Har du lyst til at arbejde med store fællestatslige it-løsninger, mens du lærer staten at kende inde fra? Og har du et drive, der gør dig i stand til selvstændigt at håndtere opgaver, hvor løsningen ikke er givet på forhånd? Så kunne et job som studentermedhjælper i Økonomistyrelsens Kontor for Økonomisystemer være noget for dig.
Om stillingen
Du bliver en del af et velfungerende team, som har ansvar for at anskaffe, udvikle og vedligeholde to statslige digitale løsninger til henholdsvis kontraktstyring, indkøb og fakturahåndtering (IndFak) og rejseafregning (RejsUd).
Netop nu er vi midt i en spændende fase. I efteråret 2023 skal RejsUd i udbud, og fra foråret 2024 starter implementering af Statens Digitale Indkøb, som skal erstatte IndFak.
Som studentermedhjælper vil du komme til at bidrage til den generelle opgavevaretagelse i teamet, afhængig af dine faglige kompetencer. Vi prioriterer, at du som studentermedhjælper i vores team får udfordrende opgaver, og at du deltager i arbejdsprocesser på lige fod med resten af teamet. Samtidig vil du vil som studentermedhjælper i Økonomistyrelsen få god indsigt i organiseringen og udviklingen af større it-projekter.
Vi har et stærkt fokus på at sikre brugervenlige løsninger, som forenkler de administrative arbejdsgange. Mange af dine konkrete opgaver vil derfor tage udgangspunkt i brugerinvolvering i samarbejde med dine kolleger:
-
Planlægning og udførelse af brugertests
-
Planlægning og udførelse af implementerings- og uddannelsesaktiviteter
-
Udarbejdelse af vejledninger, undervisningsmateriale, præsentationer ol. (skriftlig/video)
-
Dokumentering af brugertestforløb, møder og lignende aktiviteter samt kvalitetssikring af materiale.
Dine kompetencer og baggrund
Du går på en videregående uddannelse og interesserer dig for arbejdet med UX og brugerinddragelse. Du kan være kandidatstuderende, såvel som bachelorstuderende, men skal helst have minimum 2 år tilbage.
Vi lægger desuden vægt på, at du
-
har drive og en ambition om at udvikle dig og skabe gode resultater
-
kan arbejde selvstændigt såvel som indgå i projektarbejde
-
evner at strukturere, prioritere og skabe overblik i dit arbejde
-
har gode formuleringsevner.
Om os
Vi er 13 kolleger i Team RejsUd og IndFak, som rent fagligt spænder bredt. Hos os går faglige ambitioner hånd i hånd med trivsel i hverdagen. Kendetegnende for teamet er et højt engagement og lyst til at skabe de bedste løsninger for vores brugere kombineret med, at vi har det sjovt sammen.
Organisatorisk er teamet en del af Kontor for Økonomisystemer med 46 medarbejdere, som indgår i Center for Digitale løsninger. Du kan læse mere om centeret og vores kontor her: https://oes.dk/om-os/organisationen/center-for-digitale-loesninger/
Ansættelsesvilkår
Vi forventer en arbejdstid på ca. 15 timer i gennemsnit pr. uge, men med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder, ligesom der i perioder kan være mulighed for at arbejde mere end 15 timer.
Arbejdsstedet er Landgreven 4, 1017 København K.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om Økonomistyrelsen eller stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Kamilla Ekholdt Gregers på telefon 40 24 16 01 eller mail kaegr@oes.dk.
Ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen Søg stillingen senest søndag den 2. oktober 2023.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
Ansøgningsfrist
02-10-2023
Arbejdssted
København
Hjemmeside
www.oes.dk