Er du ambitiøs og har et ønske om at udvikle dine kompetencer inden for økonomi? Så kom og tag del i vores økonomiafdeling, hvor vi arbejder med alle facetter af økonomi i et moderne cloud baseret økonomisystem.
Vi søger en studentermedhjælper som kan indgå i opgaverne i vores økonomiafdeling og bidrage til årsafslutningen af 2022 og opstarten af et nyt regnskabsår.
Arbejdsopgaver og ansvar
Du vil primært arbejde med faste økonomiopgaver, der knytter sig til regnskabet, men også opgaver i relation til regnskabsudarbejdelse for et eller flere af de selskaber, vi fører regnskab for.
Selvom det er en tidsbegrænset stilling, vil du få et stort praktisk indblik i opgaver og processerne i en økonomiafdeling, som kan være et godt afsæt til at anvende og perspektivere den teori, som du har med fra dit studie.
Økonomiafdelingen har en stor berøringsflade på tværs af organisationen, så du vil komme til at arbejde med mange forskellige kollegaer. En af vores kollegaer er studerende og du vil derfor ikke være den eneste studerende i afdelingen.
Opgaverne vil have karakter af nogle faste opgaver og opgaver som naturligt er forskellige hen over et år i en økonomiafdeling. Det er derfor vigtigt at du er fleksibel, nysgerrig og servicemindet.
Dine primære arbejdsopgaver:
-
Regnskabsopgaver i relation til udvalgte selskaber (debitorer/kreditorer/finansbogholderi)
-
Afstemninger til brug for den løbende rapportering
-
Indgå i arbejdsopgaver i tværgående teams
-
Bidrage til afdelingens arbejde med årsregnskaber for udvalgte selskaber.
-
Ad hoc opgaver
Arbejdstiden er 15 timer ugentligt og arbejdstiden kan tilrettelægges således, at der tages hensyn til undervisning og eksaminer.
Din profil
-
Du er i gang med din bachelor eller påbegyndt din kandidatuddannelse indenfor økonomi på CBS, Københavns Universitet eller lignende
-
Du er nysgerrig på at lære mere om økonomi og økonomistyring i praksis
-
Du har sans for struktur og formidling
-
Du behersker Microsoft Office-pakken, særligt Microsoft Excel
-
Det vil være en fordel men ikke et krav hvis du har arbejdet i et økonomisystem
-
Du er interesseret i at arbejde med en bred vifte af økonomi-opgaver og har masser af gå-på-mod
-
Du er samarbejdsorienteret, kommunikerer klart og tydeligt med dine kolleger på alle niveauer
-
Du er serviceminded og har en positiv indstilling.
Lidt om os i økonomiafdelingen
Afdelingen består af 16 kollegaer, og vi varetager organisationens centrale opgaver vedrørende budget, prognoser, regnskab, ledelsesinformation samt politiske sagsfremstillinger. Det gør vi i tæt samarbejde med organisationens øvrige afdelinger samt DSRs 5 kredse. Derudover håndterer vi økonomiopgaven for en række faglige selskaber og tilknyttede virksomheder/organisationer.
Økonomiområdet skal i højere grad at være datadrevet og understøtte organisationen med kort og langsigtet værdiskabende finansiel og økonomisk indsigt, samt udnytte potentialet i digitale teknologier.
Ansøgningsfrist
Send din ansøgning senest den 30. november 2022 kl. 12.00. Vi indkalder løbende til samtale.
Løn og ansættelsesforhold i henhold til intern overenskomst.
Tiltrædelse 1. december 2022 eller efter aftale.
Der er tale om tidsbegrænsede ansættelser, som udløber i april 2023.
Kontakt
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte regnskabschef Rasmus Corneliussen på tlf. nr. 4695 4164 eller økonomichef Henrik Leonhardt på tlf. nr. 4695 4163.
Frist:
30-11-2022
Kontaktoplysninger:
Regnskabschef
Rasmus Corneliussen
4695 4164
Økonomichef
Henrik Leonhardt
4695 4163
Arbejdssted:
Kvæsthuset