavns Kommune
Vores ambition er, at København skal være for alle, og at København skal være verdens bedste by at leve i. Digitalisering er en vigtig brik i den forbindelse og helt afgørende for at arbejde smartere og mere effektivt i Københavns Kommune. Vi tror på, at øget digitalisering skal være med til at sikre en moderne og omkostningseffektiv service til københavnerne.
Om os
Forretningsudvikling er en del af Koncern IT i Københavns Kommunes økonomiforvaltning. Vi søger en studerende til 15-20 timer om ugen, hvor du vil hjælpe den del af serviceområdet, som kaldes for Forretningsudvikling 2. Forretningsudvikling 2 understøtter den løbende udvikling af organisationen på tværs af kommunen og har samlet set til opgave at være relationsskabende i forhold til forvaltninger og andre samarbejdsparter. Samtidig er Forretningsudvikling 2 drivende på strategiske indsatser og analyser og på at løfte styringen af it i Københavns Kommune.
Der er følgende teams i Forretningsudvikling 2
-
Governance
Teamet arbejder med at professionalisere Københavns Kommunes it-styring gennem udvikling af styringsrammer for it-systemer, herunder kommunens it-projektmodel samt kompetenceudvikling på digitaliseringsområdet.
-
It-projektrådets sekretariat
It-projektrådets sekretariat sekretariatsbetjener It-projektrådet i Københavns Kommune, udarbejder projektvurderinger og anbefalinger, arrangerer og afholder gå-hjem-møder og en årlig projektledelsesdag med fokus på videndeling om it-projekter.
-
Forvaltningspartnere
Teamet arbejder med forvaltningsrelationer og er bindeled mellem Koncern IT og kommunens forvaltninger. Teamet er relationsskabende for det gode samarbejde med forvaltningerne.
-
ØKF it-compliance
Teamet understøtter koncernenhederne i gennemførelsen af forskellige typer af tilsyn i relation til informationssikkerhed, fx det årlige 'Tilsyn med informationssikkerhed' på vegne af Økonomiforvaltningen (ØKF).
Dine opgaver
-
Forretningsudvikling 2s studentermedhjælper varetager opgaver for alle fire teams i serviceområdet, for kontorchefen og for teamkoordinatorerne, og dine opgaver vil derfor være alsidige. Din opgaveportefølje afhænger af dine kompetencer og interesser men vil typisk være:
-
kommunikationsopgaver
-
hjælp til udarbejdelse af dokumenter, analyser, notater, statistik, præsentationer og surveys
-
let databehandling og opsætning af rapporter i PowerBI - vi hjælper, men kendskab til Excel og DAX er en fordel
-
diverse administrative opgaver såsom mødebooking og klargøring af workshops og events
Om dig
Du er i gang med en relevant videregående uddannelse. Du kan både have erfaring fra en tilsvarende studenterstilling, eller det kan være dit første studiejob. Det vigtigste er, at du kan understøtte de fire teams opgaver selvstændigt, har mod på at lære nyt, og at du trives med at samarbejde på tværs i en til tider hektisk hverdag, hvor du både har faste opgaver og ad hoc-opgaver. Vi lægger især vægt på, at du:
-
er god til at skrive klart og let forståeligt
-
evner at sætte dig ind i problemstillinger uden at være eksperten
-
kan arbejde selvstændigt, være opsøgende og tør påtage dig nye opgaver og udfordringer
-
er venlig, serviceminded og formår at skabe gode relationer på tværs af organisationen og ledelseslag
Hvad tilbyder vi?
Vi tilbyder spændende opgaver, en alsidig hverdag og gode muligheder for både læring og udfordringer i samspil med gode kollegaer. Du får mulighed for at sætte dit helt eget præg på udførelse af opgaverne med bistand i form af god sparring og oplæring af dygtige medarbejdere i opgaveløsningen. Med andre ord giver jobbet rig mulighed for faglig og personlig udvikling og et godt indblik i den kommunale verden.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 15-20 timer pr. uge. Den ønskes besat hurtigst muligt. Aflønning sker efter overenskomstvilkår og kvalifikationer.
Vil du vide mere?
Nærmere information om stillingen fås ved henvendelse til teamkoordinator Charlotte Göthilda Magnéli på 2334 4672.
Søg via linket senest søndag den 25. august 2024