Gem annonce
Københavns Kommune, Børne- og Ungdomsforvaltningen

Københavns Kommune, Børne- og Ungdomsforvaltningen,

København
05-12-2017

Studentermedhjælper til betjening af børne- og ungdomsborgmesteren

Kontakt

Københavns Kommune, Børne- og Ungdomsforvaltningen

Rådhuspladsen 1
1599
København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
05-12-2017
Udløber:
19-12-2017
Kviknummer:
LJA-52452397
Jobtype:
Fuldtid
Studenterjob
Arbejdsområde:
Administration,
Kommunikation og medier,
Politik og samfund
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:

Vores studentermedhjælp stopper, derfor leder vi efter en velskrivende og effektiv studerende, som har lyst til at prøve kræfter med arbejdet i en kommunal forvaltning helt tæt på den politiske topledelse.

 

Ledelsessekretariatet er en stabsfunktion i Børne- og Ungdomsforvaltningen og har ansvar for at betjene borgmester, politisk udvalg og direktion. Sekretariatet er bindeled mellem topledelsen, forvaltningen og de mange skoler og institutioner mv. Sekretariatet består af godt 28 dygtige og dedikerede medarbejdere, der bl.a. beskæftiger sig med politiker- og direktionsbetjening i bred forstand, herunder sagsstyring, mødeforberedelse, kommunikation, pressehåndtering og strategi- og politikudvikling. Tonen i sekretariatet er uhøjtidelig og vi har stærke faglige miljøer med daglig sparring på tværs.

 

Børne- og Ungdomsforvaltningen er landets største forvaltning. Forvaltningen har ansvaret for at drive dagtilbud, skoler, fritids- og specialtilbud i Københavns Kommune og har 70.000 brugere og ca. 18.000 medarbejdere. 

 

Arbejdsopgaver 

Dine primære arbejdsopgaver vil bestå i at hjælpe både fagligt og praktisk med den daglige betjening af børne- og ungdomsborgmesteren. Du bliver en del af borgmesterens forkontor, som ud over en studentermedhjælper består af borgmesterens sekretær og akademisk konsulent. Borgmesteren modtager dagligt mange e-mails, og dit arbejde vil blandt andet bestå i at håndtere og hjælpe med at besvare disse. Du vil også skulle forberede og planlægge borgmesterens besøg og skrive taleoplæg til mindre arrangementer. Det er opgaver, som kræver, at du er god til at formulere dig på skrift og arbejder selvstændigt og effektivt.

 

Jobbet giver mulighed for at arbejde med politisk kommunikation på flere niveauer og med mange forskellige aktører. Du vil samtidig få et dybt indblik i det kommunale, politiske system.

 

Om dig 

Vi forestiller os, at du er studerende på en samfundsvidenskabelig uddannelse og har mindst et år tilbage af dine studier. 

 

Vi vil lægge særlig vægt på, at du 

 

  • er dygtig til at formulere dig skriftligt i et klart og levende sprog 

  • arbejder effektivt og selvstændigt uden det går på kompromis med kvaliteten 

  • har politisk interesse og forståelse 

  • har lyst til at være en del af en uformel arbejdsplads, der sætter pris på humor også når der er travlt 

 

 

Din arbejdsplads vil være rådhuset. Arbejdstiden er 15 timer om ugen, og der er stor fleksibilitet i forhold til, hvilke dage på ugen der passer ind i dit studie. Vi forventer, at du starter i januar 2018.

 

Mere information

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Tine Weber på 3035 3066. 

 

Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 19. december 2017. 

 

Vi forventer at holde samtaler i uge 51.

Skriv gerne at du har set jobbet hos Djøfs Jobunivers...

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Populære job
Lignende job
Michael Page
Stockholm
Frist:
09-01-2018
Michael Page
Stockholm
Frist:
09-01-2018